Stöldförsök nyss på grannens MC

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Vaknade nyss av att grannens larm hade dragit igång (06.00 på morgonen) och kort därefter hörde jag grannen skrika: vad fan håller ni på med, ge fan i motorcykeln. Varav hojtjuvarna svarar: vi delar ut reklam/post! Snabbt stängde de lyften och åkte iväg. Detta hände i Hjorthagen (Stockholm)

Bilen var en helt vit skåpbil med lyft och utan nå text eller liknande, Mercedes sprinter av nåt slag, sådan man kan hyra typ på OKQ8 som går att köra med B-kort. Grannen såg endast nr. på regg-skylten, han var osäkert men tror det var nåt med 394.

Tjuvarna var 2st ljusa män mellan 35-45års åldern, 180-185cm långa, båda hade keps och mer åt smala/slanka kroppsformen. De talade ren svenska.

Exempel hur bilmodellen såg ut,
iveco-daily-65c18-02.jpg
 
Last edited:

2Wheeldrive

Livet är underbart!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Bra! :tummenupp
All information är värdefullt!
Jag ska hålla ögonen öppna.
 

Mac-10

RealRoadRacing
Gick med
2 Apr 2014
Ort
Luleå
Hoj
RC8R -12
Fan vad jävla sur man hade blivit. Tur att han/ni hann upptäcka asen.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Hoppas de inte kommer tillbaks, grannen är en rätt trevlig kille men efter lite snack med han visade det sig att han ändå har en stökig bakgrund och kommer inte vilja ta ett argt samtal med tjuvarna om man säger så.
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Igår eftermiddag hade jag 2 långa ljusa killar i 35-40 års åldern, båda med keps. En med dunjacka och bar kropp under. Tatuerad över hela bröstet och bajen tatuering på smalbenet. Stog och tog bilder på både tjejens och grannens mopede samt låsen. (Vi har blivit av med totalt 3 mopeder utanför porten) och alla har varit natten till måndag.

Stoppade ut huvudet och innan jag hann säga något så skrek han nått i stil med: Shit, dom ser oss och så sprang dom ner i skogen runt husknuten.

Flyttade moppen till närliggande garage och varnade grannen. Ringde polisen som skulle "hålla extra koll".
En utav dom såg EXAKT ut som Toby Kebbell i RocknRolla, alltså verkligen exakt:
rocknrolla_11.jpg

Vet inte om det kan vara till något tips till TS, men hör med grannen om han såg ut som honom.. :yoparty
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top