DynoJet Autotune sensormontage

blackizzz

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Tyresö
Hoj
Yamaha YZF R125 -11
Hej alla glada 2-hjulare,

Har haft en autotune liggandes i en låda i snart ett år nu och tänkte få tummen ur och montera den, men sensorn behöver ju monteras i grenröret, och jag har ingen svets/kunskaper (ingen O2 sensor från fabrik på hojen heller)

Därför undrar jag om det finns någon i stockholmsområdet (inom 5-10 mil kanske) som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig att göra ett hål och svetsa fast denna sensorport i grenröret? Kan självklart betala en symbolisk summa för tack för hjälpen, eller liknande.

Borde inte ta särskilt lång tid, behöver inte vara särskilt snyggt, bara det blir tätt.

Grenröret är i rostfritt stål, porten skall se ut såhär:

(den till höger)
http://i16.photobucket.com/albums/b27/marsolais/PCV install/IMG_3699.jpg

Jag har alla delar, behöver alltså endast hjälp med att göra hålet och svetsa tätt :)

Any takers? :) :tummenupp
 

C0ff3e

Medlem
Gick med
23 May 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7, BMW 650F (funduro), susuki gsx400e 83
Hej alla glada 2-hjulare,

Har haft en autotune liggandes i en låda i snart ett år nu och tänkte få tummen ur och montera den, men sensorn behöver ju monteras i grenröret, och jag har ingen svets/kunskaper (ingen O2 sensor från fabrik på hojen heller)

Därför undrar jag om det finns någon i stockholmsområdet (inom 5-10 mil kanske) som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig att göra ett hål och svetsa fast denna sensorport i grenröret? Kan självklart betala en symbolisk summa för tack för hjälpen, eller liknande.

Borde inte ta särskilt lång tid, behöver inte vara särskilt snyggt, bara det blir tätt.

Grenröret är i rostfritt stål, porten skall se ut såhär:

(den till höger)
http://i16.photobucket.com/albums/b27/marsolais/PCV install/IMG_3699.jpg

Jag har alla delar, behöver alltså endast hjälp med att göra hålet och svetsa tätt :)

Any takers? :) :tummenupp
Hej. Inte funderat på hyra ut den någon vecka?
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Plocka bort pipan och ta med den till en verkstad där dom kan svetsa rostfritt, är snabbt gjort det där hos rätt person.
Vifta dock inte med femhundringen från början, misstänker att du kommer billigare undan ;)

Förbereder du med hål och grejer lär det inte kosta många kronor (säkert en påse fikabröd bara) :)
 

blackizzz

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Tyresö
Hoj
Yamaha YZF R125 -11
Plocka bort pipan och ta med den till en verkstad där dom kan svetsa rostfritt, är snabbt gjort det där hos rätt person.
Vifta dock inte med femhundringen från början, misstänker att du kommer billigare undan ;)

Förbereder du med hål och grejer lär det inte kosta många kronor (säkert en påse fikabröd bara) :)

Kanske så man får göra, dock semestertider nu :/ Alltid det när jag får för mig saker tydligen! Hehe
Tack för tipset, jag kollar om någon verkstad i min närhet har öppet nu :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top