MEK 1 i Lidköping

smurfen75

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2011
Ort
härryda
Hoj
yzf600r -01
Snacka om OSERIÖS MC handlare....

köppte min Ri banhoj 2 v sedan , tog den till karskoga för att köra , Körde 4 varv i lugnt tempo för att jag hade nya bromsar på och ej däcksvärmare på..
SEDANgick motorn PAJ .. kedjan/kamrems .gick av och motorn skar sig

Enligt Mek1 Motorcuckles AB i lidköping
ÄR hela motor och växellådan servad och tipp topp och väldigt påkostad och jag ringer från banan och säger vad som hänt..

Han säger kom ner så skall vi kika på den.
Åker dit och lämnar hojen där .. Sedan ringer dom och säger att motorn e kass . går ej att laga . blir för dyrt. Så jag erbjuder att ta min gamla motor för att sätta i den, kör till göteborg dan efter och hör up en motor , Det va inget snack om att det skulle kosta eller något. bara att dom skulle laga den..

NU idag åkte min fru för att hämta min hoj och idioten säger att jag SKALL betala 4000kr för jobbet på min hoj och att dom har lagt in MIN NYA motor i den ???
Så med andra ORD han röv knullar sina kunder ordänkligt och är en jävla bluff mc sälgare
Och han kallar mig nu både lögnare, idiot, inkompitent ja det va samma ord från han..
Om jag köper en bil och den går paj efter 10min.. får man inte lämna tillbaka den till handlaren ??? KLART MAN FÅR...

Han sa att allt va renoverat och att han skulle maila KVITTON och ägar upgifter innom några dagar .. HAR JAG FÅTT DOM ??? NEJ

Och han säger att race produkter har inga garantier.. trodde att företag hade det enligt konsumentlagen som jag har googlat på ???

Känner någon igen sig så svara till mig =(

mvh olycklig mc ägare
 
Last edited:

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
smurfen75 skrev:
Han sa att allt va renoverat och att han skulle maila KVITTON och ägar upgifter innom några dagar .. HAR JAG FÅTT DOM ??? NEJ
Redan där och då borde du dragit öronen åt dig och vänt på klacken!
Hur kunde du köpa något och åka iväg med det utan att ha ett kvitto i handen?

"Det mailar jag sen" :död
 

smurfen75

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2011
Ort
härryda
Hoj
yzf600r -01
fick ett vanligt skrivet kvitto.. men han skulle maila all info + ägarpapper mm till mig dagen efter ...
 

Haakan

Hellre liten o rapp än stor o slapp ....
Gick med
8 Aug 2003
Ort
Täby
Hoj
Utan stödhjul
Är det en röd / svart R1 måntro ?
/Håkan
 

Haakan

Hellre liten o rapp än stor o slapp ....
Gick med
8 Aug 2003
Ort
Täby
Hoj
Utan stödhjul
Har ju inte så mycket med MEK 1 att göra men hojen tror jag att jag känner till
Tyckte jag såg annonsen på Blocket eller kanske fel hoj

080113 002.jpg
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Garanti och konsumentköplagen är två olika saker. Garanti har du ingen om säljaren inte uttryckligen har gett dig en. Konsumentköplagen kan du alltid hävda men ditt case är uruselt. Du köper en begagnad racehoj som dessutom om det är den på bilden är över 10 år gammal och betalar därefter. Då är dina utsikter att övertyga rätten om att den var i väsentligen sämre skick än vad som kan förväntas inge vidare.

Så det som återstår är goodwill att handlaren är så mån om sitt goda rykte att de gör något för dig av detta skäl. Ett exempel hade varit att montera motorn gratis vilket hade varit rimligt i mina ögon lite beroende på hur cykeln utannonserades vid försäljningen.
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Det där med att säljaren påstår att du är en "idiot" samt "inkompetent", har det eventuellt med ditt sätt att framföra hojen på när den gick sönder eller det är helt taget ur luften för att han fick reparera denna hoj efter affären. :va
 
Last edited:

smurfen75

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2011
Ort
härryda
Hoj
yzf600r -01
det e denna .. nu gjort i ordning motor och annat på den.. så nu tipptop och till salu.. skall ha en fireblade
 

smurfen75

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2011
Ort
härryda
Hoj
yzf600r -01
det stod i annonsen , Ny servad , motor, ny växel låda , i gott skick...
men nu har dom fått byta motor som va min gamla och jag va tvungen att betala 6000kr för detta ...
så hojen gick på 16+6 ink min gamla motor....
har begärt att få ägar papper och lite historia om den men dom vägrar svara på mina mail eller sms jag skickar till ägarens mobil..
Men nu har jag lagt endel pengar på hojen och kört 3 bandagar i sommar så nu är det inga brister på den... bara lite trött nu när man vill ha en snabbare hoj..
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top