Man blir SNYGG av racing!!!!! Racerapport SM Linköping 14-15 juni.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Man blir snygg av racing!!!!

Sitter här och tittar mig i spegeln, och jag ÄR snyggare idag än i förra veckan! Lite längre, lite mindre rynkig, lite mindre hängfläsk runt midjan, lite mindre flint…. Visst, inte lika snygg som 10.00 i söndags, för då var jag LÖJLIGT snygg; hade just varit ute och kvalat till Race 2 i Superstock 600 vid SM-tävlingarna i Linköping, och kände att ”Det gick nog helt ok, det var ju inte någon som körde om mig!”.
Så jag gick omkring i depån och tjôta med folk, Samuel Wikberger sa att ”Jäklar vad tätt det var, två tiondelar mellan 7:an och 14:e!!!! 58,2 på den första i den klungan, jag var 11:a och nej, jag vet inte var du kom!”
”AAAAAAAAAAaaaaaaaaaarg vad fort, fan vad jag måste vara sist!” tänkte jag. Sprang på Marcus Mellgren som var jättenöjd: ”Körde finfint, men FAN vad tätt det var, 13:e på 58,3!!! ”Aaaaaaaaaaaarg vad sist jag måste vara!” tänkte jag…. Och gick i ännu större cirklar runt resultattavlan, likson sköt på sanningen, sköt på insikten, sköt på VETSAKPEN att jag är LÅNGSAM! För det är ju så man gör ibland, skjuter på att veta säkert, för i osäkerheten finns ju alltid ett hopp att ”DET GICK BRA!!!!”

Men till sist gick det inte att skjuta på det mer, gick fram till de uppspikade kvalresultaten, började som vanligt att läsa nedifrån, ”Vaffan, är inte jag med???”, NÄR JAG SÅG ATT JAG VAR SJUA!!!!!!!!!!! SJUA!!!!!!!! I ETT SUPERSTOCK 600-kval!!!!!!!!!

Och då blev jag 1,92 lång, hade inget fladder runt midjan, hade inga rynkor i fejset, noll flint, kort sagt; APSNYGG!!!!! Man blir snygg av racing! Iaf när det går bra….

Och racet gick bra det med! Låg sexa läääääänge, hade en FIN fight med Björn Gunnarsson, men blev till sist sjua i mål!!!! Och nia på lördagen!!! VILKEN HELG!!!!!!
FIFAN!!!!!



mvh
#22 Mozz
 

Bifogat

  • Rakan2.jpg
    Rakan2.jpg
    218.6 KB · Visningar: 286
  • Korkskruv 2014.jpg
    Korkskruv 2014.jpg
    69.1 KB · Visningar: 264

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
På bilden med klungan är det bara herr Mozz och killen längst bak som inte har mörkt visir?
Är otonat det nya svarta? ;-)
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Det där är en SNYGG bild! Mozz på väg att röka JohnJohn på yttern, BG är efter, Mozz är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ förvånad: SKA verkligen jag vara sexa????????:va:va:va:va

Hybris? :7peta

På bilden med klungan är det bara herr Mozz och killen längst bak som inte har mörkt visir?
Är otonat det nya svarta? ;-)

De är de enda två som nynnar på "Hylands Hörna" och har kul. Resten av fältet försöker hindra att skräcken i deras ögon skall synas... :fakta
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
De är de enda två som nynnar på "Hylands Hörna" och har kul.

Jg hade den stora förmånen att få dela tält med Magnus Cambrant Berg som på ett generöst sätt delade med sig depåutrymme till den sent anlände Mozz. :tummenupp Där berättade jag om min dag på SMC:s bandag då jag delgav mina teorier kring Hylands Hörnas intro och vikten av att ha KUL!
Så, vad händer då jag ska ut på söndagsracet? Jo, Magnus hittar Hyland-klippet på Youtube och spelar det som uppladdning inför mitt race! Och, det funkade juh!!!!!!:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
En bidragande orsak till helgens exempellösa framgångar MÅSTE ju vara GoFast-stället från HELD!!!! Satan i gatan vad snygg man blir!!!!!:3freak:kär:brinnerup
 

Bifogat

  • IMG_2345.jpg
    IMG_2345.jpg
    238.9 KB · Visningar: 164
  • IMG_2346.jpg
    IMG_2346.jpg
    238.7 KB · Visningar: 180
  • IMG_2347-2.jpg
    IMG_2347-2.jpg
    241 KB · Visningar: 179

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Lika som bär ?


hellboy-ii-ron-perlman.jpg
Här är bilden på Mozz



Mozz22.jpg
Och här är bilden på Hellboy !
 

Bifogat

  • IMG_2345.jpg
    IMG_2345.jpg
    238.9 KB · Visningar: 110
  • mozz.jpg
    mozz.jpg
    34.8 KB · Visningar: 89
Last edited:

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Man bara mosste älska mozz.

Till den grad att man gör en egen kopia på hans fula T-tröja, jo jag vet, min version blev ju ännu sämre men jag kör ju långsammare än vad Moss gör. Min fru tycker inte jag är klok, då brukar jag visa en bild på Mossberg.

DSC01859.jpg
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Man bara mosste älska mozz.

Till den grad att man gör en egen kopia på hans fula T-tröja, jo jag vet, min version blev ju ännu sämre men jag kör ju långsammare än vad Moss gör. Min fru tycker inte jag är klok, då brukar jag visa en bild på Mossberg.

View attachment 407828

FIFAN!!!! Det där var en FIN bild, filosofisk, djup, drömmande…. precis som jag! :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Bara MÅSTE flytta denna till den här tråden: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?270073-En-MOZZ-racing-tischa-har-setts-i

mvh
#22 Mozz
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Och se där, en film från race 2!

https://www.youtube.com/watch?v=49zzIp8VpLQ&feature=youtu.be


Här kan man se
- 04.10: En skaplig start där kollegan bredvid tjuvstartar och yours truly för en gångs skull är lite aggresiv in i första och röker JohnJohn på yttern!


- 06.20: här bromsar Björn Gunnarsson om mig in i Esset men "Sorry Pal!, not good enougt!" så jag slår tillbaka!

- 09.35: Får en liiiite kass utgång på rakan och Björn kan slinka förbi in i Korkskruven
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top