Slö plasthög till eventuellt en racer.

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Hej hopp nu är jag igång fast de kommer inte gå speciellt fort :dummer

Får la börja med att jag köpte en kraschad hoj i detta skicket.

9J4W3.jpg


Men så här ser den ut nu.

Jly2U.jpg

vWOg0.jpg

BXoNK.jpg


Lite skador.

3VKPs.jpg

gSpIu.jpg

JWpb2.jpg


Eventuelt ska denna pjäs hitta sin plats :D

qafSx.jpg

2oRn7.jpg
 
Last edited:

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
De där skivorna kan säkert RG brakes fixa. ;)
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
De där skivorna kan säkert RG brakes fixa. ;)

Det är endast 1 skiva som är skev, bilden va bara tagen i 2 vinklar.

Kolla deras priser & priset är nästan samma som en beg org skiva på ebay, skulle skivan kanske kostat 1200-4000kr skulle de vara värt det :)

Laddat upp första bilden från hur den såg ut när jag köpte hojen, bilden är från säljaren när den låg på blocket.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Kul med räddningar! Får dock erkänna att jag aldrig riktigt förstått det där med turbo på en 600. Kostnaden/tiden att köra en turbokonvertering på en större hoj blir gissningsvis inte mycket större, men vad man får ut blir så sanslöst mycket mer.
Dock hade ett dräparviktväktar-projekt varit kul att se. Kanske i kombination med ett yttre liknande Britten eller en Radical-ducce.

DUCATI+STR+by+RADICAL+DUCATI-6.JPG


radical-ducati-corsa-6.jpg
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Kul med räddningar! Får dock erkänna att jag aldrig riktigt förstått det där med turbo på en 600. Kostnaden/tiden att köra en turbokonvertering på en större hoj blir gissningsvis inte mycket större, men vad man får ut blir så sanslöst mycket mer.
Dock hade ett dräparviktväktar-projekt varit kul att se. Kanske i kombination med ett yttre liknande Britten eller en Radical-ducce.

Dom 2 hojarna va läckra :rolleyes:

Nä men turbo är bara en funderare om jag ska montera, tycker om turbo knuffen & tycker effekten på 80kw är lite låg & sugmotor trimma har jag inte råd med :dummer

Banta ner vikten från sina 200kg vore kanske bra men finns inte mycket man kan banta om man inte bygger om ramen + svingen i nått lättare material, för tyngden ligger främst i sving/ram/motorn.

Får la ta fram borrmaskinen o börja göra massa hål :rolleyes:

Min nya sving är på väg hem, bli la test laborera med den hur mycket man kan lätta den när man vägt upp den, man vill ju ha så låg ofjädrad vikt som möjligt helst.
 

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Ort
Gotland
Hoj
Ducati 916
Mät upp ramen (åtminstonde hjulavstånd och centrum) innan du lägger för mycktet energi på den. Jag köpte en R6:a som hade fått en liknande smäll framifrån, och den ramen var inte lätt att få till körbart skick igen. Lagerfästet i kronan fick svetsas i och fräsas om, och ramen dras ut i en riktbänk. Men inte nog med det. Jag fick kapa och greja i ramen för att det skulle GÅ att dra ut den. Med facit i hand skulle det varit billigare att köpa ny ram...
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Dom 2 hojarna va läckra :rolleyes:

Nä men turbo är bara en funderare om jag ska montera, tycker om turbo knuffen & tycker effekten på 80kw är lite låg & sugmotor trimma har jag inte råd med :dummer

Banta ner vikten från sina 200kg vore kanske bra men finns inte mycket man kan banta om man inte bygger om ramen + svingen i nått lättare material, för tyngden ligger främst i sving/ram/motorn.

Får la ta fram borrmaskinen o börja göra massa hål :rolleyes:

Min nya sving är på väg hem, bli la test laborera med den hur mycket man kan lätta den när man vägt upp den, man vill ju ha så låg ofjädrad vikt som möjligt helst.


Är det bara effekt du vill ha så är större utgångsobjekt billigare hur man än ser det.

Kör en liten moppe nu, en VFR400. Så fantastiskt liten och väger nästan ingenting. Just att den är så lätt och smidig gör att avsaknaden av effekt inte är helt hemsk.

Fast fimpar du orginal tunga plastkåpor ersätter med lätta i komposit, annat avgas, helst mer än bara dämparen men då smiter det iväg i pengar. Kolla över belysningen och ta bara det som är nödvändigt.
Vet inte säkert, men gissar att du spar lite vikt på att ta ett gaffel/broms/hjulpaket från en nyare sporthoj.

Slå en kik i Larzons tokbantar-tråd, där kan man hitta en hel del tips.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?236447-Larzon-s-Sv-650-bushoj&highlight=
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Mät upp ramen (åtminstonde hjulavstånd och centrum) innan du lägger för mycktet energi på den. Jag köpte en R6:a som hade fått en liknande smäll framifrån, och den ramen var inte lätt att få till körbart skick igen. Lagerfästet i kronan fick svetsas i och fräsas om, och ramen dras ut i en riktbänk. Men inte nog med det. Jag fick kapa och greja i ramen för att det skulle GÅ att dra ut den. Med facit i hand skulle det varit billigare att köpa ny ram...

