MotoGP videopass vs. Viasat Motor

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Använder bara Viaplay eftersom jag kollar både MotoGP och F1. Funkar ok men kan tänka mej att dom engelska kommentatorerna är bättre. Fast jag skulle sakna att höra svenskarna kalla motogp för "kungaklassen" typ 10 gånger per sändning.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Varför inte skaffa en HTPC och kör direkt till teven? Det blir en betydligt smidigare lösning, iaf enligt min åsikt.

Jag har själv det och det funkar kalas utan krångel.

Hur blir det smidigare?
Nu öppnar jag motogp.com i telefonens webläsare, och speglar till min AppleTV, så när jag trycker play på telefonen spelas det automatiskt upp på projektorn, med fett ljud. Dessutom via en pryl som är så liten att den knappt syns, och framförallt inte låter.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Hur blir det smidigare?
Nu öppnar jag motogp.com i telefonens webläsare, och speglar till min AppleTV, så när jag trycker play på telefonen spelas det automatiskt upp på projektorn, med fett ljud. Dessutom via en pryl som är så liten att den knappt syns, och framförallt inte låter.

Men du skrev ju nyss att det inte funkade?

Jag vill fortfarande hävda att en HTPC är en smidigare lösning där man kan göra det mesta utan strul.

Min burk är både liten och helt tyst..

Men smaken är som baken och detta är bara min åsikt :)
 

Insomnia

#76 R1000
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia RSV4, Yamaha Tracer 700
Haft Viasat i många år men köpte VideoPass i vintras för att kunna följa försäsongen. Har hittills bara sett en sändning från Viasat och nästan alla övriga via VideoPass. Hade problem med FP3 & Q i Qatar med att "feeden" hoppade till baka till början av sändningen efter några minuter men där efter har det funkat perfekt. Kommenteringen med folk i depågatan är på en helt annan nivå.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Men du skrev ju nyss att det inte funkade?

Jag vill fortfarande hävda att en HTPC är en smidigare lösning där man kan göra det mesta utan strul.

Min burk är både liten och helt tyst..

Men smaken är som baken och detta är bara min åsikt :)

Japp, det var innan jag hade fattat att jag kunde kolla motogp-videor via webläsaren på telefonen :näsblod
Nu funkar det dock prima, har införskaffat ett årspass dessutom!

Håller med, så länge det funkar oavsett lösning så är det bra!
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Har även jag köpt enstaka race via motogp, inget att klaga på alls plus att du får de grymma engelska kommentatorerna:tummenupp

Vilka är de grymma kommentatorerna på motogp?

Jag har sett rejsen iår på BT sport 2. Där Julian Ryder och Keith Huewen kommenterar. De har en studio med Melanie Sykes, Neil Hodgson och James Toseland. Även Dorna anknutna Gavin Emmett som fungerar som en flygande reporter. Emmett får allt som oftast de allra första intervjuerna i depå. Hodgson fungerar innan rejset som intervjuare i depå och startgriden. Även under själva rejset är Hodgson en flygande reporter. Då det händer något på banan tar han sig direkt till den förares aktuella depåbox och får en kommentar. Mycket av det man saknar med Svenska Viasat finns att få på BT sport 2. En del reportage/intervjuer blir såklart lite vinklat mot de "egna" brittiska förarna, men generellt är d intressanta reportage och kan varmt rekommenderas, bara att hitta en schysst stream (vilket iof idag aldrig är särskilt svårt).
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vilka är de grymma kommentatorerna på motogp?

Jag har sett rejsen iår på BT sport 2. Där Julian Ryder och Keith Huewen kommenterar. De har en studio med Melanie Sykes, Neil Hodgson och James Toseland. Även Dorna anknutna Gavin Emmett som fungerar som en flygande reporter. Emmett får allt som oftast de allra första intervjuerna i depå. Hodgson fungerar innan rejset som intervjuare i depå och startgriden. Även under själva rejset är Hodgson en flygande reporter. Då det händer något banan tar han sig direkt till den förares aktuella depåbox och får en kommentar. Mycket av det man saknar med Svenska Viasat finns att få på BT sport 2. En del reportage/intervjuer blir såklart lite vinklat mot de "egna" brittiska förarna, men generellt är d intressanta reportage och kan varmt rekommenderas, bara att hitta en schysst stream (vilket iof idag aldrig är särskilt svårt).

Och med detta vill du ha sagt...att du är skitgrym på att streama eller att du sett racen på BT sport 2:confused:
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
nu i år har alltid motogp.com strulat med feeden, har slutat med att jag har gått över till viaplay istället. hoppas verkligen att det är en tillfällig svacka. Annars stämmer jag in i kören, motogp.com's kommentatorer är kanon men viaplay har betydligt bättre bildkvalité.

ps. känns som att det är motogp.com (bara livestreamen) som strular iaf eftersom viaplay inte strular under samma tidpunkt. sitter även på 100/10 fiber så internäätet kan man inte beskylla
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vilka är de grymma engelska kommentatorerna på motogp??

