Vart blev ni av med eran MC ? (Tips och råd om vart man inte ska ställa den)

Kawasaki_87

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ER6n
Hej!

Tänkte kolla med er som råkat ut för stöld av eran MC, vart stod den parkerad?
Vart är det bäst alt sämst att ha sin MC parkerad, både under en kort tid och längre?

Det ultimata är ju såklart eget garage men förutom det?
Framför bilen utomhus?
Flerbilsgarage? Finns såna med MC-burar är dessa något att ha?


Jag har min parkerad utomhus och väntar på att den ska försvinna:(
 

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
Nynäshamn
Hoj
För många enligt hustrun...
Alla hojar som står länge på samma ställe, alternativt alltid parkeras på samma plats på natten är ju mera i riskzonen. Har du flerbilsgarage så köp en gammal täckt buss och parkera hojen i. Hästsläp brukar också funka bra. Eller leta parkering bredvid någon sjyst Ducce, så snor dom den i stället. Vill buset sno hojen så gör dom det.
 

Sodan

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2009
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Sprint 1050 GT 2012
Jag parkerade min många år på innergård med kedja runt en lyktstolpe. Funkade fint
 

Kawasaki_87

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ER6n
Jag har dock tillgång till ett flerbilsgarage, där får man en P-ruta med en förankrad ring i marken som man kan kedja fast hojjen vid. Det känns verkligen inte säkert, där inne kan tjuvarna hålla på i lung och ro, känns säkrare utomhus då.:huvet
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag har dock tillgång till ett flerbilsgarage, där får man en P-ruta med en förankrad ring i marken som man kan kedja fast hojjen vid. Det känns verkligen inte säkert, där inne kan tjuvarna hålla på i lung och ro, känns säkrare utomhus då.:huvet

Ja, att man kan kedja fast hojen är verkligen ingen garanti. Jag testade vinkelslipen på en grov Abus-kätting i 2000kr-klassen, och det tog inte många sekunder att komma igenom den. :gnissla Själv tror jag mer på att göra hojen okörbar på något sätt, då mina tre stulna hojar alla har körts från garaget de blev snodda i.
 

Kawasaki_87

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ER6n
Ja, att man kan kedja fast hojen är verkligen ingen garanti. Jag testade vinkelslipen på en grov Abus-kätting i 2000kr-klassen, och det tog inte många sekunder att komma igenom den. :gnissla Själv tror jag mer på att göra hojen okörbar på något sätt, då mina tre stulna hojar alla har körts från garaget de blev snodda i.

Jäklar, blivit av med tre hojar?! Det känns tröstlöst det med dock, inte svårt att köra in med en skåpbil eller liknande, kapa låset lasta och köra iväg:huvet

Provar att fixa en plats med bur, det tar iaf 5 sekunder längre för tjyvarna då:D
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
För inget oväsen, dvs varmkör/torrvarva inte innan avfärd eller vid hemfärd.

Stäng av motorn så fort du kan.

Släng över kapell så hojen väcker mindre uppmärksamhet.

Håll dörrar stängda för minimera insyn.
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Skulle tro att den enskilt viktigaste faktorn inte är garage/utomhus etc utan vilket område man parkerar i.

Ödsligt garage är nog sämre än utomhus på gård med bra belysning och uppsikt över.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top