Nyss avbrutet stöldförsök, har dåligt foto. Se upp för silvrig 850/S70 i Sthlm.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Vakade av något skumt ljud och hoppa upp ur sängen, hojen står direkt nedanför. Men det var ingen där och jag såg inget så jag trodde det var jag som drömde. Gick och la mig för att 20 min senare vakna igen. Då ropa tjejen till och dom försvann. Men jag satta mig i köket och glodde. 20 min senare dök dom upp igen. Men de måste smugit fram för jag hörde bara maskinen gå igång fast jag satt rakt över.

Tog i alla fall en bild innan jag kuta ut och tjejen tog en från sin vinkel. Syns inte jätte tydligt men polisen var klart ointresserad av den. Den ena kan man nog känna igen.
Herrarna som var i min ålder, typ 30-35 kuta bort till en silvrig 850/S70 som försvann med rivstart.

Någon som vill göra en genomgång av det rättsliga läget för att publicera bilder?

Som jag ser det har de bara rykt tändningslåset och sågat sönder kättingen (som inte är särskilt heavy duty). Lustiga var att lyset var igång. Hoppar det igång av man rycker tändningslåset?

Nu försöka rädda semestern (fixa i ordning hojen) som ska börja på måndag.
 

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
s
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
Du fick inte reg nr på bilen?
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Lycka till med att få ordning på hojen innan semestern. Mycket trådar om stölder och stöldförsök nu.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Nä jag sprang efter man hann inte ifatt. Vi får lobba för större skyltar. Man är ju inte helt klar i huvudet när vaknar.
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Troligast är väl den plåten från nån släpvagn i Rebbetuaröd eller annan obskyr håla...
Ja då slipper jag oja mig över det. De hade gått på grannens hoj också men bara kommit igen plasten på skivbromslåstet. Vad är det för lirare egentligen?
 

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Ort
stockholm
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Skicka mig bilden

Skicka mig bilderna på mail. Skickar upp dom på fejan så får dom viss spridning innan dom ev tas ner.
Janos

Troligast är väl den plåten från nån släpvagn i Rebbetuaröd eller annan obskyr håla...
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Varför skulle det föreligga några hinder att publicera bilderna som du själv har tagit?
 

Evil Twin

Guest
Varför skulle det föreligga några hinder att publicera bilderna som du själv har tagit?

Du läste inte länken som sportbike lade ut?
Man får (tyvärr i detta fallet) inte hänga ut folk på nätet.
Finns många exempel på fejjan där oskyldiga råkat illa ut.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Du läste inte länken som sportbike lade ut?
Man får (tyvärr i detta fallet) inte hänga ut folk på nätet.
Finns många exempel på fejjan där oskyldiga råkat illa ut.

I vissa situationer kan kränkande uppgifter publiceras med stöd av undantaget för journalistiska ändamål. Det här gäller inte bara etablerade medier utan även privatpersoner som vill informera, utöva kritik och väcka debatt i samhällsfrågor av betydelse för allmänheten.

Gråzon men nog tusan borde det gå att lägga ut dessa bilder?
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Det är väl inget hinder alls att publicera bilderna, så länge man inte "kränker" någon (sjukt känsligt i lilla Sverige) eller sysslar med förtal? Så länge man bara lägger upp bilden och på sin höjd skriver t ex att "dessa individer sågs bryta på min motorcykel" borde det anses ok?

EDIT: Jag tror dessutom inte att dom kommer att ge sig tillkänna genom en juridisk process mot TS.
 

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Ort
Nyköping
Hoj
-97 CBR600, -07 CBR1000RR, -02 Transalp
I efterlyst lägger de ju ut bilder på de personer som begått brotten, vad är skillnaden här?

Det jag förstått är ajabaja är när man går ut med namn OCH bild på en person.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ja då slipper jag oja mig över det. De hade gått på grannens hoj också men bara kommit igen plasten på skivbromslåstet. Vad är det för lirare egentligen?

De kan ju förvisso vara dumma nog att komma i egen bil, trygga i det långtgående integritetsskydd förövare åtnjuter.

Måtte det komma en ändring. Är inte så hoppfull dock.

- - - Updated - - -

Skicka mig bilderna på mail. Skickar upp dom på fejan så får dom viss spridning innan dom ev tas ner.
Janos

Jag har inga bilder.:va
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jonte skrev:
polisen var klart ointresserad av den

Det var ju helt otippat. Om du däremot publicerar bilden så skulle de med största säkerhet bli intresserade...av att lagföra dig.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Man får väl ta bilder på okända människor på stan och publicera, bara man själv håller i kameran. Blir det skillnad om det begås ett brott på bilden, eller är det påståendet att det begås ett brott som skulle vara otillåtet? :va
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top