Husaberg Te 125 Örebro

KewaN

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2014
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia rs 125 -07, Husaberg Te 125 -12, <- Stulna Husaberg Te 125 -14
Hej

Nu är det min andra Husaberg Te 125 som blivit stulen ur mitt garage. Hörde denna gång hur dom gasade iväg med hojen men hann inte ut för att stoppa dom. Stulen 4 tiden på morgonen vid Adolfsberg körd i okänd riktning.

IMAG0095.jpg
Ser ut så fast med original vita handguards och en backspegel på vänstra sidan av styret.

Förväntar mig inte mycket då det var tidigt på morgonen men är glad om nåt kommer upp. :)

Mvh Kevin.
 

Bifogat

  • IMAG0096.jpg
    IMAG0096.jpg
    276.3 KB · Visningar: 160
Last edited:

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
Kolla runt om det finns spår efter släpkärra, om det går att se om de lastat hojen.
Vilka tjuvar är uppe på måndagmornar, och dessutom kör på den stulna MCn för att komma undan.
Hur har de skaffat sig kännedom om just din MC?
Finns det något som gör att man kan misstänka att det är samma tjuvar även denna gång?
Har det dykt upp något om den andra hojen, eller är den HELT borta?
Har de tagit regnummer på din buss/bil när du tränat/tävlat, och skaffat sig möjligheten att hitta din bostad?
Kolla med tidningsbud eller andra morgonpigga i området om de sett något.
Läs här hur tjuvarna kan planera:
http://www.sporthoj.com/forum/showt...o-under-Midsommarhelgen&p=6042343#post6042343
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Dom har sannolikt inte haft någon skåpbil eftersom dom startade hojen.
Jag tror det är ''busungar'' som ville ha en ''moppe'' för att ha kul. Om några dagar så möter du den som mattsvart edition.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
De tog min på samma sätt, den hittades i ett förråd i Markbacken.

Vi verkar tyvärr ha några lokala odågor som spanar runt, 3 gånger har de varit inne hos mig så det är ganska garanterat att de återkommer till dig med såfort du ställer dit nåt mer trevligt.
 

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Min blev stulen i april, hittade nere i Linköping. Bara hålla tummarna att du får tillbaka den.
 

KewaN

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2014
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia rs 125 -07, Husaberg Te 125 -12, <- Stulna Husaberg Te 125 -14
Dom hade även fingrarna på min nyköpta Aprilia som stod i garaget. Dom hade bara sönder tändningslås och lyckats böja ena handtaget så dom kommer väl igen och hämtar den.
Jag får ta och ladda min actioncam och gömma den i garaget inatt så man kanske får dom på film.
 

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
Dom hade även fingrarna på min nyköpta Aprilia som stod i garaget. Dom hade bara sönder tändningslås och lyckats böja ena handtaget så dom kommer väl igen och hämtar den.

Om de står och grejar med din hoj, förstör låset, så verkar de inte så erfarna. Risken att bli upptäckt ökar om de håller på i garaget en stund. Om de finns i området och kör runt borde de höras! Finns det något bra ställe att lyssna efter din hoj, kan det leda till en lösning.
Har du något spår efter någon av cyklarna?
 

KewaN

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2014
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia rs 125 -07, Husaberg Te 125 -12, <- Stulna Husaberg Te 125 -14
Om de står och grejar med din hoj, förstör låset, så verkar de inte så erfarna. Risken att bli upptäckt ökar om de håller på i garaget en stund. Om de finns i området och kör runt borde de höras! Finns det något bra ställe att lyssna efter din hoj, kan det leda till en lösning.
Har du något spår efter någon av cyklarna?

Inget än tyvärr. Tyckte att jag hörde hojen köra borta vid Gustavsvik eller Aspholmen klockan 6 på morgonen men det är allt jag luskat fram hittills.
 

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
Om det kan leda någon vart, så finns det spinn spår på grusvägarna runt boglundsängen, bakom biltema och holmens industriområde. En cykelbana går under motorvägen där, och någon har roat sig på nybörjarvis med en hoj, sladdat och burnat i gruset!
 

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
Last edited:

måsskit

Med lem
Gick med
28 Mar 2013
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha MT09 (såld), Yamaha XT660X (såld)
Fy fan vad tråkigt kevin! Ska hålla utkik efter den här på norr. Jag har bultat fast en golvögla i betonggolvet i garaget som jag kedjar fast min i, vet inte hur mycket det hjälper men jag hoppas det gör någon skillnad iaf. Hoppas verkligen du får tillbaka hojen!
 
Last edited:

KewaN

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2014
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia rs 125 -07, Husaberg Te 125 -12, <- Stulna Husaberg Te 125 -14
Fick tips om vart den kan finnas. Den ska tydligen ha setts i markbacken.
 
Last edited:

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
Jag rullar förbi där ikväll, ser och lyssnar en del. Kanske är det dessa tjyvar som kört på cykelbanorna. Jag kör en röd fyrtaktare så det går inte att ta fel på ljudet om någon annan ser/hör mig.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top