Aftonbladet...

Smagatusk

Guest
Är det inte underbart?!

MotoGP har hittat till rubrikerna i Aftonbladet! Dock handlar det om att två förare hamnade i slagsmål efter en krasch och inte ett ord om hur racet gick eller om att Marquez tog sin nionde raka seger och slog rekord. Försökte hitta en mejladress till übersopan Erik Karlsson men misslyckades.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/motor/article19216715.ab
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du kan ju för sjutton inte skriva spoilers för racet samma dag i en tråd med titeln Aftonbladet?!
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag tycker att bilderna från "slagsmålet" är hysteriskt kul...

Talk to the hand!
talktothehand.JPG

Annars skvätter jag grus på dig!!
grus.JPG

Ser ut som två små barn :lol
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tänkte också posta något om idioterna på Aftonblaskan men kom på att jag inte vill ge dem ens den reklamen.
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Förstår mig aldrig på er människor. Klagar och klagar på aftonskiten men likväl ska ni in och läsa gång på gång. Skribenten bryr sig inte ett skit vad du tycker om hur han skrev det, du klickade in och läste och då ökar deras statistik. Mission Accomplished!
 

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Har inte läst aftonskiten eller skvallerpressen sedan i julas. Tog även då bort digitalmottagaren så ingen tv sen dess heller! Streamar enbart. Det är det bästa jag gjort någonsin. Har i princip vunnit mig mer tid på hojen istället för en jefla massa reklam! Kanske en sådär 10 dygn kanske?
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S

Förstår du verkligen inte? Själv hade jag laddat igår kväll med chokladpudding och skulle precis se på racet men kika in på sporthoj.com först, ser en tråd om aftonbladet man klickar på och så står det vem som vann i motoGP. Som jag hade sett fram emot att se hela dagen, tycker det e banning på dethär minst 6 månader. Igår var jag så sne så jag orkade inte ens skriva nåt i tråden
 

Smagatusk

Guest
Förstår du verkligen inte? Själv hade jag laddat igår kväll med chokladpudding och skulle precis se på racet men kika in på sporthoj.com först, ser en tråd om aftonbladet man klickar på och så står det vem som vann i motoGP. Som jag hade sett fram emot att se hela dagen, tycker det e banning på dethär minst 6 månader. Igår var jag så sne så jag orkade inte ens skriva nåt i tråden

Det var väl smart gjort av dig? :)

Om du inte hade velat veta resultatet så hade du kanske gjort rätt i att INTE gå in på ett MC-forum (i synnerhet den delen av forumet som handlar om racing), alternativt slutat läsa när första ordet i inlägget är just "MotoGP".

När får man skriva om racen utan behöva skriva SPOILERALERT!!! i rubriken?

Skärp er för helvete.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Själv hade jag laddat igår kväll med chokladpudding och skulle precis se på racet men kika in på sporthoj.com först, ser en tråd om aftonbladet man klickar på och så står det vem som vann i motoGP.

Hade du inte kunnat lista ut vem som vann utan att kolla på racet...?

Du har i alla fall lärt dig en läxa. Har man missat racet live så är det total avskärmning från all media som gäller, tills man kollat racet.
 

Smagatusk

Guest
Förstår mig aldrig på er människor. Klagar och klagar på aftonskiten men likväl ska ni in och läsa gång på gång. Skribenten bryr sig inte ett skit vad du tycker om hur han skrev det, du klickade in och läste och då ökar deras statistik. Mission Accomplished!

Så det var fel av mig att klicka på nånting som rör det jag är intresserad av? Hade alla i klickat på den artikeln så hade kanske det vari en ögonöppnare för Aftonbladet att skriva lite mer om MotoGP, och på sikt ökat intresset för roadracing i Sverige?
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Jag tycker att bilderna från "slagsmålet" är hysteriskt kul...

Talk to the hand!
View attachment 409016

Annars skvätter jag grus på dig!!
View attachment 409017

Ser ut som två små barn :lol

I fotbollen är de tuffare... För en gångs skull var det inte filmningar när de i stort sett blev nockade.

crop-Brazil_Soccer_WCup_Germany_Argentina-01f571405284661.jpg
 

Smagatusk

Guest
För de som inte hade hunnit se racet är den här en spoiler:




Onödigt att posta det i en tråd om aftonbladet utan att varna för att det kommer en spoiler.

Men det ligger väl för helvete inte på mitt ansvar vad ni klickar på för trådar? Är ni så brydda över att inte
veta ett resultat så titta inte i trådar som ni inte vet vad de handlar om. Och det går alldeles utmärkt att sluta läsa efter en och en halv rad. "MotoGP" är väl en spoiler om vad resten av inlägget kommer att handla om.
 
Last edited:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Men det ligger väl för helvete inte på mitt ansvar vad ni klickar på för trådar? Är ni så brydda över att inte
veta ett resultat så titta inte i trådar som ni inte vet vad de handlar om.

Jösses vilken sympatisk människa du verkar vara, har fungerat i många år att läsa på forumet utan att folk spoilar racet just p.g.a att det är ett mc forum och de flesta sympatiserar med de som ännu inte sett. Men helt uppenbart finns dte även rena rövhål här också.

Ja jag har nu lärt mig en läxa och du hamnar på ignore, vill inte se nåt mer du skriver endå. Problem solved
 

Smagatusk

Guest
Jösses vilken sympatisk människa du verkar vara, har fungerat i många år att läsa på forumet utan att folk spoilar racet just p.g.a att det är ett mc forum och de flesta sympatiserar med de som ännu inte sett. Men helt uppenbart finns dte även rena rövhål här också.

Ja jag har nu lärt mig en läxa och du hamnar på ignore, vill inte se nåt mer du skriver endå. Problem solved

Japp. Det är jag som är osympatisk. Det var inte du som ville ha mig bannad i ett halvår för en tråd om aftonbladet.

Ignorera på du... Det vinner vi båda på.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Sluta gnabbas.
Om någon gjort sig besväret att klicka på "rapportera inlägg" och bett att få rubriken ändrad så hade det varit fixat i ett nafs.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top