Blir svårt att mäta hjulavstånd utan framgaffel :tungan får kolla på de när jag fixat så det går rulla den provisoriskt, underlättar att mäta, men tack för tipset :rolleyes:

Är det bara effekt du vill ha så är större utgångsobjekt billigare hur man än ser det.

Kör en liten moppe nu, en VFR400. Så fantastiskt liten och väger nästan ingenting. Just att den är så lätt och smidig gör att avsaknaden av effekt inte är helt hemsk.

Fast fimpar du orginal tunga plastkåpor ersätter med lätta i komposit, annat avgas, helst mer än bara dämparen men då smiter det iväg i pengar. Kolla över belysningen och ta bara det som är nödvändigt.
Vet inte säkert, men gissar att du spar lite vikt på att ta ett gaffel/broms/hjulpaket från en nyare sporthoj.

Slå en kik i Larzons tokbantar-tråd, där kan man hitta en hel del tips.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?236447-Larzon-s-Sv-650-bushoj&highlight=

Nja nä vill inte ha mer effekt bara för effektens skull utan vore skoj om den kunde bli lite som en 2-t 500 cross där man kan ligga på högsta växel o den bara suger upp framhjulet i väders, mera åt bus hoj vill ja ha den till men även en bra toppfart, kunde man öka toppfarten med ca 30-50km/h så jag äntligen kan kliva över de förbaskade 300 sträcket med hoj så skulle jag vara glad :yoparty mätarfart duger inte, gps fart ska det vara.

Kollade in larzons sv650, hitta några tipps men ska kolla vidare o se, va längesen jag kolla på de bygget.

Bara för att förtydliga min sarkasm. Kommentaren handlade om harbogeds lite mindre trevliga erfarenhet av RG i denna tråden.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?269729-D%E5lig-erfarenhet-av-RG-Brakes

Kanske ska skicka in min o se om dom kan rädda den för skojs skull :fyllisar

Hitta lite mera saker som va skeva, tyckte sidokåpan & topp kåpan inte hade så bra passform.

 
Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Vad är det för hoj?

Honda CBR600F

Vidare till hoj renoveringen.

Bromsskivan ligger lite nära, fick lägga i mellan 2 brickor, ingen arning varför, blev fel om jag monterar hjuldistansen tvärtom.




Provisoriska gaffelben monteras för att mätta upp ramen om den är rak, fick fram 1385mm, kollat olika manualer & vissa stod det 1385 sen hitta jag 1390, så nån som vet mer exakt vad den ska ha ?



Tanken fix sig en regäl vaxsning.



K&N filter monterat.


 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Såg sjukt mysko ut med R1 framdelen.. Ska du verkligen ha det så där?:jisses
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Såg sjukt mysko ut med R1 framdelen.. Ska du verkligen ha det så där?:jisses

Desto mera mysko, desto mera älskar jag det :tungan vet faktiskt inte hur jag vill ha de, måste ju testa mig fram innan jag hittar nått som jag tycker om, tycker bättre om formen på denna kåpan en org. bak kåpan ska okså byttas ut men letar tills jag hittar rätt.

Framkåpan sitter liiite långt ned...Fast det påminner lite om Bonneville racers :tummenupp

Angående att den är lite långt ner är för att jag sänkt gaffeln ca 10cm är för att framhjulet tar i undre kåpan, detta beror på att styrkronans övre axel är krökt lite, fixa en bild där jag ringat in vitt.

Hitta hjulavståndet, jag mätte upp 1385mm, på transportstyrelsen står det 1390mm, & de kan stämma tycker jag när styrkronan är rak.

Men höjden mellan framkåpan & framskärmen kan stämma rätt okej vid full inbromsning, beror ju lite hur mycket gaffeln komprimeras.

 
Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Stulen Honda CBR600F borås ( svaneholm 2014-09-05

Min hoj stals i Svaneholm ( Borås ) kan man inte lämna nått utanför garaget några timmar utan att de ska försvinna :( låst med 3 lås, den som hämtat den från platsen måste lyft bort den för de va inga släp märken eller något efterlämnat.

Regnr: CGZ975

Signalement på hojen.

obs: Bilderna stämmer inte i min byggtråd för den är helt återställd.

Helt org med svart bakdel, svart sidokåpa som övergår till röd framkåpa, org dekaler.

Orange/röda reflexs ringar på båda sidor av fram/bakfälgarna.
Skrapad vänster motorkåpa.
race broms/kopplingshandtag svart/röda.
Mörk vindruta.

Se hur detta urartar om den kommer tillrätta, hoppas inte den är helt förstörd :( först kastar man massa pengar på den för att göra den helt org & sen händer detta :brinnerup

Skulle någon se den ring polisen eller mig på 0720124262

Hittelön 8000kr
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Riktigt tråkigt att höra........

Blir lika förbannad varje gång.

Har du några bilder att lägga upp med det färdiga resultatet så gör det !




Som sagt - Riktigt, riktigt tråkigt att läsa. Hade hoppats på bilder av en fixad å renoverad rejs-maskin med en glad kille och svetten avtorkad efter ett otal timmar i garaget........................och så blev det så här istället !!!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top