Tack

Motorpsyk

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2014
Ort
Växjö
Hoj
-03 Kawasaki ZR-7
Jag hoppas Du får en skyndsam återhämtning.
Vi finns här om Du behöver snacka!

//
 

iaiao

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2005 Harley Davidson Dyna Glide
Fy fan vad bitter jag hade varit på trikeföraren. Men bitterhet är ingen höjdare.
Hoppas det går bra mer rehab och att du snart kan göra allt du vill.

Du inser att det är jävligt dumt att börja peka på vem som har gjort rätt och fel hoppas jag?
Speciellt då jag har fått höra från polisen att det var TS som kom över i fel fil, inte triken. Men vad spelar det för roll i slutändan? Jag anser att ingen är att skylla, en olycka händer så lätt, speciellt på den där förbannade slingan.
Men förhoppningsvis så förstår du att det antagligen inte gick bra för den andre föraren heller, och att i detta läge häva ur sig att du hade varit bitter, när du inte vet vad den andre personen har för skador, det kan jag tycka är okänsligt. But hey, that's just my 2 cents.
 

Nickeman

Ny medlem
Gick med
21 May 2011
Ort
Nyköping
Hoj
Nada
Hej bikers saknar Hondan både och ,rädd med längtan..... får se hur framtiden möter mig o familjen,ja jag vill inte utsätta min fru o döttrar för detta igen.jag fick infektion i benet och feber så dom bytte pencellin till en starkare ,den fungerar bra och febern är borta nu ,har någonvätska i benet som gör svinont när jag ska lyfta uppåt, i lördags när gumman var här hade jag så ont att tårarna kom eller så förstärktes det när hon var här har ju ändå levt ihop sen hon va 17år..:kär. Men idag känns det mycket bättre mindre smärta osv,har provat silocone protester går bra ,sover bra på nätterna.....säkert på grund av kompisen morfin :hihih
Åk aldrig utan skydd på kroppen
Nicke image.jpg
Avtryck av hjälmfodret
 

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Ort
somewhere@home
Hoj
Honda CB1000RA -16
Hej bikers saknar Hondan både och ,rädd med längtan..... får se hur framtiden möter mig o familjen,ja jag vill inte utsätta min fru o döttrar för detta igen.jag fick infektion i benet och feber så dom bytte pencellin till en starkare ,den fungerar bra och febern är borta nu ,har någonvätska i benet som gör svinont när jag ska lyfta uppåt, i lördags när gumman var här hade jag så ont att tårarna kom eller så förstärktes det när hon var här har ju ändå levt ihop sen hon va 17år..:kär. Men idag känns det mycket bättre mindre smärta osv,har provat silocone protester går bra ,sover bra på nätterna.....säkert på grund av kompisen morfin :hihih
Åk aldrig utan skydd på kroppen
Nicke View attachment 408350
Avtryck av hjälmfodret

Nu fick jag något skräp i ögat ;)

Skönt att höra att du tar det bra med tanke på omständigheterna.

Krya på dig mannen :)
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Den där hjälmen såg som att den uppfyllde sitt syfte. Skönt att höra att du är vid gott mod, det du varit med om är ett fruktansvärt trauma - för hela familjen. Håller alla tummar på att din rehab är lyckosam och snabb, ta hand om dig broder.....
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Lycka till med rehaben Nicke!

Håller båda tummarna för dig och att resan tillbaka till ett drägligt liv för dig och familjen ska gå så smärtfritt som möjligt!:tummenupp

Förstår om det kanske inte är till mycket tröst i situationen du befinner dig för tillfället, men ibland förundras man över hur mycket kroppen faktiskt klarar av att hantera och reparera på egen hand, bara den får tid på sig och rätt guidning från läkarvetenskapen.

Det svåra är många gånger att hålla modet uppe och acceptera att det hör till att det blir ett och annat bakslag under resans gång.

Och en sista viktig grej: SLARVA INTE MED REHABEN!!! Försök att fortsätta med träningen även när du tycker att du är hyfsat bra igen. Det kommer du ha glädje av på några års sikt!

