Jobbpendlarhojen piaggio 125cc fel

Kammaflaje

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2014
Ort
Ljungby
Hoj
Piaggio Fly 06
Hej!

Jag är ägare av en piaggio fly 125cc. I midsommar skulle jag köra till platsen där vi skulle fira. På väg dit åker jag till preem för att tanka mc funkar finfint tills jag skall köra in på macken och tanka hade musik i öronen så jag hör inte riktigt motorn. Men när jag körde in så tyckte jag att det lät lite konstigt men iom att jag knappt gasade inne på macken så täcker jag inte mycket på det och tankar. Jag går in och betalar för mej. När jag skall starta den igen så är den svårstartad och när den väl är igång så låter den rent ut förjävligt typ ett metalliskt ljud från motorn så jag jag bestämmer mej för att köra hem den igen och ringa polaren som får komma och hämta mej då jag inte ville plocka upp den stora hojjen pga att jag inte gillar köra den (för klumpig). Hur som så kommer jag ut på stora vägen och skall dra på och får ingen kraft alls och det tar en evighet att ens komma upp i 50 km/h. Allmänt seg alltså.
Innan den gick sönder så hade jag ett visslande ljud i ca 1 vecka men jag trodde det var remmen som behövde bytas. Plus att den var lite ryckig när motorn var kall.

Någon av er som vet vad det beror på? Och vad det skulle kosta mej. Har redan lämnat in den på Verona motor i min hemort. Men hade uppskattat pris och vad som skulle kunna va fel.

Ja piaggio fly 125cc är en automatare.

Mvh
Tommy
 

Kammaflaje

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2014
Ort
Ljungby
Hoj
Piaggio Fly 06
Jag gjorde det. Någon tjomme flyttade över tråden hit :/
Fattar inte varför men ja...
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top