Hanteringen av SD

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Här kan vi sammanfatta hur media och kända personer offentligt uttalar sig kring Sverigedemokraterna och dess väljare. Gammalt som nytt material. Även diverse demonstranters ageranden får plats i denna tråd. Jag börjar med helgens uttalande av Malin Wollin.

http://www.barometern.se/noje_o_kultur/wollin-valde-att-vaga-fraga(4289012).gm

"Jag vet att vi lever i en demokrati och att de röstats fram på demokratiskt vis men vad är det med folk som röstar på dem? Någon gång måste vi sätta ner foten."
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ett öppet rasistiskt parti i riksdagen. Klart som fan att folk som är friska i huvudet blir förbannade.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det konstiga är att hon säger "är ju helt emot deras syn på invandring", när den råkar sammanfalla med hälften av Sveriges befolknings syn på invandring, tillika resten av världens. Det är intressant hur man kan sitta i ett av världens minsta åsiktsläger och domdera om vad som är rätt och fel, snacka om sektliknande beteende.

Propaganda fungerar alldeles utmärkt, det är i alla fall visat bortom allt tvivel.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Det konstiga är att hon säger "är ju helt emot deras syn på invandring", när den råkar sammanfalla med hälften av Sveriges befolknings syn på invandring, ...

Här drar du helt fel slutsatser om svenskarnas och SDs syn på invandring. 44% av befolkningen vill minska invandringen. Men de är inte intresserade av att minska den till ca 10% av dagens (om jag fattat Åkesson rätt). jag tror heller inte att särskilt många vill skilja ut (peka ut?) muslimerna till den milda grad som SD gör.

Folk är ganska upplysta om SD, och hur SD behandlas. Det är inte rädsla som gör att de 34 procentenheterna som vill minska invandringen inte röstar på SD.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Här drar du helt fel slutsatser om svenskarnas och SDs syn på invandring. 44% av befolkningen vill minska invandringen. Men de är inte intresserade av att minska den till ca 10% av dagens (om jag fattat Åkesson rätt). jag tror heller inte att särskilt många vill skilja ut (peka ut?) muslimerna till den milda grad som SD gör.

Folk är ganska upplysta om SD, och hur SD behandlas. Det är inte rädsla som gör att de 34 procentenheterna som vill minska invandringen inte röstar på SD.

Tips: börja inte dina inlägg med "Här drar du helt fel slutsatser...", du har inget facit om vad som är en korrekt slutsats bara för att du inte håller med mig.

I övrigt delar jag inte din uppfattning, jag menar i högsta grad att den enorma stigmatisering som etablissemanget investerat så mycket tid och energi gett en mycket bra utdelning. Frågar man folk vad exakt det är de ogillar med SD så får man inte svaret av vederbörande att den egentligen bara vill minska invandringen med 70% i alla fall.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Tips: börja inte dina inlägg med "Här drar du helt fel slutsatser...", du har inget facit om vad som är en korrekt slutsats bara för att du inte håller med mig.

I övrigt delar jag inte din uppfattning, jag menar i högsta grad att den enorma stigmatisering som etablissemanget investerat så mycket tid och energi gett en mycket bra utdelning. Frågar man folk vad exakt det är de ogillar med SD så får man inte svaret av vederbörande att den egentligen bara vill minska invandringen med 70% i alla fall.

Allvarligt, hur många % tror du svarar jakande på frågan: vill du minska invandringen med 90%?
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Allvarligt, hur många % tror du svarar jakande på frågan: vill du minska invandringen med 90%?

Du som är korrekt, vad är korrekt antal/år för perfekt integration?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Allvarligt, hur många % tror du svarar jakande på frågan: vill du minska invandringen med 90%?

Ingen aning, tycker inte det är relevant heller. Jag bryr mig främst om att den minskar, byter karaktär eller att det åtminstone blir en lika legitim åsikt att den bör minska som att den bör öka.

Precis som alla andra politiska frågor så bör även denna kunna resoneras om, mer eller mindre, högre eller lägre, bättre eller sämre - självklara diskussioner. I alla andra områden.

