Tidiga 2000tal 600cc sporthojar med insprut

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
känns som att jag inte gör annat än att skapa trådar? ha ha :D

Man sitter och funderar på livet förstår ni grabbar o gummor. tanken är väl att inför nästa säsong kanske våga ge sig in på att köpa två hojar, eller ja rättare sagt äga två hojar. en brukis som får gå i ur och skur och skall vara pålitlig och relativt bekväm (fz6s S2 eller VFR 800 Vtec lutar det åt i relativt bra skick).

men hoj nr 2. man ögnar på sporthojar, men tyvärr så sätter väl ekonomin "LITE" gränser. så jag tittar runt i 25k klassen i pengar. skall ha hojen att köra lite extra inspirerat med när inte brukisen körs, som ni ser i min "profil info" så bor jag i polen, här e allt billigt men denna hojen skall få bo i sverige inför sommarens nöjen.

Jag kollar på:
Suzuki GSXR 600. något som gör mig förvirrad är: när kom dessa hojar med Insprut? googlar runt och det står från K1 och frammåt. men när man kollar på K2or med mera på youtube så ser man ju spak för att slå på chocke, så hur ser verkligheten egentligen ut?
rätt intresserad av just GSXR 600 men jag hade gärna velat ha insprut, någon där ute som vet?
Honda cbr 600 har jag väl ok koll på. det kom väl oxå i början av 2000-talet.
Kawasaki 600 ninja har jag inte koll på.
Yamaha R6 har jag inte koll på.

Så ja, gottfolk. ni som kan de här. vilka årsmodeller av respektive hoj måste jag kolla på för att få insprut?

Tackar för alla svar, även om du vill säga något taskigt, alltid kul med svar :3freak
 

JohanBrandt

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Solna
Hoj
CBR600RR 06
Halloj!

Suzuki hade insprutning från K1, R6 från 2003, Honda vet jag inte tyvärr.

Köp Suzuki, jag var väldigt nöjd med den jag hade förut :tummenupp

//Johan
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
En del äldre hojar med insprutning har chokereglage (för förhöjd tomgång).
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Halloj!

Suzuki hade insprutning från K1, R6 från 2003, Honda vet jag inte tyvärr.

Köp Suzuki, jag var väldigt nöjd med den jag hade förut :tummenupp

//Johan

En del äldre hojar med insprutning har chokereglage (för förhöjd tomgång).

Jag citerar er båda! :)
Johan: hade du ett sådant reglage på din suzuki med?
Sydney: Tack för info som fick mig att bli mindre förvirrad :yoparty

Det lutar åt suzuki gubbar. får se vad man kan hitta för skojsigt.
När är det bäst att köpa hoj? tänkte både på Pris men även möjlighet att provköra. Vinter vet jag kan vara rätt nice o köpa i pris (även sen höst osv) men frågan är. Är det värt pris skillnaden emot att kanske inte få provköra "på riktigt" ?


Jag vill även Tacka alla andra för de svar jag har fått.

tack, ni är bäst gubbar! :shrules
 

jenssa

Medlem
Gick med
29 Jun 2008
Ort
ystad
Hoj
ducati scrambler 2015
Har en k3 gsxr och som sagt det or ett reglage för förhöjd tomgång. insprut från 2001 års modell. Vill du pröva på en liten runda är du välkommen till Österlen och känna på min.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Har en k3 gsxr och som sagt det or ett reglage för förhöjd tomgång. insprut från 2001 års modell. Vill du pröva på en liten runda är du välkommen till Österlen och känna på min.

Vilket erbjudande! men jäklar. kollade lite. det skulle kunna gå på Fredag då jag skall hem till sverige, men det som "skrämmer" är att då blir det en 75-80 mils resa den dagen för mig, på min fz6n. Får nog ändå avböja, har stor hemlängtan nu. snart 4 månader sedan jag var i sverige :gråta

men Riktigt fint erbjudande, kommer du förbi Göteborgstrakterna (eller strax norr om) så bjuder jag gärna på en korv eller något, kanske en mc tur omkring Orust och Tjörn öarna :krama
 

propper

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2012
Ort
Höör
Hoj
Hojlös
Har en gsxr 600 -03, insprutare

Väldigt nöjd med min änsålänge, köptes denna säsongen för 25000:- och hade rullat 2400 när ja hämta den:)
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Chocken på gixxer petar bara till gasen typ 3mm så att man får lite högre tomgång.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
om du inte enbart kikar 600cc så kom ju gsxr 750 med insprut redan 1998, och dessutom e 750 typ bättre på allt ;) (mer påkostad fjädring, mer vrid/effekt i samma chassi och med samma vikt)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
om du inte enbart kikar 600cc så kom ju gsxr 750 med insprut redan 1998, och dessutom e 750 typ bättre på allt ;) (mer påkostad fjädring, mer vrid/effekt i samma chassi och med samma vikt)
Samma chassi och samma chassi, det är USD-gaffel på 750'n, 6-kolvsok med större skivor, helt annan sving och 6" bakfälg med 190-däck istället för 5,5"/180 :)
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Samma chassi och samma chassi, det är USD-gaffel på 750'n, 6-kolvsok med större skivor, helt annan sving och 6" bakfälg med 190-däck istället för 5,5"/180 :)

Är det inte 5,5" fälg på 750n också? Vill minnas att det var det på 01an jag hade iallafall.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Egentligen hade jag väl tänkt o köra på 600a. är intresserad som satan i gatan av gsx-r750 men jag vet inte. är jag mogen nog att ha en sådan? jag vill gärna kunna lära mig att bemästra maskinen någolunda och kunna nå maskines gränser och inte mina egna gränser.

Jag tänker 600 för att ha mer förlåtelse än 750. men jag kanske tänker fel? men i min skalle så säger det att mer vrid + hästar = Lättare hjulsläpp och krasch när jag är ute o leker på gränserna

Men rätta mig, jag har varken kört de ena eller andra utav dessa, det är ni som är "experterna" med erfarenhet :yoparty
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Egentligen hade jag väl tänkt o köra på 600a. är intresserad som satan i gatan av gsx-r750 men jag vet inte. är jag mogen nog att ha en sådan? jag vill gärna kunna lära mig att bemästra maskinen någolunda och kunna nå maskines gränser och inte mina egna gränser.

Jag tänker 600 för att ha mer förlåtelse än 750. men jag kanske tänker fel? men i min skalle så säger det att mer vrid + hästar = Lättare hjulsläpp och krasch när jag är ute o leker på gränserna

Men rätta mig, jag har varken kört de ena eller andra utav dessa, det är ni som är "experterna" med erfarenhet :yoparty

min favorit är kawwa 636 som enligt mig har mer bottenvrid gentemot de övriga sexhundrorna, men i övrigt snäll och lugn.
yamahaa bör enligt mig hålla sig till att göra pianon, honda är ok att köra men krånglar lite tekniskt, jag har sprängt 3 motorer (600rr 04/05 - tror de tidigare (f4i) är hållbarare) Susuckin har jag ej provat 600:an, 750:n (-05) var bra kvalité på.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top