40 hojar att provköra 10-11/5 2014 på Start2Ride

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Körde 10+ hojar. Favoriterna var helt klart monster 1200s, panigale och 1290 SD, herre jävlar vilket vrid den hade. Nakenhoj med det klippet var sanslöst.
 

Blåå1

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R6 -05
Körningen är på vanliga vägar. De har skyltat upp en rutt (så du vet om du inte åkte dit idag).

Uppdatering av hojar mot listan ovan, man fick prova RSV4 Factory och SD 1290. :banana
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Trevlig tillställning, mycket trevligt att provköra. En hel del folk var där idag men absolut inte knökfullt. Motorcyklar parkerar gratis, bilar får pröjsa 20 riksdaler. Mycket att se och klämma på..... De enda som hade väntetid på att provköra var BMW......

Ett tips till er som åker dit i morgon:

Ta med egen kaffetermos. Kön till mat/kaffe var plågsamt långsam, snubben bakom luckan var likaledes plågsamt långsam. Jag hörde många som fick köa 45 minuter för en tallrik fisljummen smaklös kebab. Det såg ut som en hund skitit på tallriken faktiskt..

I ett av tälten mittemot Rapido nere på långrakan fanns också kaffe och dryck till försäljning. Inte en kotte i kö... Tag med cash...

När vi skulle åka därifrån (på hoj givetvis) och skulle ta höger genom Skoby blev vi ombedda att "köra över Arlanda istället eftersom dom som bor i Skoby hatar motorcyklar" :confused:
Eh, va? Det är väl för fan en allmän väg? Flytta då om det är så jobbigt jävla grinkukar... Nu blev det en 7 km omväg eftersom jag inte orkade tjafsa.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
När vi skulle åka därifrån (på hoj givetvis) och skulle ta höger genom Skoby blev vi ombedda att "köra över Arlanda istället eftersom dom som bor i Skoby hatar motorcyklar" :confused:
Eh, va? Det är väl för fan en allmän väg? Flytta då om det är så jobbigt jävla grinkukar... Nu blev det en 7 km omväg eftersom jag inte orkade tjafsa.

Helt riktigt att det är en allmän väg. Men du ska bara veta hur mkt energi och framförallt tid byborna där verkar ha att lägga på att få till ett totalförbud för all verksamhet på Arlanda Test Track. Så bra att ni tog den andra vägen! Onödigt att ge dem vatten på sin kvarn :tummenupp
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
När ska du dit Lasse?

Jag åker bara dit om vädret medger hojåkning. (hyfsat torrt) Så det blir till att kolla prognosen. Just nu så verkar det vara uppehåll men mulet.. Då blir det väl runt 11.30-12 från skogis.
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Jag tog höger och sket i surkukarna :arsele
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Tycker det var bra med folk trots vädret. De flesta hojarna var ute och snurrade nästan jämt. Lite kallt och blött från södra förorten men inget en liten hutt inte fixar!
Hojfolk är inte gjorda av socker!
Tack alla som jobbade med arrangemanget!
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Just nu på tv4-vädret hotar de med regn senare idag.
Jag struntar därmed i Arlanda och tar mig en kort morgontur nu istället.
Jäkla vår o vara seg. Den började ju så bra.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag och tjejen tog en sväng förbi igår, och jag tyckte det var perfekt väder, uppehåll, men solskensåkarna höll sig hemma, så det var inga köer till provkörningarna :tummenupp Synd att tiden inte räckte till till alla hojar bara :( Enligt folk på plats var det inte någon större skillnad på antalet provkörningar nu mot förra året, det var bara mindre folk som gick runt och tittade.
 

will3

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Letar
Var där en sväng när det öppnade. Fint väder! Hade förhoppningar att få provköra något åt 600cc-hållet men det var tyvärr 2,5 timmar kö (!) för att folk hade ringt och bokat sig en köplats i förväg :huvet. Det var i alla fall kul att titta på alla hojar!

Edit: Det var alltså kön till att prova på utan körkort som var 2,5 timmar. Det var ingen kö för de som redan hade kort.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
När vi skulle åka därifrån (på hoj givetvis) och skulle ta höger genom Skoby blev vi ombedda att "köra över Arlanda istället eftersom dom som bor i Skoby hatar motorcyklar" :confused:
Eh, va? Det är väl för fan en allmän väg? Flytta då om det är så jobbigt jävla grinkukar... Nu blev det en 7 km omväg eftersom jag inte orkade tjafsa.

Helt riktigt att det är en allmän väg. Men du ska bara veta hur mkt energi och framförallt tid byborna där verkar ha att lägga på att få till ett totalförbud för all verksamhet på Arlanda Test Track. Så bra att ni tog den andra vägen! Onödigt att ge dem vatten på sin kvarn :tummenupp

För mig är det helt obegripligt. Dels hur man frivilligt kan bosätta sig rakt under inflygningen till Arlanda ungefär en kilometer från bankanten, dels hur man överhuvudtaget kan urskilja några andra ljud då det kommer flygplan ungefär en gång i minuten. Men det är precis så illa som Peter säger. Det är till och med så illa att det bor människor i denna by som själva sysslat med motorcyklar såväl som bankörning. Lite "det är helt OK att väsnas bara det inte sker där jag själv bor" attityd...?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top