Bike week på Gelleråsen 21-23 juli

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville

Bifogat

  • STCC_Karlskoga_TRACK_INFO_crop.jpg
    STCC_Karlskoga_TRACK_INFO_crop.jpg
    36.6 KB · Visningar: 142
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Var uppe och körde på Gälleråsen med Tv4:an 1/7, trodde innan att de skulle bli problem trots att ja har org. burken på då Apan låter rätt mycket ändå, mättes "fly by" under dagen men fick ingen tillsägelse om överträdelse på ljudnivån, så tror att riktigt tysta behöver hojarna nog inte vara.
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
De flesta originalhojar klarar 95db. Har du slipon och är osäker så sätt i en db-killer eller ta med originaldämparen.
 

mp_jr

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
-
Hoj
Ktm 1290 Superduke R - 14
Jag tror nog faktiskt att jag ska dit och köra med 1290 gänget och prata lite med McWilliams :D.. Är total toknybörjare på bana så om ni har några tips och trix får ni gärna dela med er :)
 

hubbz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2012
Ort
Märsta
Hoj
2008 Kawasaki ZX-10r; 1997 Kawasaki ZX-9r Ninja
Har stått i depån och gjort lite mätningar.
de som har haft problem med ljude, har alla kunnat lösa det med att gå upp en växel på rakan.
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Inga slicks ens i snabb grupp? :confused: Känns ju drygt att behöva byta däck mitt under dagen. Kommer det finnas däckfixare? Missade 2 pass senast pga däckbyte för att jag är så förbannat långsam :huvet
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Var där för ett par år sen (då det oturligt nog också regnade) och man får ganska lite körning på en dag. 5st pass x15min (som med utvarv och invarv blir ca 11min) ger 55min körning/dag OM ingen går av eller något annat händer, då blir det ju mindre.

Jämfört med fivers/ARC's kvällskörningar på anderstorp (RIP :() där man fick 3x30min på en eftermiddag så är det inte så billigt att köra med bike.

Sen kan det naturligtvis vara riktigt trevligt med allt depåhäng endå :tummenupp
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Var där för ett par år sen (då det oturligt nog också regnade) och man får ganska lite körning på en dag. 5st pass x15min (som med utvarv och invarv blir ca 11min) ger 55min körning/dag OM ingen går av eller något annat händer, då blir det ju mindre.

Jämfört med fivers/ARC's kvällskörningar på anderstorp (RIP :() där man fick 3x30min på en eftermiddag så är det inte så billigt att köra med bike.

Sen kan det naturligtvis vara riktigt trevligt med allt depåhäng endå :tummenupp

Jag tänkte åka dit på gathojen, mysåka, snacka skit i depån och titta på läckra hojar! :)
Yr lovar 24-28 grader och sol hela veckan! Herrejösses


Om man förväntar sig en "bandag" i stil med dom andra stora arrangörernas blir man nog besviken med tanke på körtiden.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Brukar det bli fullt i grupperna ? Inte så kul att åka dit så är det fullt...eller :tungan

Med tanke på väderprognosen misstänker jag det kan bli ganska mycket folk denna vecka. Vill du vara säker att få plats skulle ja rekommendera du är där tidigt på morgonen!
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Ska dit i morgon (tisdag) och premiärköra bana om plats finns kvar, bor bara 3mil därifrån:banana
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top