Spåra din stulna mc, båt eller bil

Brumme

The man with the third life
Gick med
19 Jun 2007
Ort
Vårby
Hoj
VN 1600 CL -04. CB600 Hornet -98
Gled in på Biltema i Södertälje och köpte en nyhet som verkligen kommer till nytta med tanke på var jag bor någonstans. Dom har en GPS-spårare stor som en tändsticksask som du fäster med magnet på hojen eller bilen. Stoppa i ett kontantkort och du kan direkt spåra den på datorn eller via telefonen om någon klåfingrig varit framme.
Kostar 899kr och har artikelnummer 43-158. Killen jag pratade med sa att det var en nyhet och inte kommit upp på hemsidan ännu men att alla butiker i Svearike skulle ha den inne.
Har testat den under helgen och den funkar kanon.
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Multistrada HyperMotard-Wannabe
Mycket bra tips!
Jag beställde en liknande batteridriven GPS för ett par år sedan (från Ebay). Fick dock aldrig igång den, ska ta mig en titt på Biltemas variant.
Hur spårar du enheten? Hur länge räcker batteriet?
 

Brumme

The man with the third life
Gick med
19 Jun 2007
Ort
Vårby
Hoj
VN 1600 CL -04. CB600 Hornet -98
Mycket bra tips!
Jag beställde en liknande batteridriven GPS för ett par år sedan (från Ebay). Fick dock aldrig igång den, ska ta mig en titt på Biltemas variant.
Hur spårar du enheten? Hur länge räcker batteriet?

Ström direkt från hojens batteri, dock så har enheten ett inbyggt som räcker i ca 40timmar om huvudströmmen skulle brytas.

Den skickar sms om den lämnar ett förutbestämt område, så fort den är i rörelse eller utsätts för stötar. Sms innehåller länkar så att du kan följa den online på datorn.
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Multistrada HyperMotard-Wannabe
Ström direkt från hojens batteri, dock så har enheten ett inbyggt som räcker i ca 40timmar om huvudströmmen skulle brytas.

Den skickar sms om den lämnar ett förutbestämt område, så fort den är i rörelse eller utsätts för stötar. Sms innehåller länkar så att du kan följa den online på datorn.

Grymt, får bli ett köp nästa gång jag är på BT
 

Tohey

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
Kristianstad
Hoj
Ingen
Säger som föregående talare, blir ett köp nästa gång man besöker biltema! Tack för tipset! :yoparty
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
***[Tillbaka till framtiden]***

-Kommer ni ihåg när vi betala 900 spänn för en GPS-tracker? :hihi

***[/Tillbaka till framtiden]***​

Bra tips dock! :tummenupp (var är alla bilder?)
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Det låter som om det får bli en vända till BT inom kort. Jag har länge varit sugen på att köpa en GPS-tracker, men de billiga varianterna har verkat vara rätt krångliga att få att fungera som de ska.
 

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000R -17
Ström direkt från hojens batteri, dock så har enheten ett inbyggt som räcker i ca 40timmar om huvudströmmen skulle brytas.

Den skickar sms om den lämnar ett förutbestämt område, så fort den är i rörelse eller utsätts för stötar. Sms innehåller länkar så att du kan följa den online på datorn.
Hur länge kan enheten ligga i standby utan att dra ur hela batteriet på hojen? Man vill ju inte hamna där då hojen inte går att starta pga att batteriet är dött...
 

ZexeL

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2013
Ort
Malmö
Hoj
2015 BMW S1000R
Får pipa till BT och köpa en till min kvarvarande hoj nudå... Min SXV550 blev ju stulen imorse... :/
 

Brumme

The man with the third life
Gick med
19 Jun 2007
Ort
Vårby
Hoj
VN 1600 CL -04. CB600 Hornet -98
Standbytiden är lite luddig, 5-10dagar säger manualen.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Den skickar sms om den lämnar ett förutbestämt område, så fort den är i rörelse eller utsätts för stötar. Sms innehåller länkar så att du kan följa den online på datorn.

...Suck, jag förstår inte varför man ska göra enheter som bygger på sms, helt korkat!
Vad kostar ett sms i jämförelse med datatrafik för sig 20 byte!? ...Mycket mindre än hojen är värd antar jag men tycker ändå det är ett steg bakåt. :huvet
 

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
Nynäshamn
Hoj
För många enligt hustrun...
...Suck, jag förstår inte varför man ska göra enheter som bygger på sms, helt korkat!
Vad kostar ett sms i jämförelse med datatrafik för sig 20 byte!? ...Mycket mindre än hojen är värd antar jag men tycker ändå det är ett steg bakåt. :huvet
Kanske för att den täckningen fortfarande är bättre än datatrafiken, åtminstone utanför storstadsregionerna.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Kanske för att den täckningen fortfarande är bättre än datatrafiken, åtminstone utanför storstadsregionerna.
Ha? Täckningen är uppkoppling till mast, har inget med vad du skickar att göra.
20byte över internet går inte långsammare än ett sms, snarare tvärt om. 2G näten går att surfa på dom också, går bara avsevärt mycket långsammare att ladda de flertalet tusen byte som krävs för en sida. :fakta
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top