Skåne Bike Meet 9/8-13 10-16

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Ort
ring knutstorp
Hoj
CBR600
Skåne Bike Meet 9/8-14 10-16

Entrén är slopad:

Den 9 augusti är det dags för Skåne Bike Meet! En MC-TRÄFF, MÄSSA OCH TRACKDAY.

Tillsammans med supertalangen LUKAS BÄCKSTRÖM, som till vardags tävlar i World Superbike, så har ni chansen att köra en lärorik Trackday. Oavsett erfarenhet från tidigare bankörning, så kan ni delta med er egen sporthoj. Dagen börjar med teori och banåkarsnack. Lukas kommer dela med sig av sina erfarenheter från racingbanorna runt om i världen, för att sedan kunna hjälpa er i er körning på banan.

(Klicka in här http://simplesignup.se/event/47032 för att anmäla er)

FÖR ER SOM INTE VILL KÖRA TRACKDAY, så kommer det givetvis finnas mycket annat att göra, allt från att provköra motorcyklar till att testa på motocross, enduro, ATV OCH fiddy. Under dagen blir det både intervjuer och uppvisningar från intressanta personer från MC-branschen. Utställare från branschen kommer också att finnas på plats!


Trackday: 1300:-
Entré: G R A T I S
(Parkering för bil och MC ingår i priset)
Barn under 15 år går in gratis!

Mat kommer finnas på området.

Vi ses den 9 augusti!
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Får man köra på sin banhoj på den där bandagen eller måste hojen vara reggad/försäkrad?
 

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Ort
ring knutstorp
Hoj
CBR600
Nu är jag kanske helt ute och cyklar men vad finns det för bana på Ljungbyhed Park?? Har aldrig hört talas om att det finns en bana godkänd för MC körning där?

Är det denna du menar?

http://mom-events.se/track/

Det är det stället ja, vad menar du med GODKÄND FÖR MC ?

Detta tordes vara Sveriges säkraste mc-bana då den har helt platta avåkningszoner överallt. 2000m bana & långa rakan på 800m
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tror de flesta som anmäler sig till en Trackday för MC förväntar sig en bana med sandfållor och air fence eller liknande. För mig består en avåkningszon av asfalt, inte av gräs. Jag har dock ingen aning om hur jämna gräsytorna är men min erfarenhet säger mig att en gräsmatta där man vid ett flertal tillfällen varit av med bilar inte är speciellt jämn.

Arrangemanget verkar jättetrevligt och jag kan tänka mig att åka dit och kolla men köra hoj där... inte jag i alla fall. Ser ut som fem kurvor på ena hållet och en på andra. Med ett sånt upplägg hade varit trevligare att vara på Ring Knutstorp enl. min åsikt. Men det är som sagt min åsikt.
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Hur är banan att köra motard på? Ser ut som mycket raksträckor på bilderna?
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top