Bild & Video Högakustenbron Norrland

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
På norra sidan när man kör söderut finns en scysst rastplats man kan vildcampa på oxå och få bänkar och desutom dass inom gångavstånd som bonus:fakta
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Det är vackert runt Höga kusten. Brukar se fram emot att passera där på väg upp eller ner från Norrland.
 

danne431

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2013
Ort
Mölndal
Hoj
Yamaha FZ1-S - 09
På norra sidan när man kör söderut finns en scysst rastplats man kan vildcampa på oxå och få bänkar och desutom dass inom gångavstånd som bonus:fakta

Ok där ser man, kortet är tagit ifrån norra sidan vid höga kusten hotellet, jag valde att köra hemmåt efter det så det blev ingen camping denna gången men tack för tipset.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Ok där ser man, kortet är tagit ifrån norra sidan vid höga kusten hotellet, jag valde att köra hemmåt efter det så det blev ingen camping denna gången men tack för tipset.

Är på andra sidan hotellet på norra sidan.

Stannade där efter att att ha campat efter nån skogsväg söder om där det satt minnemärken att det var nån galge/avrättningsplats:hihi en annan gång - hade inte nån lust att ligga på en sån plats igen trots midnattsolen - det finns lite sån där också trots att det inte är riktiga Norrland.
 

danne431

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2013
Ort
Mölndal
Hoj
Yamaha FZ1-S - 09
Är på andra sidan hotellet på norra sidan.

Stannade där efter att att ha campat efter nån skogsväg söder om där det satt minnemärken att det var nån galge/avrättningsplats:hihi en annan gång - hade inte nån lust att ligga på en sån plats igen trots midnattsolen - det finns lite sån där också trots att det inte är riktiga Norrland.

Haha, ja du man får passa sig för spöken :lol
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Haha - näe de va inte det enda jag hitta där - jag har ju åkt där uppe en del på väg norrut(och ned).
Just höga kusten verkade kusligt varje gång man skulle campa av någon anledning.

En annan gång var många år efter den där där filmen Pet Sematary , Stephen King - Den där filmen den felstavade Djurkyrkogården filmen...
Då hamnade jag på ett ställe efter E4an och hade läger och strosa runt med en pilsner i näven i skogen.

Då hittade jag vita stenar som gick in och runt i skogen och då kom man fram till ett område med högre täthet
av stenar och kors - haha det var faktiskt mindre kul och upptäcka kommer jag ihåg:hihi

Det var väl just det , en djurkyrkogård - men det sög ju fett ändå:D och stå där:hihi

Annars är det ju fint där , Skuleberget skall man pipa upp i och slagga över om man har vägarna förbi
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Angående höga kusten...

Jag tror jag vet varför T.Hamren blev en värsting och satte dit alla även morsan.

Läs inlägg 107
https://www.flashback.org/t1001925p9

Jag var där uppe och titta runt för många många år sen , efter Ådalsmannen.
Gå sedan upp till sida ett och inse att det var sjuk jävel.

Finns ytterligare en grej han gjort:fakta - dom är flera det är ett släktdrag
 

danne431

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2013
Ort
Mölndal
Hoj
Yamaha FZ1-S - 09
Haha - näe de va inte det enda jag hitta där -


Det var väl just det , en djurkyrkogård - men det sög ju fett ändå:D och stå där:hihi

Hehehe, nej det lät väll inte helt chill kanske :hihi

Annars är det ju fint där , Skuleberget skall man pipa upp i och slagga över om man har vägarna förbi

Skuleberget säger du, får kolla det nästa gång, bra tips
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Är på andra sidan hotellet på norra sidan.

Stannade där efter att att ha campat efter nån skogsväg söder om där det satt minnemärken att det var nån galge/avrättningsplats:hihi en annan gång - hade inte nån lust att ligga på en sån plats igen trots midnattsolen - det finns lite sån där också trots att det inte är riktiga Norrland.

Passa er för att ta " Wrong turn" när ni är i norrland :D
 

Bifogat

  • images.jpg
    images.jpg
    6.5 KB · Visningar: 66

Spiido

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2012
Ort
East Coast
Hoj
En jättesnabb
Vi brukar alltid intaga middag på restaurangen vid höga kusten-bron, brukar hålla hög kvalitet, vid nått tillfälle har vi dock fått vänta på maten, boks helst bord i förväg så kanske man slipper det?
Ska själv prova det nästa gång..
Både rödingen och nötköttet brukar vara mums, blir lite hungrig när jag tänker på drt faktiskt :tummenupp
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Vi brukar alltid intaga middag på restaurangen vid höga kusten-bron, brukar hålla hög kvalitet, vid nått tillfälle har vi dock fått vänta på maten, boks helst bord i förväg så kanske man slipper det?
Ska själv prova det nästa gång..
Både rödingen och nötköttet brukar vara mums, blir lite hungrig när jag tänker på drt faktiskt :tummenupp

Du ska alltså själv prova att boka bord nästa gång !?! :hihi
Kan rekommenderas om nästa gång är inom juli !
Har själv varit i restaurang branschen men slutade eftersom nästan ingen bokade bord ! :)
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Stannade där efter att att ha campat efter nån skogsväg söder om där det satt minnemärken att det var nån galge/avrättningsplats:hihi en annan gång - hade inte nån lust att ligga på en sån plats igen trots midnattsolen - det finns lite sån där också trots att det inte är riktiga Norrland.

App app app, nu ska vi inte vara felaktiga ;) Norrland är ju allt norr om Dalarnas län typ (det mörkgröna på bilden)
250px-Sverigekarta-Landsdelar_Norrland.svg.png
Sen kan jag bara hålla med om att Veda-bron är skön att passera. Jag stannar alltid och tar kaffe eller käkar på hotellet och sitter på utsidan med utsikt över bron :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top