Reflex bak

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa 2010
Har jagat efter en schysst reflex att sätta bak på hojen.
Hittade en modell som jag köpt hem.

Bredd: 90mm
Höjd: 15mm

Finns ett gäng över om någon vill ha...
Självkostnadspris.
 

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
Klister eller skruv? Utseende? E-märkta?

En eller ett par bilder skulle verkligen underlätta.
 

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa 2010
Det är en sån här.. (den fyrkantiga, fast 10mm lägre)
Självhäftande.

Vet ej om den är E-godkänd, det är ju dock en reflex.
AK_002E_RF_002E_RO.jpg
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Jag vill ha en.
Skicka PM med din adress och vart jag kan sätta in pengar.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Får jag låna tråden? Märkte igår att min skylthållare är på väg att släppa, det är 2:a gången den vibrerar loss. Nu har jag tröttnat och tänkte borra hål i skylten och montera fast utan skylthållare. Hur är det med placeringen av reflexen? Polisen skiter i om den sitter på skylten men inte bilprovningen, är det korrekt uppfattat?
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Får jag låna tråden? Märkte igår att min skylthållare är på väg att släppa, det är 2:a gången den vibrerar loss. Nu har jag tröttnat och tänkte borra hål i skylten och montera fast utan skylthållare. Hur är det med placeringen av reflexen? Polisen skiter i om den sitter på skylten men inte bilprovningen, är det korrekt uppfattat?

Fel.
Bilprovningen är nöjd bara du har en reflex. Polisen ger böter om den sitter på skylten.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Fel.
Bilprovningen är nöjd bara du har en reflex. Polisen ger böter om den sitter på skylten.

Är det så alltså? Skumt att bilprovning gpdkänner något man för böter för. Har alltid kört med reflexen på skylten, så jag vet att bilprovningen godkänner det, men inte det var olagligt.
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Helt rätt...ok på bilprovning men inte ok fel polis träffar dig...haft sådan diskussion med ordningsmakten och var bara att flytta reflexen från skylten...
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Är det så alltså? Skumt att bilprovning gpdkänner något man för böter för. Har alltid kört med reflexen på skylten, så jag vet att bilprovningen godkänner det, men inte det var olagligt.

Tycker inte det är speciellt skumt. På besiktningen kontrollerar de att fordonet är trafiksäkert, och har ingen betydelse ur trafiksäkerhetspunkt om reflexen sitter på skylten eller brevid.

Blir du stoppad av polisen så bryr de sig inte om trafiksäkerhet utan de letar efter saker att kunna bötfälla dig för, och finns en regel som säger att inget får monteras på skylten så då blir det böter för det.

De två har helt enkelt olika motiv, bilprovningen vill du ska vara trafiksäker och polisen vill få pengar
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Jaha, tvärtom än vad jag trodde då, jag som klistrade fast reflexen så tjusigt på nummerplåten igår. Blev ju skitsnyggt men det är väl bara göra ett fäste och hänga den under. Eller så kanske man skulle sätta dit en gigantisk skvättlapp i gummi som släpar i marken med en lastbilsreflex på, då måste väl alla instanser bli nöjda :näsblod
 

R-Jonas

Medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
R1 -99 / R1 -12 / R1 -04 (Banhoj) / R6 -03 (Banhoj) / WR450F (Supermotard).
Jag köpte på reflex på biltema 25kr för 2st.
Gick hem delade båda två på mitten och sen limmade jag fast dem (endast delarna med E-märket) i underkanten på nrplåten på min ZXR 750 och min R1:a.
Både bilprovningen och polisen har godkändt på kontroll.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top