Bandag Falkenbergsbanan 24 augusti.

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Man kanske skulle...
Är det ok med Slicks?
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Vi tappar rätt många duktiga deltagare när dagarna sammanfaller med smc kurserna eftersom instruktörerna , asperanterna samt kursdeltagarna är upptagna den helgen.
 

Tottan77

Söker......
Gick med
13 Apr 2013
Ort
Horred
Hoj
Kawa Z900
Jag har varit med 2 ggr på Tjejdagen o jag älskade det. Var o kollade på senaste körningen på Falkenbergsbanan o insåg att i år ska jag faniemig köra mot killarna. Hjärtat i halsgropen jajamensan men vad gör det. Kommer säkerligen bli varvad men vad gör väl det. Har upptäckt nåt nytt som jag bara älskar:kär Sååå kom gärna med tips istället för att tänka vad fan ska bruden ut på banan att göra!! Uppskattas stort!:banana
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hej på er. Sitter i Assen och ska försöka bättra min mesiga kvaltid från igår. Tråkigt att det kolliderar med olika evenemang, jag tyckte jag kollade olika bandagskalendrar men uppenbarligen inte alla. Nåväl, det är trevligt med de positiva röster som hörs, och jag hoppas att de kan sprida ordet till de som inte är uppbokade:

Det kommer att bli en jättetrevlig dag på Falkenbergsbanan 24 augusti!
 
Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag har varit med 2 ggr på Tjejdagen o jag älskade det. Var o kollade på senaste körningen på Falkenbergsbanan o insåg att i år ska jag faniemig köra mot killarna. Hjärtat i halsgropen jajamensan men vad gör det. Kommer säkerligen bli varvad men vad gör väl det. Har upptäckt nåt nytt som jag bara älskar:kär Sååå kom gärna med tips istället för att tänka vad fan ska bruden ut på banan att göra!! Uppskattas stort!:banana
Det är inget problem eftersom deltagarna blir placerade två till tre olika fartgrupper. Alla kommer att finna en grupp som passar oavsett körerfarenhet. En smc bkk eller en knix kurs kan vara en bra grund om man vill förbereda sig inför bandagen men är absolut inget krav. Erfarna funktionärer kommer att hjälpa deltagarna med råd och tips när det finns behov.

Naturligtvis är full skyddsutrustning ett krav på bandagen. Den omfattar heltäckande hjälm, ryggskydd, mcstövlar, handskar och mc ställ ( textil eller skinnställ). Även bröstskydd kan vara vettigt.
 

Tottan77

Söker......
Gick med
13 Apr 2013
Ort
Horred
Hoj
Kawa Z900
Det är inget problem eftersom deltagarna blir placerade två till tre olika fartgrupper. Alla kommer att finna en grupp som passar oavsett körerfarenhet. En smc bkk eller en knix kurs kan vara en bra grund om man vill förbereda sig inför bandagen men är absolut inget krav. Erfarna funktionärer kommer att hjälpa deltagarna med råd och tips när det finns behov.

Naturligtvis är full skyddsutrustning ett krav på bandagen. Den omfattar heltäckande hjälm, ryggskydd, mcstövlar, handskar och mc ställ ( textil eller skinnställ). Även bröstskydd kan vara vettigt.

Tack för tipsen. Jag har ju nu redan kört 2 ggr så allt om skydd o dyl vet jag redan :)
Tänkte mer på om det fanns egna ideer/tips som ni erfarna förare har .......spårval har jag redan greppat :D
Vill ju få in snitsen på hela banan....hatar att se ut som en roookie:huvet

Men tack för ditt svar iaf :tummenupp
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tack för tipsen. Jag har ju nu redan kört 2 ggr så allt om skydd o dyl vet jag redan :)
Tänkte mer på om det fanns egna ideer/tips som ni erfarna förare har .......spårval har jag redan greppat :D
Vill ju få in snitsen på hela banan....hatar att se ut som en roookie:huvet

Men tack för ditt svar iaf :tummenupp

Som jag säger till min bättre hälft, "GASA! Var inte så jävla tjejig!!" (tas ofta emot med hjärtliga "heja-rop" och en kärleksförklaring från henne.....typ) :D

Alltså, bromsa mindre, gasa mer! :tummenupp

Nä, på riktigt och det som gör mest, tänk inte så jäkla mycket och speciellt inte i början.
Slappna av, ha kul, titta dit du ska och låt hojen ta dig dit, allt annat kommer när det är dags för det. :)
 

Tottan77

Söker......
Gick med
13 Apr 2013
Ort
Horred
Hoj
Kawa Z900
Som jag säger till min bättre hälft, "GASA! Var inte så jävla tjejig!!" (tas ofta emot med hjärtliga "heja-rop" och en kärleksförklaring från henne.....typ) :D

Alltså, bromsa mindre, gasa mer! :tummenupp

Nä, på riktigt och det som gör mest, tänk inte så jäkla mycket och speciellt inte i början.
Slappna av, ha kul, titta dit du ska och låt hojen ta dig dit, allt annat kommer när det är dags för det. :)

Haha hade min gubbe om jag nu hade haft någon stått å vrålat *gasa* o dyl så hade jag gett honom fingret o gett mig fan på att köra om honom om det så var det sista jag skulle göra :rolleyes:

Hehe tack så mycket för tipset:tummenupp
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Tack för tipsen. Jag har ju nu redan kört 2 ggr så allt om skydd o dyl vet jag redan :)
Tänkte mer på om det fanns egna ideer/tips som ni erfarna förare har .......spårval har jag redan greppat :D
Vill ju få in snitsen på hela banan....hatar att se ut som en roookie:huvet

Men tack för ditt svar iaf :tummenupp
Jag tror att smc bkk (sporthojskurser) ger det som du efterfrågar. Där går man igenom alla moment under 3 dagar (steg 1 -3) och finputsar allt i steg 4 som kallas indviduell coaching.

