Varför hälsar ingen längre?

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Hälsningen mc-åkare emellan ska bara användas när "kusten är klar"! Kan vi inte enas om det!!?!!
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
I Skåne hälsar alla:hej
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Hojen ville inte hem idag efter jobbet så den stack naturligtvis iväg på en ovanligt lång omväg och jag hängde frivilligt med.Vi mötte kanske 20 hojar och varenda en hälsade av dessa.Sporthojar som custom. :crash

Samtidigt är det roande hur skarpögda många blir i trafiken när jag på håll tydligen påminner lite om lag och ordning pga klädseln.Men skit samma, många som verkar ha fickparkerat i vänsterfil på motorväg flyttar sig ovanligt snabbt.

:rofl undra hur fort du kör när du påstår dig uppleva att dina medtrafikanter har parkerat på motorvägen :rofl
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
MrPontus skrev:
har MC kulturen förändrats eller vad är det frågan om?
Jag tror inte att ”alla” hälsade för sju år sedan och att ”ingen” gör det nu.

Men du kanske har gjort en iaktagelse som stämmer med en generell förändring av vårt samhälle? Vilken skulle förändringen i så fall vara och har den ett samband med att främlingsfielntliga partier får allt större stöd i hela Europa?
 
Last edited:

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Skönt att se att årets "Hälsa"tråd har kommit igång på allvar! :fyllisar

Som någon nämnde: Pendlare hälsar inte.
Nä det kan jag hålla med om. Man är ju på väg till jobbet och försöker hålla road ragen i shack! har fan inte lust att vinka på random pendlarkollega som sen lita bittert inte vinkar tillbaka.

Om jag är ute och nöjesåker så hälsar jag friskt. Det är ju trevligt. Kanske inte i området kring Rosenhill/Bulten för då sliter man ju ut handleden. :hej
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag hälsar på alla oavsett hoj o de flesta hälsar tillbaka, dock mer på södra sidan än på norra.
 

tr3ge

Medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
västerås
Hoj
Honda CBR 600 F-sport -01
om Stockholm både är Sveriges (riktiga) huvudstad samt Hufvudstad-för-oss-som-inte-hälsar-på-varandra, så är Västerås med omnejd den raka motsatsen! Här hälsas det hej vilt! Alla fan vinkar på mig, Custom, gangstergrabbar, likasinnade, supermotardretardmoppebakhjulspojkarna samt, till min sjukt stora förvåning TVÅ (2) MC poliser förra veckan?! fattade nada! :näsblod
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Brukar inte hälsa på andra bilar när jag sitter i bilen så jag hälsar heller inte på hojar när jag kör båge. Dock av ren hövlighet hälsar jag tillbaka ifall någon vinkar på mig först
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Jag tror inte att ”alla” hälsade för sju år sedan och att ”ingen” gör det nu.

Men du kanske har gjort en iaktagelse som stämmer med en generell förändring av vårt samhälle? Vilken skulle förändring i så fall vara och har den ett samband med att främlingsfielntliga partier får allt större stöd i hela Europa?

Sätt på er höghatt och monokel;

Er hövfliga Hr. McQueen, som så sympatiskt tillrättavisar Hr. Pontus i hans ansträngning att begripa hur en kultur förändras. Härvid kan jag, Hr. Orecic von Bulten, leda eder båda in på förnämliga Mrs. Douglas kulturella teori; group/grid. Inom denna utsökta teori kan man tolka människor inom fyra rutor;

7628_10_1016_S1042-3192_07_00201-7.png


Där group åsyftar hur amper homo sapiens är bunda inom sällskapet, samt grid hänsyftar på vilken utformning varje homo sapiens identitet tar inom konstellantionen.

Härvid kan tydligt ses att den motbjudande arbetarklassidentiteten växer å det kraftigaste, från den individuella identiteten mot den egalitarianska. Förty frodas de icke-hälsande krafterna för kapplöpande motorfordonister.
 

die dulci fruere

no guts, no glory.
Gick med
12 Oct 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Honda NC750XD -14 , CB1000RA-12
åk mälaren runt så har du ett gäng mc att hälsa på , tips om du kör moturs så har du många att hälsa på
 

Hultz

Medlem
Gick med
23 Jul 2008
Ort
kolsva
Hoj
HusaBerg 650,hypermotard 1100s
hälsar på alla oavsett hojtyp . vi är vänliga i västmanlandstrakten ;)
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Det finns en hojkultur med japanska glidare och fransjackor som har sabbat denna grej,,,, griniga på alla andra en sig själv och sen vågar de inte släppa styret med rädsla för att köra omkull.
 

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Var ute en sväng idag med cheyen och vi hälsade som bare den efter att ha läst denna tråd igår kväll:hej
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Sodan;6035753 Kan absolut hälsa om det hade betytt nåt.[/QUOTE skrev:
Det betyder väl fri väg:confused:.

Hade blivit lite KräNgGt om någon hade hälsat och så står kronkalle 400 meter och skjuter eller att där ligger en stor jävla tall över hela vägen liksom:D
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
det bara har blivit värre och värre

Vad har du för färg på handskarna?

Jag har börjat köra med helsvarta, och tycker att folk hälsar på mig mindre nu. Så jag tror att det helt enkelt beror på att de inte ser min hälsning. Mina andra handskar har ljust läder i handflatan, vit/svart ovanpå. Dock har jag bytt till i år, och om det du säger stämmer, att det är just år 2014 som folk har börjat hälsa mindre, kan jag ju vara helt fel ute med teorin om handskarnas färg.
 

Elfson

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2014
Ort
Åkersberga
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Jag hälsar alltid och när tjejen åker med bakpå så säger jag till att hon alltid skall hälsa på alla och vi får näst intill alla gånger en vink tillbaka.

I Lördags stod det ett 10-tal MC-poliser vid Roslags-Kulla på parkeringen, tutade för att få deras uppmärksamhet och vinkade, alla vinkade tillbaka :) :)
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top