Tack

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Skönt att höra att du efter omständigheterna mår bra ! Passar på att ta dig som ett exempel på att blodgivare är skillnad på liv och död



Bli blodgivare - Man kan faktiskt rädda en hojbroders liv !!


Anmäl er här NU !! http://geblod.nu/bli-blodgivare/

Sitt inte bara och tänk att "åhhhh vad bra att det finns folk som lämnar" Anmäl DIG nu....... pronto

Tog tag i det för en dryg timme sen. Nu får man se om de vill ha ävjan i rörsystemet. Det jobbiga var att de fick en nästan att känna sig skyldig för att man ville signa på för att ge. Mitt enda incitament är att, om än passivt, göra en insats. Själv fått och p g a återkommande ingrepp ville de inte ha mitt blod, sen har det liksom blivit skjutet på framtiden, en massa framtid som nu är dåtid.

Blodvärdet ypperligt, ådrorna sådär numera, (hoppas det är för att de ligger lite för inbakade i fett som ska bort. Fler armhävningar), undertrycket lite högt men då hade jag gått raskt raka vägen dit i värmen. Det är en timmes hurtig promenad från var jag befann mig och jag gillar inte hetta.:mad: och såg väl likadan ut... Gått ner 10 kg sen årsskiftet, nej sen slutet av mars och har 7-8 kvar till ok vikt. En hel del på en såpass liten farbror.

Jag gjorde at' och resten ligger i provsvaren om ca en vecka. Man vill ju duga.
 
Last edited:

Nickeman

Ny medlem
Gick med
21 May 2011
Ort
Nyköping
Hoj
Nada
Ojoj von Mike tack vare dig är jag hemma nu :Bugar(hoppas du kan komma till mig den11/7 )kom hem i fredags allt är ok lite nervsmärtor ibland tabletterna gör sitt,har börjat med rehab nu (pust) och mitt upp i allt så har vi ett Ikea kök att byta det går rätt bra jag sitter i rullstol och pekar:fakta vill tacka er på SH och von mikeigen för de positiva inslagen som jag kan plocka fram när den behövs

Tack:)
 

corken

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2013
Ort
stockholm
Hoj
2011 Suzuki GSX-R 750, -09 Honda CBR600rr Race
En väldigt jobbig läsning måste jag säga! Jag var själv med i en allvarlig olycka 2013-05-05 då jag frontalkrockade med en bil i 50km/h, bilisten gjorde en förbjuden vänstersväng. Jag klarade mig väldigt bra under omständigheterna, alla mjukdelar i mitt högra knä var av såsom, korsband ledband, muskelfästen osv. och min högra hand hade 5 st frakturer.

Jag skrev dagbok varje dag och det hjälpte mig väldigt mycket! Det känns jätteskönt att gå tillbaka och läsa den nu när det känns tufft vissa dagr, hur långt man faktiskt har kommit på bara 1 drygt år. Nu har jag turen att jag sitter på ny hoj och kan åka igen.

Fuska inte med rehaben och jag lovar att det kommer kännas mycket bättre längre fram! jag vet hur tufft det är för sig själv och familjen. Var glad att du lever, för det är alla andra, det är det som är viktigt.

Om du vill ha någon att prata med de dagar det känns tufft så tveka inte på att höra av dig till mig (någon som har något relatera till)

Krya på dig nu och sköt om dig!
Glad att höra att du mår så bra som du gör!!:tummenupp
 

iaiao

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2005 Harley Davidson Dyna Glide
Däremot undrar man hur det gått för den trikeföraren. Du skriver "Ryggskador och brutet högerben". Hur har det gått för denne?

Han bröt nacke och rygg, samt krossade bröstbenet och alla revben, och en öppen fraktur i höger ben. Han är förlamad ifrån strax under bröstet och neråt. Har fått ligga med trakk i halsen kopplad till respirator, men denna blev utplockad nu i veckan. Mycket feber och infektioner då dom inte vände på honom ordentligt när han låg på intensiven, vilket orsakade liggsår. Han säger själv att han kände i samma sekund han landade efter krocken hur benen bara försvann. Känseln börjar strax under bröstvårtorna i höjd sett. Anledningen till denna avsaknad av känsel samt förlamning är att ryggmärgsvätskan har runnit ut, och det går inte att reparera. Han bad mig skriva detta, då han har svårt för det själv för tillfället, med tanke på rörlighet etc. Tänkte bara att jag skulle försöka svara lite snabbt, eftersom du har frågat.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Han bröt nacke och rygg, samt krossade bröstbenet och alla revben, och en öppen fraktur i höger ben. Han är förlamad ifrån strax under bröstet och neråt. Har fått ligga med trakk i halsen kopplad till respirator, men denna blev utplockad nu i veckan. Mycket feber och infektioner då dom inte vände på honom ordentligt när han låg på intensiven, vilket orsakade liggsår. Han säger själv att han kände i samma sekund han landade efter krocken hur benen bara försvann. Känseln börjar strax under bröstvårtorna i höjd sett. Anledningen till denna avsaknad av känsel samt förlamning är att ryggmärgsvätskan har runnit ut, och det går inte att reparera. Han bad mig skriva detta, då han har svårt för det själv för tillfället, med tanke på rörlighet etc. Tänkte bara att jag skulle försöka svara lite snabbt, eftersom du har frågat.

