Hur är bullerproblematiken med R1 -09 -- ?

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
Hej
Kommer inom kort inskaffa en R1 -10 med Yoshimura dämpare. Hur är det med bullret när man kör bana? Någon som har erfarenhet av vad dB kan hamna på. Ja jag vet att det r en mängd faktorer som spelar in. Men vi snackar riktvärden. Är det alla ide att köra utan dBkiller?

Kollade runt efter dBkiller till Yoshimura men hittade inget vettigt. (Får kolla den exakta modellbeteckningen när jag har koll på hojen) Men är det någon som har koll på vem som säljer mycket Yoshimura i Sverige?

Mvh
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
jag hade Yoshi på min R1 2009, med db killers, så hamnade den under 95 db på knutstorp, som ändå är känd för att ha hårda bullerkrav

wallpaper.jpg
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Kanske inte så mycket hjälp, men med originalsystem på min 09:a är det inga problem alls att vara under 95 db. Skriver detta eftersom exempelvis BMW s1000rr enligt flera tester har svårt att klara db-nivån ens med originalsystem. Finns säkert flera andra som ligger på gränsen också.

Jag tror det krävs db-killer på ett Yoshimura och då är så att säga vinsten med effektökningen borta, den kommer att gå sämre än en med originalsystem (alternativt kan du ju mappa den med db-killern i för att vara säker på att inte bli svartflaggad) men jag undrar om det är värt jobbet och pengarna.
 

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
Helt rätt! Mest troligt kan jag montera original men i fall jag kör med Yoshimura dämparna så behöver jag dB killers. Kommer prova köra utan men trist bli svartflaggad i onödan. Vill köra och är inte så noga med slipon utan att ha en hoj som går bra i mappningen.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Tror vi pratade R1 09 på Sviestad? Då vet du vad jag har, orginal burkar utan kat. 92db.
 

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
Jodå. Jag tänkte köra nu på tisdag och just nu sitter slipon på och kan behöva dBkillers omgående. Kommer prova gasa och blir det njet så får jag väl hålla igen och fixa senare.

Men var gräver jag upp själva dBkillers?
 

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
Jodå. Jag tänkte köra nu på tisdag och just nu sitter slipon på och kan behöva dBkillers omgående. Kommer prova gasa och blir det njet så får jag väl hålla igen och fixa senare.

Men var gräver jag upp själva dBkillers?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top