MotoGP - Silly season 2015

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Voltcom Crescent Suzuki wishes Laverty well on his way to MotoGP

Voltcom Crescent Suzuki extends its thanks and best wishes to Eugene Laverty as he prepares to move to the MotoGP Championship for the 2015 season.

vart?

Han vill absolut ha en konkurrenskraftig fabrikare så bara Ducce kvar att välja på?
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Voltcom Crescent Suzuki wishes Laverty well on his way to MotoGP

Voltcom Crescent Suzuki extends its thanks and best wishes to Eugene Laverty as he prepares to move to the MotoGP Championship for the 2015 season.

vart?

Kul. Hoppas han får en vettig hoj för talang har han definitivt

Synd att inte Jonathan Rea fick Bradls honda. I min värld är han en av dom allra bästa förarna i WSB
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250

RaffeKawa

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Broby
Hoj
Kawasaki A7 -68
Men Suzuki har väl tingat Viñales och A Espargaro?
Nu har jag ju både letat och väntat på den officiella versionen av den historien, men om nu Laverty ta ena Suzukisitsen, vem kör inte Suz nästa år då?
EsA verkar ju för bra för att släppa så då blir det Viñales som inte kör stora klassen, blir han kvar i M2 då?

Och VAR hamnar Kallio????
Och Loris Baz som ska dra franska tv-tittare till MotoGP, var ska han sitta?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Men Suzuki har väl tingat Viñales och A Espargaro?

Kom ihåg att det fortfarande inte finns något officiellt uttalande kring detta, vare sig från Suzuki eller från någon av dessa förare. Ännu så länge är det bara en historia påhittad av spansk media.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Laverty hamnar nog hos Gresini-Aprilia om jag får gissa.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Gällande Suzuki är det väl så att dom inget kan säga om förarna för att man faktiskt ännu inte skrivit under på att man ska köra nästa år, det måste ju komma innan vilka förare man valt.
På Motegi tror jag det va man skulle tillkännage detta.

Jag har ju sagt att jag "vet" att det redan är klart att det blir Viñales och A Espargaro,
detta från en källa som jobbar tätt med Suzuki motogp,
han kan ju såklart ha ljugit för mig eller varit felinformerad, men enligt han så är det klart,
och han har inget med spansk press att göra.

Laverty hos aprilia?
Melandri och Bautista väl? visst det vore kul och hellre han än hypade Rea som har presterat vad?
Men helst Kallio.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Kom ihåg att det fortfarande inte finns något officiellt uttalande kring detta, vare sig från Suzuki eller från någon av dessa förare. Ännu så länge är det bara en historia påhittad av spansk media.
Ja, notera gärna "sammanställningen" av styrningarna 2015 på crash.net, det står rejält med frågetecken och parenteser kring AEsp i den sammanställningen, endast frågetecken kring Vinales...

Rent logiskt kan jag köpa att de nya stallen vill ha prototyp-förare på nya konstruktioner, de är i vart fall vana vid att leverera feedback till ingenjörerna baserade på en kunskap kring de många inställningsvarianter som erbjuds på en MGP-hoj. Jag skulle tro att produktionskillarna har en viss inkubationstid för att anpassa sig, tid som möjligen ett nytt stall med en ny maskin inte kan erbjuda?

Jag hoppas fortfarande på nordisk representation i MGP 2015! :)
 
Last edited:

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Men Suzuki har väl tingat Viñales och A Espargaro?
Nu har jag ju både letat och väntat på den officiella versionen av den historien, men om nu Laverty ta ena Suzukisitsen, vem kör inte Suz nästa år då?
EsA verkar ju för bra för att släppa så då blir det Viñales som inte kör stora klassen, blir han kvar i M2 då?

Och VAR hamnar Kallio????
Och Loris Baz som ska dra franska tv-tittare till MotoGP, var ska han sitta?

Som Alatalo sa så är det ju bara spekulationer än så länge, spekulationer som många verkar ta som fakta.
har en känsla att det blir Suzuki för honom trots allt som skrivs i media, eventuellt Aprilia med tanke på deras historia tillsammans.

Kallio skille jag tro är het för en styrning hos Ducce, fast produktions Hondan hos MarcVDS verkar ju vara det mest logiska för honom... Trots helt andra rykten där.