Tackar, kommer inte på nåt mer vettigt att skriva mer än:

Ge all uppmuntran du kan och han klarar ta in!
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
En väldigt jobbig läsning måste jag säga! Jag var själv med i en allvarlig olycka 2013-05-05 då jag frontalkrockade med en bil i 50km/h, bilisten gjorde en förbjuden vänstersväng. Jag klarade mig väldigt bra under omständigheterna, alla mjukdelar i mitt högra knä var av såsom, korsband ledband, muskelfästen osv. och min högra hand hade 5 st frakturer.

Jag skrev dagbok varje dag och det hjälpte mig väldigt mycket! Det känns jätteskönt att gå tillbaka och läsa den nu när det känns tufft vissa dagr, hur långt man faktiskt har kommit på bara 1 drygt år. Nu har jag turen att jag sitter på ny hoj och kan åka igen.

Fuska inte med rehaben och jag lovar att det kommer kännas mycket bättre längre fram! jag vet hur tufft det är för sig själv och familjen. Var glad att du lever, för det är alla andra, det är det som är viktigt.

Om du vill ha någon att prata med de dagar det känns tufft så tveka inte på att höra av dig till mig (någon som har något relatera till)

Krya på dig nu och sköt om dig!
Glad att höra att du mår så bra som du gör!!:tummenupp



Man blir ödmjukare när man läser om ett sånt här öde.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
nu råkade jag gilla ett inlägg det inte alls var meningen. Däremot nyfiken på vilka som gjorde det.

För många frågetecken kring hur det här gick till.
 

Nickeman

Ny medlem
Gick med
21 May 2011
Ort
Nyköping
Hoj
Nada
Hallå alla SH:krama tänkte jag skulle skriva lite ,har varit hemma ettag nu tyvärr har jag fått lite nervsmärtor i foten som inte finns ..hmm, kan vara att jag har stelnat till i ryggen lite ,frugan kanske får massera lite:kär,har kört rehab 2 gånger i veckan och det går bra ,jag är riktigt motiverad tränar även lite hemma också, i fredags fick jag en fin nyhet min protestilverkare hade föreslagit att jag skulle ha Genium senaste knä superhightech..:fakta fan vad glad jag blev ....ha de kör försiktigt
www.youtube.com/watch?v=wDv-8hrhqOg
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Ett riktigt Robocop-ben.

Häftigt vad de kan göra. Snart är det väl så att de gör ett nytt riktigt ben med stamceller osv ..

Lycka till med rehab.
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Läste just igenom denna tråden för första gången. Vilken tankeställare...

Och vilken kämpe du verkar vara Nickeman. Önskar dig all lycka och hoppas du får sätta dig på en hoj snart igen, du verkar ha helt rätt inställning. Hoppas du slipper nervsmärtorna snart!
 

Naccache

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2011
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Kom precis hem från jobbet, jobbar som ordningsvakt i dörren på krogen. Var på extremt dåligt humör efter en lång och (vad jag tyckte var) en jobbig kväll. Läste den här tråden och känner mig just nu extremt tacksam. Har själv haft två olyckor och har i båda fallen haft extremt mycket tur i oturen.

Du är en jävla hjälte och en förebild, fortsätt gärna uppdatera tråden! Så ses vi på vägarna nästa år hoppas jag :)
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Apropå min kompis tidigare i tråden, han har två olika ben, ett gåben och ett hojben.
Fränt.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Apropå min kompis tidigare i tråden, han har två olika ben, ett gåben och ett hojben.
Fränt.

Har han dekaltrimmat hojbenet med Öhlins- och Akrapovic-klibbor så han är coolast vid korvmojen? Då får han garanterat :liggah med alla cheyer direCkt! :brynad
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag läste lite om de här proteserna nu på morgonen mellan tvättmaskin och torktumlare. Deras armproteser var riktigt häftiga. Jäkligt intressant med den sortens teknologi tycker jag.
Vet Nickeman vad dessa high-techben kostar i Sverige ungefär?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top