En viktig fråga är vad bankörnigen får kosta.. Antingen är man där för att ''trafiköva'', i det fallet skall man ligga på max 80 procent av sin förmåga, och då brukar crasherna lysa med sin frånvaro.
ELLER
Är syftet däremot att förbereda inför en tävlingskarriär då övergår lätt 80 procent till 99 procent av förmågan. I det fallet är crashen mer regel än undantag. Då måste det ligga i budget att hojen kan bli skrot.
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Finner inger ännu var man skall boka sig. Jag kommer :)

Det kommer att stå på hemsidan (borde det göra ivf) när allt är klart och det är inte alltid saker och ting går så kvickt inne på kansliet men ha tålamod jag tror det kommer inom ett par veckor:tummenupp
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hej på er.
Jag har just snack at med Ordföranden och allt kommer att beslutas på nästa möte i vecka 29, och sedan publiceras på hemsidan och här.

Vad som är nästan spikat är följande:

- Ingen racegrupp, eftersom det är sent på säsongen och tävling på Sviestad samtidigt, följaktligen bara gatcyklar.
- Tre grupper
- Efter den av entusiastiska förare väl besökta tjejdagen tidigare i år, kör vi troligen en separat tjejgrupp.
- Lunch serveras.
- Billigaste bandagen 2014!
- Halva avgiften i förskott, resten på bandagen.

Sprid detta till alla!!!!!:tummenupp
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hej på er.
Jag har just snack at med Ordföranden och allt kommer att beslutas på nästa möte i vecka 29, och sedan publiceras på hemsidan och här.

Vad som är nästan spikat är följande:

- Ingen racegrupp, eftersom det är sent på säsongen och tävling på Sviestad samtidigt, följaktligen bara gatcyklar.
- Tre grupper
- Efter den av entusiastiska förare väl besökta tjejdagen tidigare i år, kör vi troligen en separat tjejgrupp.
- Lunch serveras.
- Billigaste bandagen 2014!
- Halva avgiften i förskott, resten på bandagen.

Sprid detta till alla!!!!!:tummenupp

Hur ofta har vi inte hört att tjejer minsann också kan, varför ska dom då få egen tid? Är det bara ibland dom kan? Det blir väl tre grupper och den lugna gruppen lär passa även de "som kan"! You go girl typ, det får vara slut på den här manshatande diskrimineringen av oss män hela tiden:mad:
 

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Ort
En bit utanför stan.
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj
Va faaan kan jag inte köra då med min race hoj?
I så fall måste jag droppa detta :huvet

Hej på er.
Jag har just snack at med Ordföranden och allt kommer att beslutas på nästa möte i vecka 29, och sedan publiceras på hemsidan och här.

Vad som är nästan spikat är följande:

- Ingen racegrupp, eftersom det är sent på säsongen och tävling på Sviestad samtidigt, följaktligen bara gatcyklar.
- Tre grupper
- Efter den av entusiastiska förare väl besökta tjejdagen tidigare i år, kör vi troligen en separat tjejgrupp.
- Lunch serveras.
- Billigaste bandagen 2014!
- Halva avgiften i förskott, resten på bandagen.

Sprid detta till alla!!!!!:tummenupp
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Okay, jag hör vad ni säger. Ni två… finns det fler? För klubben vill ju SÅKLART att det ska bli så många som möjligt som kommer och har kul!!!! SÅKLART!!!!

Så, hur många vill ha racegrupp på bandagarna, och dessutom KOMMER om det blir av? Skriv upp er här, för om det är många så kommer jag att verka för att det blir en racegrupp. Såklart!:tummenupp
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hur ofta har vi inte hört att tjejer minsann också kan, varför ska dom då få egen tid?

För att de vill ha det! Det var tydligen SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ många som tyckte det var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ skönt att slippa alla boys på tjejdagarna!:fakta
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Ett problem i sammanhanget är försäkringsfrågan. Det är flera försäkringsbolag t.ex Svedea som har förklarat att trafikförsäkringen inte gäller på bandagar eller snabb grupp på smc kurser. Det gör att flera deltagare inte bör vara placerade gatgrupper.

Dom frågetecknen gör att merparten av dom privata bandagsarrangörerna samt sydskånes mc klubb har slutat kräva gatgodkänd hoj.

Det finns nästan ingen som har snabb grupp som ''trafikförsäkrad grupp''


Tråkigt att behöva skriva om problem ihop med en sådan positiv tillställning.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top