Lågfartsbana(krypkörning)

hoppah

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2014
Ort
Linköping
Hoj
Ktm 690
Någon som vet om det finns någon sådan för allmänheten att besöka? Eller går det att komma in på sviestad som privatist? Kan man kanske rentav göra någon sorts deal med någon körskola? man betalar dom priset av en vanlig lektion på bana, minus hoj&ansvar, tvivlar på att det går men blir ju billigare iaf, någon som vet! :confused:
 

Maeckish

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2012
Ort
Linköping
Hoj
KTM 690 smc
Har för mig att det finns utsprayat på parkeringen längst bort på köpetorp om jag inte minns fel..? Det är bara köra brevid bommen eller igenom buskarna så är du inne! :)
 

hoppah

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2014
Ort
Linköping
Hoj
Ktm 690
Har för mig att det finns utsprayat på parkeringen längst bort på köpetorp om jag inte minns fel..? Det är bara köra brevid bommen eller igenom buskarna så är du inne! :)

Har hört lite rykten om det också, men då borde det ju stämma om det är fler som vet om det! Får ta o kolla upp det, tack så mycket! :)
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Har hört lite rykten om det också, men då borde det ju stämma om det är fler som vet om det! Får ta o kolla upp det, tack så mycket! :)

Går att åka ut till Sviestad som privatist och betala en liten summa så får man köra där. En hel del privata som gör så.
Dock bör du kolla upp om tider då det inte alltid är "drop-in" så att säga. Enklast är och ringa bara.
Gällande parkeringen vid köpetorp, hade för mig att det var Magnussons parkering, men som Maeckish skrev, tror inte någon märker om du åker in där och ställer lite koner. I och med att det är inhägnat området pga bommen så får du åka där utan handledare med. (Dock måste du få dit bågen på något sätt). :yoparty
 

hoppah

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2014
Ort
Linköping
Hoj
Ktm 690
Går att åka ut till Sviestad som privatist och betala en liten summa så får man köra där. En hel del privata som gör så.
Dock bör du kolla upp om tider då det inte alltid är "drop-in" så att säga. Enklast är och ringa bara.
Gällande parkeringen vid köpetorp, hade för mig att det var Magnussons parkering, men som Maeckish skrev, tror inte någon märker om du åker in där och ställer lite koner. I och med att det är inhägnat området pga bommen så får du åka där utan handledare med. (Dock måste du få dit bågen på något sätt). :yoparty

Jaha, det lät väldigt bra. Har bara hört att det ska vara sådana problem att få köra där, håller tummarna för att du har rätt :tuttar

Hehe, tänkte faktiskt den tanken gällande inhägnat också, skulle egentligen vara fruktansvärt bra o köra där så ofta man bara kan. Men är det Magnussons så kanske man ska kolla deras kursschema så man inte står där med handen i kakburken, dock så har dom väl knappast kvällskurser.:banana

Vänta nu... Är det Biber från JB?
 

WallEnberg74

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2014
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha XV950 Bolt
Som nämnts tidigare i tråden så finns båda lågfartsbanorna längst bort vid Köpetorp.
Vet inte om det är Magnussons parkering men vet att dem använder sig av den. Det känns som en gammal övergiven parkering som ingen använder. Ibland är bommen stängd (varför vet jag ej) men du tar dig in ändå.


Jag tyckte det var jäkligt rörigt och svårt att hitta banorna bland en massa olika markeringar i vitt, gult och svart. Jag tog dock initiativet och markerade upp de rätta markeringarna i orange färg. Så leta bara efter de orangea prickarna/strecken så hittar du banorna lätt.

Jag köpte konor på Biltema, köp 16st så räcker de till båda lågfartsbanorna och högfartsbanan (om du vill köra den också). Den finns nämligen också i Linköping fast på annat ställe och är nymålad i orange färg ;) Hör av dig om du vill veta vart den finns.
 

Engmark

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2014
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha YZF R6 2000
Tog kortet för någon månad sen, körde med körskola. Köpetorp är öppet (körde i alla fall inte med magnusson, utan Israelsson), skulle dock rekommendera att ta med konor som sagt, för det är inte jättetydligt på marken, . Och på uppkörningen är det ju höga konor (som du inte får välta) så kan ju vara bra att öva på det!

Angående höghastigheten så var vi ute vid net on nets lager, 70-vägen som går dit från ÖB och sen precis innan infarten till net .... parkeringen så är det också sprayat i marken. Hoppas jag var till hjälp, lycka till!
 

hoppah

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2014
Ort
Linköping
Hoj
Ktm 690
Tack Engmark, hade dock redan fått svar men nu blir det ju extra tydligt för nästa lirare!
 

Core

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2011
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR 900RR -96
Läste inläggen ang. Köpetorp. Det är inte Magnusons som äger parkeringen, men de hyr området som är innanför bommen :)
 

Core

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2011
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR 900RR -96
Till dig som har kladdat med blå färg vid köpetorp: det hade varit bättre om banorna hade märkts ut på rätt sätt! Kan vara bra att veta att banorna inte är korrekt gjorda, tyvärr...
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Till dig som har kladdat med blå färg vid köpetorp: det hade varit bättre om banorna hade märkts ut på rätt sätt! Kan vara bra att veta att banorna inte är korrekt gjorda, tyvärr...

Tack för info, tråkigt att folk inte har koll, om det inte är nån på Magnussons som fixat? ;)
 

Core

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2011
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR 900RR -96
Tack för info, tråkigt att folk inte har koll, om det inte är nån på Magnussons som fixat? ;)

Tänkte att det var bra att informera om det, ifall det var någon som tänkte åka dit för att öva.
Det var personal på Magnusons som upplyste mig om det, så jag är tveksam till att de själva målat fel :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top