Köpråd KTM 990 SMR?

bempa10

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 990 SMR
Tjena!

Letar just nu efter en ny hoj! Har kollat lite på 990 smr och tänkte höras med er som äger eller har kört en sån.
Hur är den att åka långt med? 10-15 mil i sträck?
Går den fint att skjutsa med?
Några negativa saker man bör tänka på?
Har en ninja 900 idag men tröttnat lite på den obekväma körställningen. Hur upplevs 990?
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Har en Smr, Vad ska jag säga!! En helt Underbar hoj. Men jag har inte skjutsat på den. Den är bara min :D . 10-15 mil? det körde jag med min Ks 50 (zundapp) på 80 talet å det funka ju :tungan
Skämt åsido Klart du kan piska mil med den. Själv ska jag på en 5-600 mils Europa resa i Juni Och jag är inte orolig...
Jag har bytt sadeln mot en från 990 Smt. Sitter som en kung. Vet inte om du provat en v-twin, Om inte så Vill jag gå ut med en Varning!! har du väl provat så blir det svårt att sätta sig på en Rad4 igen.. Jag har en 11.Mer Ban hoj Bromsar Hjul Fjädring m.m Mera Ready For Race Älskar den. 2012-13 Abs.(Går att stänga av om man vill)
9-11 Blev för dyr och var för Extrem :va Så då Gjorde man en snik Modell 12-13, Vet inte om du köper en ny eller beg, Men köp en beg med Piper o lite lull lull, Finns några till Mycket bra pris på Nätet.. Lycka till..

Missade! Negativa saker,, Soppa förbrukningen.. 990 Motorerna är rätt Törstiga men det får man igen 100gr om i Körglädje.
 
Last edited:

bempa10

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 990 SMR
Japp blir en begagnad.
Så 990smt sadeln passar till smr. Det lät bra för den ser bekvämare ut att skjutsa på.
Har bara hört positiva saker om den så det blir att sälja ninjan o gå över till V-twin
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Så här ser min ut. Då Ny 020.jpg och Nu 007 (5).jpg Fram-stänkan åkte av direkt. Blev ett Kolfiber istället. Sen lite andra saker oxå :)
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Japp blir en begagnad.
Så 990smt sadeln passar till smr. Det lät bra för den ser bekvämare ut att skjutsa på.
Har bara hört positiva saker om den så det blir att sälja ninjan o gå över till V-twin

Du kommer absolut inte ångra dig. Vill du ha smr o åka med/kolla moddar så hojta till. Vi är 3 stycken här nere i Eksjö =) Håller med Micke.L i allt..förutom hans designande av sin hoj!!!:smasha ;) Finns många bra moddar man bör/ska göra med hojen oxå för att få fram allt det den är kapabel till ;)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top