Registreringsbesiktning fråga

AlcoStar

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Ort
.....
Hoj
.....
Tja!

Någon som har erfarenhet från regbes som vet ifall man får igenom en import daytona 675 som har bytt framgaffel och bromsok till den senare generationens?
Alltså från 07 till 11.

Får man byta fastän den är typgodkänd och märker dom det isåfall tro?

Tacksam för svar :)
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Det borde inte vara något problem. Senast jag regbesiktade en hoj så kollade dom väldigt lite på den, mest på papperna. Ramnr, motornr. Blinkers, ljuddämpare, ljusbilden på halvljuset. Det var en ganska enkel procedur.
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
När jag regbesiktade min R1:a så mätte de faktiskt axelavstånd, vägde och kollade en massa andra saker. men jag fick intrycket att de inte var så värst kunniga så risken är rätt liten att de skulle se skillnaden på delarna som är bytta och de som sitter original. Förutom ljuddämpare då, för de var väldigt petiga med ljudnivån.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Jag har regbesiktat en Ducati Monster S2r som jag importerade från UK. Besiktningsgubben kollade mest på alla papper och kontrollerade chassinummer mm och vägde hojen. Jag har mycket svårt att tro att han hade märkt ifall det satt en annan framgaffel på den hojen.
 

Ivan

Rock on!
Gick med
21 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Orange.
Ja samma här. De skrev inte ens in rätt modellbetäckning i protokollet så i registreringspappren stod det sedan fel modell. Fick beställa nya över telefon, vilket inte var nåt problem det heller. Han kollade inte ens ljuddämparen (som inte var godkänd). Ljusbild, nummer och en kort provkörning var allt. Tror inte gafflarna kommer påverka nåt.

Ring och fråga om du är osäker och vill göra rätt.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top