Mc parkering runt Nya Torg i Norrköping?

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Ska ppå besök ner till Norrköping och tänkte ta hojen, finns dey några mc parkeringar runt Nya Torget?

Ska på besök på Hospitalsgatan vid arbetsförmedlingen ungefär och kan inte för mitt liv hitta användbar information om mc parkering på kommunens hemsida.

Existerar mc parkering i Norrköping?
I Solna, där jag bor, är det undantag för mc att parkera mot avgift. Man kan stå på gatan på bilplats utan att erlägga någon avgift, samma i Norrköping?
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Jag kontaktade kommunen för två år sedan då jag också inte fann någon som helst information om mc parkeringar. Svaret då var att det finns inte. man måste stå på bilplats och betala. På svaret om hur jag då ska hantera parkeringslappen så var svaret att antingen betalar man med mobil eller så betalar man i automat, fotar fordonet med lappen så regnr syns i bilden med lappen, mmsar bilden till sig själv så du får en tidsstämpel och då ska de stryka eventuella böter om den lilla lappen får fötter så att säga.
Jag är där då och då med hojen och jag har inte hittat att det ändrats sig så vi fått separata hojplatser tyvärr. Stockholm är den enda ort jag vet har separata gratis mc parkeringar, men jag har inte koll på så många städer iofs, men Norrköping vet jag att det var betala på bilplats som gällde för två somrar sen iaf.

Lycka till.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top