Hojfikstråden 2014 - för oss kräsna

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
http://oxelokrog.com/
Jätte fint , och mycket gott ..... Trevlig personal ... . Ägs och drivs av Motorsport tjejer ......
Fina vägar dit. Gamla Södertäljevägen vidare mot Vagnhärad och Nyköping .....

Glömde : för dom kräsna finns det även pannkakor här :)

Tack, prövade idag, blev en rejäl sväng via Nykvarn och delvis road-ragges rutt inklusive felkörning och en j*vla massa grusåka :crash (måste köpa grusåkarhoj!). Försökte hitta någon skojig väg från Nyköping till fiket men det finns ingen va? Gav upp och bombade motorvägen dit, jösses vilken landningsbana!

Fin utsikt och kaffeplats, fikautbudet kändes lite trött just när jag var där, 1cm kaffesump som stod kvar i en kanna och fikabröden såg rätt ledsna ut. Fredagskvällar kanske inte är bästa tiden för nybakata :) Blev en lax med potatis o kaffe för en två-hundring.

Hur som, kanske åker dit fler gånger om man är just i krokarna, men kanske inte värt att åka dit enbart för fiket från stockholm (vilket jag inte räknade med heller). Fanns lite intressanta krogar vid hamnen i Nyköping annars, rökerifisktjohejrestauranger, någon som provat? Såg trevlig ut.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Café björndammen har jag varit vid för några säsonger sedan. Otroligt fint och charmigt var det då. Någon som kan fylla i hur det ter sig nu?
http://www.cafekartan.se/0355812/Cafe_Björndammen

Fortfarande kanon! Hunnit fika där 2 ggr nu denna säsong, ligger så fantastiskt fint!!

Var på björndammen och käkade lunchmacka idag. Min minnesbild från förra gången stod sig väl. Vilket tokcharmigt ställe!!! Tänk om man hade en sommarstuga som låg så som det ligger.

Kan starkt rekommendera glassen också. Lakritsglassen var den bästa jag ätit!
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Jag skulle gärna vilja få till lite ytterligare bra cafetips på denna lista! Keep em coming! Rekommendera gärna en bra hoj-väg till resmålet också :yoparty
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Café kajkanten i Tullinge? Ser ut att vara fint. Någon som varit där?

Vägarna dit kan varieras i några turer kring Södertörn iaf.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Café Kajkanten = helt okej. Mysig miljö precis invid Tullingesjön, trevliga människor som jobbar där, inget utbud el grande men det finns så man blir mätt och nöjd. Rekommenderas!

Vaxholms hembygdsgård = Oh, herre min gud vad godsaker. Här finns något för alla oavsett smak. Får kakbuffén på Taxinge slott att se pinsam ut i jämförelse. Ypperlig miljö på en liten udde, gott om sittplatser men kan vara lång kö till kassan. Mycket trevligt och ett måste för alla fikasugna i sommar.
Men pissa och skit innan för det finns typ ett dass och väntan dit i kan knäcka den mest luttrade blåsan.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
18 mil enkel resa motorväg ;-)

18 mil blir väl c.a. 25 mil enkel väg om man ruttar oderntligt, d.v.s ganska lagom långt för en dagstur. 50 mil om dagen på krokig väg skall en riktig biker tåla :D
 

929newbie

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2014
Ort
Hägersten
Hoj
fireblade -01
Hej.
Då jag inte har någon koll som helst på varken fik eller vägar =nyinflyttad så ser jag fram emot tips.
Tjejen har tjatat om att åka till Taxinge slott och då ni har nämnt detta så undrar jag bästa (hoj)vägen dit?
Så blir dels tjejen tyst och jag får köra lite hoj :)
 

Happykawa

En glad typ
Gick med
28 Apr 2012
Ort
Orminge
Hoj
Kawazaki 1100ZZR

KL

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2014
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR, XT660Z
För den som tar sig utanför 50 skyltarna, Nya Konditoriet i Delsbo.
Bra mackor och fika trevlig personal, under hundralappen för kaffe& räkmacka.
Åk Tidernas Väg från Uppsala till Järvsö (se sträckning på hemsida) tråkig i början men blir bättre och
mycket trevlig omgivning. Från Järvsö Kalvstigen till Delsbo 3 mil som svänger hela tiden, man önskar
att man hade åkt på plastraketen istället för äventyraren med nya TKC 80.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top