Jag tror inte SD heller tycker att -90% är en viktig siffra faktiskt.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Du som är korrekt, vad är korrekt antal/år för perfekt integration?

Jag har ingen aning. Varför tar vi emot asylsökande? Det vanliga svaret (borde vara kan jag tycka) av humanitära skäl.

Hur mycket kan vi stöka till samhället, i form av brister i integrationen?

Var och en ger ju olika svar på den frågan.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Ingen aning, tycker inte det är relevant heller. Jag bryr mig främst om att den minskar, byter karaktär eller att det åtminstone blir en lika legitim åsikt att den bör minska som att den bör öka.

Precis som alla andra politiska frågor så bör även denna kunna resoneras om, mer eller mindre, högre eller lägre, bättre eller sämre - självklara diskussioner. I alla andra områden.

Jag tror inte SD heller tycker att -90% är en viktig siffra faktiskt.

Å fan, vad jag hört av SD så är man ganska radikala faktiskt.

Det är väl även så att migrationens storlek bestäms utgående från regler för asylskäl, anhöriginvandring med mera. Det är ju inte så att alliansregeringen sätter mål att nästa år skall vi minsann ta emot si och så många mer eller mindre.

Diskussionen bör rimligen föras runt vilka du inte vill ge asyl etc. och hur de reglerna skall ändras.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Å fan, vad jag hört av SD så är man ganska radikala faktiskt.

Det är väl även så att migrationens storlek bestäms utgående från regler för asylskäl, anhöriginvandring med mera. Det är ju inte så att alliansregeringen sätter mål att nästa år skall vi minsann ta emot si och så många mer eller mindre.

Diskussionen bör rimligen föras runt vilka du inte vill ge asyl etc. och hur de reglerna skall ändras.
Klingar ordet "flyktingkvot" bekant
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Klingar ordet "flyktingkvot" bekant

Det är ju bara den lilla delen, eller hur? Är väl så att vi förbundit oss, och att det är FN, inte riksdagen, som räknar ut kvoten?

Är mitt resonemang i övrigt fel eller korrekt?
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Det är ju bara den lilla delen, eller hur? Är väl så att vi förbundit oss, och att det är FN, inte riksdagen, som räknar ut kvoten?

Är mitt resonemang i övrigt fel eller korrekt?

Sverige tar emot överlägset högst antal kvotflyktingar av alla EU länder,helt otippatt:3freak

Mängden bestäms av Sveriges regering,oxå helt otippatt:3freak

Sverige är unikt i många avseenden utan tvekan:gråta
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Sverige tar emot överlägset högst antal kvotflyktingar av alla EU länder,helt otippatt:3freak

Mängden bestäms av Sveriges regering,oxå helt otippatt:3freak

Sverige är unikt i många avseenden utan tvekan:gråta

1.900 stycken tydligen. Det är inte särskilt många.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
1900 per år.
Det är särskilt många.

Om vi antar att vi har 30.000 asylsökande totalt utgör det 6 %.

Så okej, 6% är ett fixt antal. Resten bestäms av gällande regler och aktuella flyttströmmar.

PS. Det tog ett slag innan jag insåg din lustiga ordvändning.
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
PS. Det tog ett slag innan jag insåg din lustiga ordvändning.

Sådär är det hela tiden med den mannen...

Ta dig nu en funderare på hur mycket du missat och tolkat som meningslöst petande i detaljer, (vilket du påpekade i vilken tråd det nu var).

Medvetenheten om och tilltron till sin kanske erkänt höga intelligens får många gånger folk att bete sig häpnadsväckande korkat.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Sådär är det hela tiden med den mannen...

Ta dig nu en funderare på hur mycket du missat och tolkat som meningslöst petande i detaljer, (vilket du påpekade i vilken tråd det nu var).

Medvetenheten om och tilltron till sin kanske erkänt höga intelligens får många gånger folk att bete sig häpnadsväckande korkat.

Men du.... kliv ner från dina höga hästar först och sluta mästra andra?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top