TL1000R renovering/modifiering

Holmgren0912

Medlem
Gick med
29 Dec 2013
Ort
Kungsör
Hoj
2000, Suzuki tl1000r
Har inte hänt mycket senaste tiden och under semestern då det kommer mycket annat i mellan men bakramen är klar och på lack.. ImageUploadedByTapatalk1407189084.599031.jpg sen har jag börjat med maskin men tydligen så lyckades reservdelarna försvinna på vägen till leverantören så blir till att vänta 4veckor till bara försöka komma ihåg hur det sattImageUploadedByTapatalk1407189302.644845.jpg
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Nu vet jag vart jag ska köra om min motor krånglar... :hihi

:hej
 

Holmgren0912

Medlem
Gick med
29 Dec 2013
Ort
Kungsör
Hoj
2000, Suzuki tl1000r
minns inte hur det såg ut men har inte för mig det fanns någon original distans, har för mig jag la dit två st 2,5mm brickor under fästet.

2 st brickor i mellan nu.. ligger en ring där org vad jag förstår, men allt fick plats så får se hur den känns nästa sommar förhoppningsvis..
 

Holmgren0912

Medlem
Gick med
29 Dec 2013
Ort
Kungsör
Hoj
2000, Suzuki tl1000r
Har fått det jag behöver till motorn renoveringen nu men står still pga hjärnhinneinflammation..
Hann däremot pilla lite i toppen innan men inte färdigImageUploadedByTapatalk1410793595.990309.jpg
 
Last edited:

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Kul och snyggt bygge! Jag har alltid gillar TL1000R förutom just utseendet :).
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
När den var ny hade ja svårt för den. Men nu tycker ja att den är rätt käck! Lite som en latina brud stor röv och pattar. Inte fet men inte heller smal.. Nått att bita i helt enkelt, vilket avspeglar hojen? Aldrig kört en men kan tänka mig hur den skulle vara.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
När den var ny hade ja svårt för den. Men nu tycker ja att den är rätt käck! Lite som en latina brud stor röv och pattar. Inte fet men inte heller smal.. Nått att bita i helt enkelt, vilket avspeglar hojen? Aldrig kört en men kan tänka mig hur den skulle vara.

Original är hojen fet och svårkörd, men efter ett spinningpass med lite godis på toppen så blir hon en liten fin donna man kan dansa med. :hihi

(dvs, original från fabriken är fjädringsgrejerna bara hopmonterade, helt felinställda, men med enkla medel så blir det en bra mkt finare hoj att köra)
 

Holmgren0912

Medlem
Gick med
29 Dec 2013
Ort
Kungsör
Hoj
2000, Suzuki tl1000r
Startade upp hojen idag och den lät fint.. Nu är det mest små saker kvar och viss justering..
 

Holmgren0912

Medlem
Gick med
29 Dec 2013
Ort
Kungsör
Hoj
2000, Suzuki tl1000r
Monterat ballistic evo2 12cell batteri och hojen startar hur bra som helst, har nog aldrig startat så lätt så länge jag haft den.
Tog en mindre sväng till macken idag och tankade upp den (låter grymt gött)
Väntar på kåpskruvar och håller på att försöker få ihop nå ljuddämparfästen.
ImageUploadedByTapatalk1415042780.307047.jpg
 

sportgaraget

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Ort
Malaga
Hoj
-07 Honda CBR
När den var ny hade ja svårt för den. Men nu tycker ja att den är rätt käck! Lite som en latina brud stor röv och pattar. Inte fet men inte heller smal.. Nått att bita i helt enkelt, vilket avspeglar hojen? Aldrig kört en men kan tänka mig hur den skulle vara.

Jag har en sån, är helnöjd med henne byter aldrig tillbaks till en europeisk. Det är nåt speciellt med latina blod:banana
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top