Bruksbil med V8 ???

P.E

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2006
Ort
Västra Götaland
Hoj
Hojlös
Hej!

Har nu sålt hojen men vänder mig ändå till allvetande Sporthoj för hjälp.

Har alltid gillat ljudet och gången i V8-motorer och funderar nu på att sälja Saab dieseln
och köpa en bil med V8.
Kommer att jobbpendla med tåg så bilen kommer mest att användas till helgutflykter m.m.

Finns det någon vettig bruksbil med V8 för c:a 150-200K som inte kostar skjortan att
försäkra och underhålla med ideliga reparationer och höga servicekostnader.
Bilen ska även gå att bruka på vintern.

Ös på med "seriösa" förslag.

Tack på förhand/
Peter.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Bmw . Audi . Merca . Ingen av dessa "premiumbilar" lär väl ha en billig försäkring.
Som vinterbil borde Audi Q vara att föredra
 

Bjarras

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha Warrior
Jaguar XJ/XJR (X350).
Skitsnygga.
XJ för det klassiska utseendet och XJR för lite mer fart och sportighet.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Ford mustang gt 05 å nyare

Ganska säker på att det är den sämsta bilen jag ägt, trots att jag då bodde i USA och både försäkring och soppa var billig.

Mängder av garantiåtgärder, taskig kvalitet på inredning, skitdålig i regn, och värdelösa framlysen.

Låter mysigt. Går bra rakt fram med CAI och map. Snygg.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Du skriver typ av bil förutom bruksbil eller vilken årsmodell du tänker dig. Finns ju allt från sportbilar till SUV´s och lyxlimousiner i det prisspannet. Ska man bara använda bilen lite på helger och inte lägger så många mil per år och inte behöver något praktsikt hade jag nog tittat på sportbil och en modell som är förhållandevis värdebeständig.
 

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Hjortshög
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Audi A8! Både diesel 6:an och bensin 8:an är grymt sköna. Direktörskomfort och helt OK tryck i motorn.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Porsche 928, kommer bli skitspännande på vintern!

Säkert inga problem med bra vinterdäck och känslig gasfot. Såg att det var någon i Porsche Klubben som hade sin ute i vintras med vintersulor. 928 är ingen billig bil att lyfta eller bara bibehålla skicket på. De börjar ju trots allt bli till åren kommen.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag tuffar runt i en Merca CLK 430. Motorn finns även i andra modeller och jag älskar den här bilen så mycket så det nästan inte är sant! Jag kan ärligt talat inte hitta något att klaga på. Inga konstigheter, inget krångel, allt är bara suveränt. Motorljudet, draget, bekvämligheten, kvaliteten, ljudanläggningen, extrautrustningen... Allt för 55 papp. Och det nästan bästa av allt: Halvförsäkrad stående på mig kostar den mindre än en femhundring i månaden (trots sina nästan 280 hästar), och den dricker omkring/mindre än en liter milen blandad körning (nedåt 0,9 om man kryssar motorväg på cruisecontrol i sisådär 140 mätarfart, vilket jag tycker är fascinerande lite för en 280hk 4,3l V8!!). Så om jag ska rekommendera en V8brukis blir det en sån, utan tvekan! :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top