Ingen jävla aning men jag tycker att dom är ljusår bättee än t ex de svenska eller måste man känna till varenda kommentator vid namn för att få skriva i racingforumet eller klassas man som en nolla om man inte känner till deras namn:va men det var inte detta det handlade om utan ditt obegripliga svar, vad ville du ha sagt? Att du är gud på att hitta streamingsidor eller att du har sett racen på BT sport 2:va det kanske är coolt som fan att ha sett racen på BT sport 2 vad vet jag!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
nu i år har alltid motogp.com strulat med feeden, har slutat med att jag har gått över till viaplay istället. hoppas verkligen att det är en tillfällig svacka. Annars stämmer jag in i kören, motogp.com's kommentatorer är kanon men viaplay har betydligt bättre bildkvalité.

ps. känns som att det är motogp.com (bara livestreamen) som strular iaf eftersom viaplay inte strular under samma tidpunkt. sitter även på 100/10 fiber så internäätet kan man inte beskylla

Den nya videospelaren verkar ha någon bugg, så ibland fryser den. Det verkar klara sig om jag startar om flash/browsern innan jag börjar titta.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ingen jävla aning men jag tycker att dom är ljusår bättee än t ex de svenska eller måste man känna till varenda kommentator vid namn för att få skriva i racingforumet eller klassas man som en nolla om man inte känner till deras namn:va men det var inte detta det handlade om utan ditt obegripliga svar, vad ville du ha sagt? Att du är gud på att hitta streamingsidor eller att du har sett racen på BT sport 2:va det kanske är coolt som fan att ha sett racen på BT sport 2 vad vet jag!

Haha.. Va, seriöst? Vill Du trolla mig, så varsågod fast i OT forumet.
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Jag tror att MotoGP.com precis har sänkt säsongs-videopasset från 99.95€ till 89.95€?
Köper man det nu så blir det cirka 4.50 SEK per dag fram till November.

Köper man ett månadspass så blir det cirka 7.50 SEK per dag.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Haha.. Va, seriöst? Vill Du trolla mig, så varsågod fast i OT forumet.

Där är det redan andra som håller på med dig, räcker inte det, vill du ha mer?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Där är det redan andra som håller på med dig, räcker inte det, vill du ha mer?

Du verkar ju ha grymt gott om tid över till att bara snacka skit, så varför inte lägga energi på att besvara frågan vilka de grymma engelska kommentatorerna på motogp.com är :7peta
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Vilka är de grymma kommentatorerna på motogp?

Jag har sett rejsen iår på BT sport 2.
...
kan varmt rekommenderas, bara att hitta en schysst stream (vilket iof idag aldrig är särskilt svårt).
Min erfarenhet av gratisstreaming av MotoGP (flera av länkarna har jag fått från dig) har varit sjukt struliga, med ständiga hack, dålig bildkvalitet och reklampopups tills man blir galen. Nu har förvisso mitt videopass via motogp.com inte var helt klockrent heller (missade sista 2 minuterna av Argentina pga av spelaren hängde sig), men som helhetsupplevelse är det ju överlägset. Bl.a. tillgång till livetiming, samt att det funkar på telefonen.

nu i år har alltid motogp.com strulat med feeden, har slutat med att jag har gått över till viaplay istället. hoppas verkligen att det är en tillfällig svacka. Annars stämmer jag in i kören, motogp.com's kommentatorer är kanon men viaplay har betydligt bättre bildkvalité.

ps. känns som att det är motogp.com (bara livestreamen) som strular iaf eftersom viaplay inte strular under samma tidpunkt. sitter även på 100/10 fiber så internäätet kan man inte beskylla

Funderade på om det bara var jag som hade problem med motogp.com feeden, men alltså inte. Själv har jag 100/100, så det är knappast hos mig problemet ligger.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Min erfarenhet av gratisstreaming av MotoGP (flera av länkarna har jag fått från dig) har varit sjukt struliga, med ständiga hack, dålig bildkvalitet och reklampopups tills man blir galen. Nu har förvisso mitt videopass via motogp.com inte var helt klockrent heller (missade sista 2 minuterna av Argentina pga av spelaren hängde sig), men som helhetsupplevelse är det ju överlägset. Bl.a. tillgång till livetiming, samt att det funkar på telefonen.



Funderade på om det bara var jag som hade problem med motogp.com feeden, men alltså inte. Själv har jag 100/100, så det är knappast hos mig problemet ligger.

Kan hålla med till 100% att kvalitén inte alltid har vart 100%ig. Dock har just BT sport 2 streaming på http://www.wiziwig.tv/?part=sports funkat överraskande bra utan de som Du säger sjukt struliga momenten :tummenupp
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Min erfarenhet av gratisstreaming av MotoGP (flera av länkarna har jag fått från dig) har varit sjukt struliga, med ständiga hack, dålig bildkvalitet och reklampopups tills man blir galen. Nu har förvisso mitt videopass via motogp.com inte var helt klockrent heller (missade sista 2 minuterna av Argentina pga av spelaren hängde sig), men som helhetsupplevelse är det ju överlägset. Bl.a. tillgång till livetiming, samt att det funkar på telefonen.



Funderade på om det bara var jag som hade problem med motogp.com feeden, men alltså inte. Själv har jag 100/100, så det är knappast hos mig problemet ligger.

För mig så var det lite strul på helgens Motogp race, med att spelaren stundtals låste sig. För två år sedan var det en massa sånt här strul så trodde de hade fått ordning på det...

Hoppas iaf att det inte återkommer, det är ju jävligt irriterande att behöva ladda om spelaren mitt i ett race.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top