Ny på forumet och ska köpa hoj, förslag på A2 hojar?

Andragaz

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2014
Ort
Umeå
Hoj
GSXR 1000 2004, Honda CBX 600 1983
Tjäääna!

Då skall en hoj inhandlas för A2 kortet!
Jag tänkte höra om ni som vet kunde hjälpa mig hitta rätt hoj, just nu har jag kollat på dom här två:

Yamaha MT-07
Yamaha XJ6

Jag är ute efter hojar som är går att strypa ner till A2 klassen (tror ni alla vet vad som gäller). Dom som redan är godkända för A2 är mindre intressant då jag vill kunna plocka bort strypningen då jag tar A istället för att köpa en ny hoj.

Ny går bra men om det är begagnat så är det ingen fara, årsmodell spelar inte heller någon stor roll så länge vi inte snackar äldre än 5år.

Dom hojarna jag nämnde ovan är på listan för att jag tycker dom ser riktigt fräna ut och inte allt för dyra. Så om du/ni vet någon liknade hoj så släpp bara namnet på den så är jag evigt tacksam! :D:D:D:D
 

DanielZ

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
FZ6-N
Var i samma läge själv nyss, köpte en Yamaha FZ6 (XJ6ans "föregångare") och är grymt nöjd. Går bra strypt, billig (du kan få en i bra skick för 30-35k) och lättkörd. Strypningen tar 30 sekunder att sätta dit/ta bort, om du nu skulle vara inne på det spåret. :rofl (och tar du bort strypningen ordentligt på 07+ så går du från ~50hk till ~ ~100hk).

Visserligen äldre än 5 år, men vad spelar det för roll? :tummenupp
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det finns ett antal hojar som funkar fint som A2 hojar. Kawasaki Er 6, Suzuki gladius, ducati monster 696 / 796, och aprilla shiver 750. Alla är twinnar och funkar bra som strypta. Ducati och Aprilla har chasie med sporthojsprestanda.
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
jag tyckte xj6:an på körskolan var kul och pigg som ostrypt, fick prova en strypt xj6:a (wirestrypt) och fy fan vad trist, precis innan själva krämen skulle komma så var det slut. :confused:

Men jag testa den en gång bara och det var så jag upplevde den.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Släpp det där med att du ska ha kvar den som ostrypt efter 2 år. Vid det laget kommer du ändå vilja prova nåt nytt.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Vi har även rena a 2 hojar såsom Kawasaki Ninja 300, Honda cb500 , cb500r. Speciellt cb 500 modelen går väldigt bra och harmoniskt enligt mitt tycke.
 

Andragaz

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2014
Ort
Umeå
Hoj
GSXR 1000 2004, Honda CBX 600 1983
Tackar för tipsen! Jag körde en motard och är helt såld tyvärr, så blir något sånt istället för en sport ;)

Har ögonen på en 625 SXC! Kanske blir köp till veckan! :D
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top