Lyckönskningar/Björn
 

ProfessorRekyl

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZR600E
Härlig inställning och all lycka i framtiden. Blev så pass berörd att jag ska åka och köpa nytt ryggskydd i veckan, tack!
 

Von Mike

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2014 BMW HP4 Competition, 2014 BMW S1000R
Hallå Nicklas,
Trevligt att höra att du mår så pass bra efter den våldsamma kraschen.
Jag har den ännu etsad på näthinnan. Jag hade varit och fikat med min mc elev på Rosenhill och när vi hade lämnat för att åka tillbaka till Tullinge flygplats för att öva mera så blev jag omkörd utav en orange mc i ganska hög fart. Bara några sekunder senare så svänger vi in mot fotokurvan och jag ser dig ligga tvärs över vägen på mage helt orörlig. Till vänster så ser jag en trehjuling ligga upp och ner i diket och en annan mc-förare ligger i sluttningen på mage helt orörlig. Jag fattar det snabba beslutet att blockera vägen med mitt ekipage. Sprang snabbt ut och kollade till Göte som låg närmast. Hade redan då SOS i telefonen och eftersom jag hade en viss vana av sådana här situationer så var jag väldigt lugn och sansad. Jag uppgav namn och personnummer på honom och skadebilden (Ryggskador och brutet högerben) Han hade ingen känsel från midjan och neråt. (Inget ryggskydd och en efterkrigshjälm på huvudet). Bad två personer att sitta hos honom tills helikopter och räddningsfordon anlände. Jag tittade bort mot dig och såg att du rörde på dig och att två polacker som pratade engelska ville lägga dig i framstupa sidoläge. Medan jag fortlöpande pratade med SOS skrek jag åt dem att inte röra dig för eventuella rygg/nackskador. När jag kom fram till dig så var du vid medvetande men hade svårt att andas. Jag lossade då på din hakrem för att du skulle få fria luftvägar. Du ville då ta av dig hjälmen mot min inrådan för jag såg hur din hjälm såg ut och den var nersliten in på frigoliten. Du sa att du inte hade ont i huvudet och envisades med att ta av dig den fast jag ville fixera din nacke först. Jag kunde konstatera att ditt vänstra ben (skinnstället) va virat tre varv/gånger. Du blödde inte så kraftigt just då men på grund av skadans art så beslöt jag mig för att stabilisera dig först med hjälp utav de två polackerna medan jag sprang bort till mitt släp för att hämta förbandslådan och surrnings remmar. Jag snörde av ditt ben för att det var helt avslitet under knäskålen. Det var bråttom för chocken skulle inte hålla tillbaka blodflödet så värst länge till i benet, kroppspulsådern var ju också avsliten. Jag samtalade med dig under hela processen in till ambulansen. Höll dig i handen och försökte prata med dig för att hålla dig så lugn som möjligt tills du hade fått morfin och sömnmedel. Du hade väldigt ont i benet för du bad den person som hoppade på ditt ben att kliva av det. Du frågade hela tiden vad som hade hänt och var du befann dig. Du ville att jag skulle ta kontakt med din fru/sambo om vad som hade hänt dig. Du kunde inte minnas hennes nummer och jag sa att det ordnar sig när du väl har blivit omhändertagen på sjukhuset. Det förefaller lite märkligt att du nästan hade förlorat allt blod, vi kapade upp hela ditt skinnställ och tog av dig stöveln och kunde då konstatera att det rörde sig om några deciliter blod och du var stabil och hade bra värden hela vägen in i ambulansen. Jag kan tillägga att min MC-elev som var med om hela händelsen och fick i uppdrag att blockera vägen för att säkerställa området kring dig som du låg på har en klar bild ifrån detta och förstod allvaret när han gick på Risk 2:an dagarna efter olyckan. Vi körde kurvteknik nu i helgen och han hade lite svårt att slappna av på ”slingerbulten” genom de skymda kurvorna. Han har lärt sig en läxa för livet som han alltid kommer att bära med sig i framtiden.- Inget ont som inte för något gott med sig- Och jag menar inget illa med detta på något vis så snälla ta det inte på fel sätt.
Jag hoppas att du repar dig snabbt och skulle gärna vilja träffa dig på sjukhuset om du känner för det och orkar med det. Jag åker kanske ner till Nyköping på fredag eftermiddag 11/7 i ett annat ärende.
Du kan nå mig på min mail info@kappeseducation.com

