Mcdäckonline.com Någon som handlat därifrån?

Bobby 600

Medlem
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda XR650R -00, Kawasaki ZX9R -98, Suzuki GSX-R750 -86
www.mcdackonline.com

Måste ha lite nya däck, är det någon som handlat från denna firma? Är den bra eller ska man undvika? Har ni någon annan sida att rekommendera i så fall?

Behöver 3.25 -19 och såg att de hade dessa mått (michelin pilot activ)

Tacksam för svar :)
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag köper det mesta därifrån, eller hojdäck.se . Funkar kanon. Snabba leveranser.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
De har en lite kluddig hemsida, men jag har ingenting att anmärka på när det gäller pris/frakt/leveranstid de gånger jag har beställt däck därifrån.
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Ser ut som en kopia av Dackonline.se? Som förövrigt är en ganska säker aktör.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Ser ut som en kopia av Dackonline.se? Som förövrigt är en ganska säker aktör.

Kopia och kopia..... Det är väl ändå så att det är samma företag eller?

Har handlat ganska mycket bildäck från däckonline och det har fungerat klockrent. Lägger alltid frakten till mitt eller ännu hellre fruns jobb då leveransen är det som har strulat för mig om ingen tar emot leveransen.

Nån gång har det varit 2-3 år gamla däck, inget jag bryr mig om när jag köper hushållsostar till bilen men skulle störa mig på det till hoj.

Har köpt ännu mer däck från england och då från http://camskill.co.uk Där har jag periodvis handlat betydligt billigare än på däckonline men dom säljer inte MC-däck. Kanske finns nåt liknande för hojdäck?
 

ollesonen

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Insjön
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Handlar alltid därifrån, aldrig varit några bekymmer. Snabba leveranser!
 

Bobby 600

Medlem
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda XR650R -00, Kawasaki ZX9R -98, Suzuki GSX-R750 -86
Toppen!

Tack för alla svar grabbar :Bugar ska dra iväg en beställning därifrån :)
 

1wheeldrive

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
2007 KTM 990 Superduke
Har handlat därifrån en gång. Gick riktigt smidigt och jag fick däcket levererat hem till dörren :)
 

Bobby 600

Medlem
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda XR650R -00, Kawasaki ZX9R -98, Suzuki GSX-R750 -86
Ungefär hur lång tid tar leveransen? Ska åka utomlands på onsdag nästa vecka, men det hinner väl komma innan dess va?
 

Loffe1

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Växjö
Hoj
RSV4 R
Jag brukar beställa till jobbet eftersom det finns folk som kan ta emot däcken hela tiden.
Leveranstiden har varit 3-4 dagar för mig.
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Billigt om man byter däcken själv men mindre billigt om man sedan lämnar in däcket för byte.
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Handlat därifrån flera ggr, ibland har man däcken hemma på 2-3 dagar!
 

Mojje

www.mce.se
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
BMW K1300s -09
Ett annat tips är Reifenversand.com Jag har köpt mc-däck där flertalet ggr och det har fungerat galant, så har de bra priser (obs har inte jämnfört med andra på länge).
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Ungefär hur lång tid tar leveransen? Ska åka utomlands på onsdag nästa vecka, men det hinner väl komma innan dess va?

Jag beställde bildäck till svärfar i lördags. Nu när jag kom hem från badet så låg de utanför dörren. Fantastisk.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Instämmer. Handlar enbart från däckonline och gjort så de senaste fem sex åren. Beställde en uppsättning däck till bilen förvisso inför sommaren och det tog 3 dagar innan dom ringde från posten, har nog aldrig väntat längre än 2-3 dagar innan jag fått leverans, där har de svenska handlarna ngn att lära sig av, när däcken anlänt knallar jag ner till min alltid suveräna däcknasare som inte har ett palatas att betala, som inte tar betalt för att använda däck och balanseringsmaskinen, som inte flashar med med en halvsidesreklam i tidningen varje vecka (han behöver inte det) osv osv. 100 spänn däcket för mc och 150 spänn däcket för bilen, han har som ni märker inga problem med att kunder kommer till honom med däck dom själva handlat på nätet. Om det är ngn falkenbergare som läser detta så kan jag varmt rekommendera stickan på falkdäck:tummenupp
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Har beställt av mcdackonline.com, reifenversand.com och hojdack.se.
Alla 3 funkar klockrent.
Tänk bara på om frakten ingår i priset eller ej när ni jämför priserna mellan sajterna.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top