Hjälp mig med hur jag ska organisera lådorna i min verktygsvagn.

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Som rubriken lyder så vill jag få lite bättre ordning i min verktygsvagn. Jag skulle vilja hitta något skumgummiliknande material som jag kan skära i och på så sätt få perfekta urgröpningar till mina verktyg. Jag hittade en typ av material som verkar riktigt bra men problemet är att det bara finns i USA, vad jag kan hitta, och frakten är inte direkt billig. Jag länkar i vilket fall så ni kan se vad det är jag menar.
http://www.fastcap.com/estore/pc/kaizen-foam-p13435.htm?atc=1&idproduct=43292

Alla tips är välkomna :)
 

TheViktor

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Staden på G
Hoj
Se be ärr sekshundra ärr ärr
Jag köpte sånt skumgolv som man har tex i barnens lekrum. Ser ut som stora pusselbitar, och finns i massor av olika färger, ca 2cm tjockt. Lätt att skära i och lagom hårt för att hålla verktygen på plats.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
lägg en gummiduk i lådorna så ligger verktygen still iaf, samt dämpar ljudet.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80012853/

Har faktiskt redan gummiduk i lådorna, fanns med redan från butik. Tack för tipset iaf :)

Jag köpte sånt skumgolv som man har tex i barnens lekrum. Ser ut som stora pusselbitar, och finns i massor av olika färger, ca 2cm tjockt. Lätt att skära i och lagom hårt för att hålla verktygen på plats.

Det låter som en riktigt bra ide faktiskt! Var får man tag på det? Gärna så billigt som möjligt :)
 

Inge Naning

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525 EXC -05, Africa Twin -99, CB450 -70, Honda CRF 250 -04 Såld, KTM 690 SMC -11 Såld, Aprilia F1 Futura Såld
Kolla med Spectrum cases, Holmberg cases eller någon annan som bygger case.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag skulle rekomendera frigolit faktiskt!
Nänä det ska vara riktiga grejer, ge mig en kvart...

Du ska ha nått som kallas "Degis" av flyttfirmor, jag kan inte namnet på det tyvärr. Men kort sagt ska du ha en skumplast med hög densitet, typ cellgummi kan funka. :tummenupp
 
Last edited:

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Som rubriken lyder så vill jag få lite bättre ordning i min verktygsvagn. Jag skulle vilja hitta något skumgummiliknande material som jag kan skära i och på så sätt få perfekta urgröpningar till mina verktyg. Jag hittade en typ av material som verkar riktigt bra men problemet är att det bara finns i USA, vad jag kan hitta, och frakten är inte direkt billig. Jag länkar i vilket fall så ni kan se vad det är jag menar.
http://www.fastcap.com/estore/pc/kaizen-foam-p13435.htm?atc=1&idproduct=43292

Alla tips är välkomna :)
Fast jag känner ingen det där materialet, det är mer glatt än skumplast och suger upp noll väta... Återkommer med mer info imorgon tror jag... :)
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Fast jag känner ingen det där materialet, det är mer glatt än skumplast och suger upp noll väta... Återkommer med mer info imorgon tror jag... :)

Nu börjar det likna något, är ju bra om inte materialet dra åt sig en massa fukt som förstör det :)
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Nu har jag kanske hittat namnet på materialet, ethafoam eller polyetencellplast, ska tydligen vara samma sak. Nu är bara frågan var man kan hitta det för bäst pris?
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Fick ett gammalt golvpussel av min flickväns systerson. Materialet är liknande det som det brukar va i såna mattor som brukar finnas på gymmen för att skydda golvet.
Blev ganska bra. Får se om jag köper mer av samma material, såg att Biltema hade något som dom sålde som dom kallade för träningsmatta.
Så här blev resultatet iaf :)
ImageUploadedByTapatalk1404651525.534673.jpg
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Nu har jag kanske hittat namnet på materialet, ethafoam eller polyetencellplast, ska tydligen vara samma sak. Nu är bara frågan var man kan hitta det för bäst pris?

Ja det var ju ur min sorkskalle på nolltid så det var allt tur att du hittade det själv! ;)
 

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Ort
På landet
Hoj
Oooooolika.
Om man ändå hade tid/ork till det där. :gnissla

Har väl en sisådär 14 verktygslådor och några spann fulla med verktyg.

Aldrig, hittar jag det jag behöver. :huvet

Får jag hyra dig?
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top