Min Suzuki överstyr?

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Tack för alla svaren! Jag ska kolla allt med däcktrycket och om allt är rätt balanserat!!
Har ju testat att ha lite gas genom kurvorna men man ska väl inte behöva "hålla" emot för att cykeln inte ska vrida sig helt?

Om jag behöver underöka fjäderspänning och liknande på cykeln hur gör jag det?

Tack på förhand kungar e ni!
En del hojar är mer "lovgiriga" än andra och känns mycket stabilare med/under gaspådrag genom böjar.
Spännvidden är rätt stor från peka i rätt riktning och "glöm bort" till "titta åt fel håll lite grann" och åk av...
I ditt fall så är det nog som flera varit inne på däcktrycket fram som sannolikt spökar...men även här varierar det hur mycket det påverkar.
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Hexafluxen är ju överklockad hör ni väl.

Bara att lämna in till auktoriserat proffs diRreCkT. Lär tyvärr kosta skjortan att få ordning på.

Asså shit, har hört om det. Man behöver en Aluminiummagnet och en synvinkel för att fixa det va?
Jag känner en kille som känner en kille, han hade problem med Kolvstudsarfjädrarna, var bara å byta Tvärnitarna så fungerade allt igen! :tummenupp
 

thult92

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2014
Jag tänker att jag börjar med att kolla det lättaste som däcktrycket och så ska åka och titta på det imorgon så rapporterar jag om det inte hjälper! Tack än så länge!
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Hur är det med däcksslitaget som nämndes ovan?
Har du touringplatta på bakdäcket?
Då kan det bli intresant när du lägger ner hojen och går över vinkeln som bildas mellan den platta delen av däcket och där det börjar bli runt igen.
Blir som en kant du ska över och när du går över den känns det som att hojen faller in i kurvan.
Om detta är fallet så är det nytt bakdäck som gäller, kanske nytt fram med.
kan du ta bilder på däcken?
Typ rakt uppifrån.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Gissar lufttryck fram, eller avsaknad av det, eftersom det går tungt att hålla upp den, hade han varit "tippig" men lätt att hålla hade jag sagt låg fram/hög bak. Kanske en kombination av ovanstående.
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Oerfarenhet? att köra mc?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top