Med vänlig hälsning och krya på dig
kommer aldrig glömma bort dig och denna händelse
Michael :tummenupp
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
..................... Jag hade förlorat allt blod innan jag kom till sjukhuset. Mår under omständigheterna bra, är lycklig att jag lever.

P.s snåla inte med skyddsutrustning, även om det är dyrt. Min utrustning räddade mitt liv.

Skönt att höra att du efter omständigheterna mår bra ! Passar på att ta dig som ett exempel på att blodgivare är skillnad på liv och död



Bli blodgivare - Man kan faktiskt rädda en hojbroders liv !!


Anmäl er här NU !! http://geblod.nu/bli-blodgivare/

Sitt inte bara och tänk att "åhhhh vad bra att det finns folk som lämnar" Anmäl DIG nu....... pronto

PS - Denna uppmaning gäller inte dig Nickeman :) Du behöver ditt blod själv :krama


Jävlar i helvete vilken grym insats du gjorde Von Mike - RESPEKT !!

....Jag snörde av ditt ben för att det var helt avslitet under knäskålen. Det var bråttom för chocken skulle inte hålla tillbaka blodflödet så värst länge till i benet, kroppspulsådern var ju också avsliten. Jag samtalade med dig under hela processen in till ambulansen......
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
kommer aldrig glömma bort dig och denna händelse
Michael :tummenupp

Värt allt att det kommer någon som kan agera med förnuft och sinnesnärvaro. Jag är inte ute efter att diskutera skuldfråga och det är glädjande att inte heller du berör den saken. Däremot undrar man hur det gått för den trikeföraren. Du skriver "Ryggskador och brutet högerben". Hur har det gått för denne? Om du inte finner det opassande så skriv dels det och lägg gärna in även denna redogörelse i http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?268980-Diskussionstr%E5den-f%F6r-olyckor-2014

eller/och denna tråd:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?876-I-fall-ni-kommer-f%F6rst-till-en-olycka/page14

Nyttig läsning för alla, åtminstone jag har skäl att uppdatera och förvärva bättre kunskaper i hur man bör agera. Svårt att bara få någon att ligga still innan man har en chans att få reda på om det finns skador på rygg och nacke när det händer.
 
Last edited:

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Klockrent handlande Michael :tummenupp

I lumpen fick vi träna mycket på sådana situationer men som våra utbildare menade:
-Man kan och ska träna för detta men man vet först när det händer på riktigt om man verkligen fixar det.
Du gjorde det uppenbarligen.

Hallå Nicklas,
Trevligt att höra att du mår så pass bra efter den våldsamma kraschen, jag har den ännu etsad på näthinnan.

Jag hade varit och fikat med min mc elev på Rosenhill och när vi hade lämnat för att åka tillbaka till Tullinge flygplats för att öva mera så blev jag omkörd utav en orange mc i ganska hög fart.
Bara några sekunder senare så svänger vi in mot fotokurvan och jag ser dig ligga tvärs över vägen på mage helt orörlig.

Till vänster så ser jag en trehjuling ligga upp och ner i diket och en annan mc-förare ligger i sluttningen på mage helt orörlig, jag fattar det snabba beslutet att blockera vägen med mitt ekipage.
Sprang snabbt ut och kollade till Göte som låg närmast, hade redan då SOS i telefonen och eftersom jag hade en viss vana av sådana här situationer så var jag väldigt lugn och sansad.

