Bandag Falkenbergsbanan 24 augusti.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Falkenbergs MK ordnar bandagar på Falkenbergs Motorbana
söndag 24 augusti, och det kommer att bli tre grupper = mycket körning. Definitiva tider och priser är inte klart ännu, men det kommer troligen att bli billigaste banhelgen i år!:)

Så, boka in dagarna, detaljer kommer senare!

Falkenbergs MK
via Magnus Mossberg
 
Last edited by a moderator:

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
6:e, 20:e och 27:e Augusti................................och nu 30-31 med :)

Blir mycket banåkning i Augusti månad........Mums

Var där å åkte 18/6 och kommer åka 23/7 och 30/7 med.
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Fan att det krockar med mantorp med actionpics, annars så hade jag lätt kommit! Heldagar på Falkenberg är något som jag har saknat!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Vi är medvetna om att det krockar med Actionpics körning på Mantorp, men det var den helgen eller inte alls! Dessutom är de på östsidan och vi på västkusten. Vi stod med två bullerdagar över och funderade på "Vad gör vi nu?"

Och den bästa lösningen blev en hel helg med bandagsåka!!! Vi siktar på att genomföra ett BILLIGT och TREVLIGT arrangemang, primärt riktat till de som vanligen ligger och kör Gatgrupp på onsdagskvällarna. Eftersom tjejdagen blev så väldigt uppskattat så kör vi troligen en tjejgrupp samt ett par "vanliga" grupper.

Anmälan är inte riktigt klar än, men det blir det snart! Tanken är att serveringen ska vara öppen och lunch ingå. Ambulans finns så klart!

Så, sprid ordet till alla som är ute efter en trevlig helg med mycket körning, snack, ljug ("Alltså FIFAN vilket wobbel jag hade när jag försökte hålla FULLT ut på rakan alltså va!!!!") och på det hela taget KUL!!!!

Vi ses!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Krockar även med SM Linköping. Men det kvittar nog om det riktar sig till gatåkare som du skrev :)

//Marcus

Helt korrekt! Alternativet hade varit att köra sent i september och vi trodde att det inte skulle vara så attraktivt!

Så alla glada gatåkare slipper att ha en tjôtig Mozz där! Kanske lika bra...:)
 

doodles

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Varberg
Hoj
600rr-07
Helt korrekt! Alternativet hade varit att köra sent i september och vi trodde att det inte skulle vara så attraktivt!

Så alla glada gatåkare slipper att ha en tjôtig Mozz där! Kanske lika bra...:)

Men jag då som inte ska till Linköping och vill köra falken!! Jag vill inte köra med min fina gatracer utan min ubergrymma banracer :rolleyes: Och utan gatåkare!

Kommer det finnas en grupp för rena racemaskiner? Licensgrupp?
 

Jimmy

Guest
Jag hoppas helgen inte följer nuvarande tariff. 500:- per timma är lite saftigt för mig iaf. Bra initiativ dock, blir det till en vettig peng kommer jag garanterat!:banana
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det krockar även med två smc ak bkk (sporthojskurs) i närområdet. Kinnekulle 30 -31 /8 med smc väst samt knutstorp 30/8 med smc skåne.
 

Michael.S

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2013
Ort
Varberg
Hoj
Superduke -08 / CBR600RR -03
CB_Tobbe: vad har det med saken att göra? Man får väl prioritera, om det blev 2 lediga dagar över och det anordnas körning så är det väl inte nödvändigt för alla att skriva va det krockat med, själv prioriterar jag fbg banan framför andra bankörningar den 30e samt ett kalas men det är ju lika ointressant.
 

Demp@

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2004
Ort
halmstad
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
Måste väl vara en racegrupp med eller??
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
CB_Tobbe: vad har det med saken att göra? Man får väl prioritera, om det blev 2 lediga dagar över och det anordnas körning så är det väl inte nödvändigt för alla att skriva va det krockat med, själv prioriterar jag fbg banan framför andra bankörningar den 30e samt ett kalas men det är ju lika ointressant.
Det verkar tyvärr som om du lever i Vitryssland eller NordKorea. I dom länderna är det fullt ''OK'' att kritisera informationsspridning om den inte gagnar regimens egna syften.

Det är det som är demokrati att du kan delta i falkenbergs körning utan att bli ''svartlistad'' av t.ex smc nästa gång du vill delta i deras bkk. Jag kommer troligtvis att delta som funktionär på fmk arr.
 
Last edited:

Michael.S

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2013
Ort
Varberg
Hoj
Superduke -08 / CBR600RR -03
Nja den viktiga informationen var väl iofs det som moss skrev

"Vi är medvetna om att det krockar med Actionpics körning på Mantorp, men det var den helgen eller inte alls! Dessutom är de på östsidan och vi på västkusten. Vi stod med två bullerdagar över och funderade på "Vad gör vi nu?"

information om vilka som inte kan komma tyckte jag var mindre viktig ;) men jag ville väl iofs inte skriva för att skaffa mig ovänner heller, förstod inte bara varför det skulle förklaras vilka evenemang det krockar med eftersom man ändå deltar i det man vill.
kram :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top