Racerapport ASSEN - eller TUSAN vad jag är populär, ALLA vill TRÄFFA mig!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det började 2006, på Åsen, då insisterade Mikael Nilsson på att TRÄFFA mig. Och det fick han, inga problem. Erik Jorpes kom på Falken samma år och var utomordentligt beslutsam i sin iver att TRÄFFA mig, han fick till och med bestämma plats, och det blev chikanen. 2010 var det Daniel Hermansson som överraskade; visste inte att vi var så bra kompisar att han ville TRÄFFA mig, men så blev det. I Ejes…

Nu var det skåningen John Johannesson som ville TRÄFFA mig. Och jag ställde upp! DIrecKt! Jag kastade mig in i bussen, packade, stack till Arrie i Skåne, lastade in allt i Johns buss, och så drog vi till OW Cup på Assen! Sträckkörde, och var framme 21.22, 8 minuter innan kontoret stängde. Besiktigade 21.30, och då var vi SIST på plats!!! Perfekt timing. Och sedan sov vi i samma buss! Nästan som en date!
Upp i ottan, körde och körde BRA, John körde PB och var bara några sekunder från pole på 16:e plats, jag var 22:a 8 tiondelar efter. Jättenöjd, bara en sek från mitt PB och det på två 15 minuters pass!!!
Starten går, drar 4-6 pers, däribland John som ligger i mitt bakhjul. Kass utgång ur Stubben, så på långrakan Veenslang tappade jag 30-40 meter som jag till viss del hämtade in under resten av varvet. Ute på andra varvet gick jag in i Ossebroeken, en lååång höger man tar på trean, bromsade, och när jag vek in vänster för att ta Strubben, så TRÄFFADES jag av en hoj som kom kanande med en himla permitet!!!
Hjulade ut i lecan, smakade på hur allt låg till, när jag hör en skånsk stämma:
- Hellvitta Magnus, hur gick det??? Och där står John!!! :näsblod

Av alla människor i hela världen är det John som går omkull och durar in i mig!!! Är det inte ganska kul? På sitt sätt? Två Svennar kör 800-1000 km enkel väg, sover i buss, lever på smörgåsar, bara för att TRÄFFAS i en grushög i Holland!!!! En liten värld…:)

IMG_0623.jpg
 
Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag hoppas ni kom undan med småblessyrer båda två. Hojar lagas fortare än förare läker.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Filmade alltihopa! Racet börjar vid 4.15 och vid 6.40 är det slut. Kameran ligger och filmar ända till slutet och donnan som lyfter upp hojen vid 7.30 är inte att leka med. STARK!!!

https://www.youtube.com/watch?v=cfzS6XE9ht0

5-6 stygn i vänster armbåge, hojen trasig men lagbar. Nu bryter vi ihop och går vidare!
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Den NYA, FINA hojen? Den SNABBA?
Ajaj. Läk ihop fort.

Edit: sicken jekla BREWD. Jag reste inte min hoj ensam senast.
Vad är det som kvittrar när du svänger hårt? Är det släpp som hörs eller? Curbs?
Du kör grymt fint.
 
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Fan Mozz snart dags för TT med de klubborna! :tummenupp

Surt att krascha, MEN det var inte ditt fel:rolleyes: och en jäkla bra start! Gubben är snabb raktfram :tungan
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Jag glömde kaffet på vår date 2006. Och det verkar som John glömde det också. Men vad snabbt hans bajk kom och med vilken vinkel.

Krya på
 

nizze69

Fattig racingfarsa, men vafan..glad ändå
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Kawa Mean Streak, MV Agusta F3
Sorry för :felämne men hur är drevningen på Assen jämfört med svensk bana? A-torp eller??
Vi ska dit nästa vecka och köra.
:backontop alltid lika kul att läsa om dina äventyr :). Skönt att ni klarade er bra ändå :tummenupp
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det går inte lika fort som på Torpet! På Torpet kör jag 15-45 och på Assen började jag med 15-48 för att snabbt byta till 47 bak. Men nu på slutet har det varit varvstopp även där så med 15-46 går det finfint nu. Men då har jag tre dagars körning i kroppen.
Mitt tips: Börja med två kugg upp bak!
 

nizze69

Fattig racingfarsa, men vafan..glad ändå
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Kawa Mean Streak, MV Agusta F3
Ok, tack :tummenupp. Börjar med Mantorpdrevningen då, vilket idag är ett kugg ner mot "Åsen", sen får vi gå ner ett till om det behövs. Kan ta tid att hitta rätt på MV:n, då allt är nytt. Men den ligger rätt nära Honda i drevning :).
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ok, tack :tummenupp. Börjar med Mantorpdrevningen då, vilket idag är ett kugg ner mot "Åsen", sen får vi gå ner ett till om det behövs. Kan ta tid att hitta rätt på MV:n, då allt är nytt. Men den ligger rätt nära Honda i drevning :).

OOOoooooops, rättning där, jag var en kugg fel i mitt resonemang! Kollade mina anteckningar och jag mindes fel! Jag ligger på 15-47 nu!!!! Och har 14-46 på åsen!:fakta
 

nizze69

Fattig racingfarsa, men vafan..glad ändå
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Kawa Mean Streak, MV Agusta F3
Hmm. Ok, får labba lite då Blir nog bra till slut :). Tack :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top