Jag uppgav namn och personnummer på honom och skadebilden (Ryggskador och brutet högerben) Han hade ingen känsel från midjan och neråt. (Inget ryggskydd och en efterkrigshjälm på huvudet). Bad två personer att sitta hos honom tills helikopter och räddningsfordon anlände.

Jag tittade bort mot dig och såg att du rörde på dig och att två polacker som pratade engelska ville lägga dig i framstupa sidoläge.
Medan jag fortlöpande pratade med SOS skrek jag åt dem att inte röra dig för eventuella rygg/nackskador. När jag kom fram till dig så var du vid medvetande men hade svårt att andas.

Jag lossade då på din hakrem för att du skulle få fria luftvägar. Du ville då ta av dig hjälmen mot min inrådan för jag såg hur din hjälm såg ut och den var nersliten in på frigoliten, du sa att du inte hade ont i huvudet och envisades med att ta av dig den fast jag ville fixera din nacke först.

Jag kunde konstatera att ditt vänstra ben (skinnstället) va virat tre varv/gånger.
Du blödde inte så kraftigt just då men på grund av skadans art så beslöt jag mig för att stabilisera dig först med hjälp utav de två polackerna medan jag sprang bort till mitt släp för att hämta förbandslådan och surrnings remmar.

Jag snörde av ditt ben för att det var helt avslitet under knäskålen, det var bråttom för chocken skulle inte hålla tillbaka blodflödet så värst länge till i benet, kroppspulsådern var ju också avsliten.

Jag samtalade med dig under hela processen in till ambulansen. Höll dig i handen och försökte prata med dig för att hålla dig så lugn som möjligt tills du hade fått morfin och sömnmedel.

Du hade väldigt ont i benet för du bad den person som hoppade på ditt ben att kliva av det.
Du frågade hela tiden vad som hade hänt och var du befann dig.

Du ville att jag skulle ta kontakt med din fru/sambo om vad som hade hänt dig.
Du kunde inte minnas hennes nummer och jag sa att det ordnar sig när du väl har blivit omhändertagen på sjukhuset.

Det förefaller lite märkligt att du nästan hade förlorat allt blod, vi kapade upp hela ditt skinnställ och tog av dig stöveln och kunde då konstatera att det rörde sig om några deciliter blod och du var stabil och hade bra värden hela vägen in i ambulansen.

Jag kan tillägga att min MC-elev som var med om hela händelsen och fick i uppdrag att blockera vägen för att säkerställa området kring dig som du låg på har en klar bild ifrån detta och förstod allvaret när han gick på Risk 2:an dagarna efter olyckan.

Vi körde kurvteknik nu i helgen och han hade lite svårt att slappna av på ”slingerbulten” genom de skymda kurvorna.
Han har lärt sig en läxa för livet som han alltid kommer att bära med sig i framtiden.
-Inget ont som inte för något gott med sig-
Och jag menar inget illa med detta på något vis så snälla ta det inte på fel sätt.

Jag hoppas att du repar dig snabbt och skulle gärna vilja träffa dig på sjukhuset om du känner för det och orkar med det. Jag åker kanske ner till Nyköping på fredag eftermiddag 11/7 i ett annat ärende.
Du kan nå mig på min mail info@kappeseducation.com

Med vänlig hälsning och krya på dig
kommer aldrig glömma bort dig och denna händelse
Michael :tummenupp
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Många klumpar i halsen och tunga ögon av att läsa denna tråd. Skönt att det kom en van person till platsen snabbt, och skönt att du lever. Önskar att alla inblandade tar sig vidare på bästa sätt. :tummenupp
 

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Grå metallic
Tragisk olycka, vill bara säga lycka till med din rehab.
Som YzfR1 säger, bli blodgivare, har själv lämnat i många år, vet att sjukvården har ständig brist på blod.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Den dan skiten händer så hoppas jag det kommer en sån som du till platsen Von Mike, förutom bilderna på näthinnan så hoppas jag att du sover gott på nätterna för det du gjort skall du ha all respekt för.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top