Gängtapp M10*?? Vart köpa?

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Har ringt runt till flera Tools, Mekonomen mm för att jag behöver en gängtapp M10 för fingängor som det är på många Japanska motorcyklar, är osäker på om det är M10*1mm eller M10*1,25mm, det vet säkert någon här vad det brukar vara? Flera butiker har vanliga M10*1,5mm g'ängtappar men en sån har jag redan. Någon som har nån bra ide?
 

Arkstedt

Medlem
Gick med
3 Jan 2012
Ort
Åkersberga
Hoj
Kawasaki ER6-N -07
Om du har bulten som ska sitta i kan du väl gå till en skruvaffär/verkstad och fråga vad det ska vara för typ?

Därefter bör du ganska enkelt kunna googla fram butik som har det du söker.
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Om du har bulten som ska sitta i kan du väl gå till en skruvaffär/verkstad och fråga vad det ska vara för typ?

Därefter bör du ganska enkelt kunna googla fram butik som har det du söker.

Klart jag kan ta med mig bulten till en skruvaffär men jag vet att det finns mycket duktigt folk som har bra tips här på Sporthoj.com. Jag tror det är M10*1,25 men får dubbelkolla det. Min tanke är att det borde finnas nån butik i Stockholm som har det. Har kollat med Flinks, de har men tar över 300:- för en, tycker det låter onödigt dyrt. :va Google.. vad är det.. det är nog bara en fluga? :7peta
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Om du har bulten som ska sitta i kan du väl gå till en skruvaffär/verkstad och fråga vad det ska vara för typ?

Därefter bör du ganska enkelt kunna googla fram butik som har det du söker.

Kan du inte länka till en butik som har en gängtapp M10*1,25 till ett normalt pris i butik i Stockholm. Jag kan inte det här med Gåågle :rolleyes:
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Den högra bulten på bilden är ju vanlig standard M10. Antar att det är M10x1,5. Den vänstra är ju fingängad och jag gissar på att den är M10x1,25. Skall kolla upp det närmare imorgon. Kamasa har tydligen gängtappar i M10*1,25 av bra kvalite för en hundring och det är ju spikat i så fallBultar2.jpg.
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Har denna satsen, lätt prisvärd. Får även med en gängtolk ju, och ja M10x1.25 finns

Har sett den också, känns för billig hehe! Gängtolk har jag tänkt köpa också vid tillfälle. Har mängder av gängverktyg så jag vill inte ha mer (förutom M10 fingängad av ok kvalite).
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Den högra bulten på bilden är ju vanlig standard M10. Antar att det är M10x1,5. Den vänstra är ju fingängad och jag gissar på att den är M10x1,25. Skall kolla upp det närmare imorgon. Kamasa har tydligen gängtappar i M10*1,25 av bra kvalite för en hundring och det är ju spikat i så fallView attachment 408833.

Om du saknar gängtolk i verktygslådan så är ju bonnaknepet att räkna 10 gängor sen mäta med skjutmått, borde bli nära 12,5mm om det är 1,25 stigning ;)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top