Tror inte vi behöver vänta så länge innan alla pusselbitar är på plats nu... Men visst är det kul att spekulera? :)
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Tycker för övrigt att Melandri har gjort sitt i MotoGP, stanna gärna i WSBK tack.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag har ju sagt att jag "vet" att det redan är klart att det blir Viñales och A Espargaro,
detta från en källa som jobbar tätt med Suzuki motogp,
han kan ju såklart ha ljugit för mig eller varit felinformerad, men enligt han så är det klart,
och han har inget med spansk press att göra.

Jag säger inte att du ljuger och jag har hört precis samma saker från folk som kommer att jobba i teamet. Jag undviker dock spekulationer likt de media sysslar med. Även om fabriker och förare har muntliga överenskommelser eller till och med skriftliga "letter of intents" så kan mycket ändras, tillkomma eller bortfalla innan det är dags att sätta kråkan på kontraktet. Den som lever får se...
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag säger inte att du ljuger och jag har hört precis samma saker från folk som kommer att jobba i teamet. Jag undviker dock spekulationer likt de media sysslar med. Även om fabriker och förare har muntliga överenskommelser eller till och med skriftliga "letter of intents" så kan mycket ändras, tillkomma eller bortfalla innan det är dags att sätta kråkan på kontraktet. Den som lever får se...

Absolut.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
motomatters.com spekulerar att det är Aspar som gäller för Laverty.
Aspar som tydligen hade ett kontrakt med Loris Baz som sa att om inte Redding skrivit på den 15'de september skulle Loris få chansen.
Nu vill Aspar komma ur detta genom att säga att Loris är för lång (1'92).
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Ryktas ju att det är Dorna som försöker hitta en MotoGP-sadel åt Loris Baz, då en fransman i MotoGP skulle vara väldigt bra för exponeringen i Frankrike. Fråga är bara vart dom skulle hitta den platsen nu när det inte verkar bli Aspar...
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Crash.net's lista:

2015 MotoGP rider line-up so far

Repsol Honda (Factory class)
Marc Marquez (Confirmed)
Dani Pedrosa (Confirmed)


Movistar Yamaha (Factory class)
Valentino Rossi (Confirmed)
Jorge Lorenzo (Confirmed)


Ducati Team (Factory class)
Andrea Dovizioso (Confirmed)
Andrea Iannone (Confirmed)


Suzuki (Factory class)
(Aleix Espargaro?) (Unconfirmed)
Maverick Vinales (Unconfirmed)

Aprilia Gresini (Factory class)
Alvaro Bautista (Confirmed)
Marco Melandri?

Marc VDS Honda (Factory class)
Scott Redding (Confirmed)

Monster Yamaha Tech 3 (Factory class)
Pol Espargaro (Confirmed, second year of two-year contract with Yamaha)
Bradley Smith (Confirmed)


Pramac Ducati (Factory class)
? (Replacement needed for Andrea Iannone)
Yonny Hernandez (Not officially confirmed, but Hernandez expected to keep his ride for 2015)

LCR Honda (Factory class)
Cal Crutchlow (Confirmed)
Jack Miller? (LCR could expand to two riders next year by running an Open class bike)

NGM Forward Racing (Open class)
Stefan Bradl (Confirmed, will effectively take place of retiring Colin Edwards)
? (Currently Aleix Espargaro - assuming he leaves for Suzuki a long list of riders will be interested in what is currently the top Open bike)

Drive M7 Aspar (Open class)
Nicky Hayden (Confirmed)
? (Currently Hiroshi Aoyama but could run Redding if Aspar gets the RC213V. Likes of Eugene Laverty, Loris Baz and Leon Camier in contention if Aspar continues with two Open bikes)

Avintia Racing (Open class)
Hector Barbera? (Team will switch to Open class Ducati machinery in 2015)
? (Currently Mike di Meglio)

Cardion AB Motoracing (Open class)
Karel Abraham (Will be a seat at his father's team)

Iodaracing (Open class)
? (Currently Danilo Petrucci, team plans unclear)

Paul Bird Motorsport (Open class)
NA (Currently Michael Laverty, but PBM team will move back to BSB next year.)
NA (Currently Broc Parkes)
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Verkar ju helt horribelt att ta in en så omogen förare som Jack Miller i LCR o MGP. På de moto 3 träningarna jag sett i år (ett flertal) har ju killen enbart åkt omkring och viftat och svurit över att de andra inte ger honom plats! Pojken verkar ju om möjligt tyvärr besitta ett än värre psyke än vad landsmannen Stoner hade som värst.
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Nej Marco ska stanna i WSBK!
Annars så är j den serien helt död på karaktärer...
Trist om ryktet om Kallio och Moto2 stämmer, hade gärna sett honom en gång till i MGP.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top