Skyddsplast?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ännu en gång har nån jävla nolla provsuttit ena C1:an så att den har vält. Det händer emellanåt att jag tar folk på bar gärning som provsitter, men aldrig "vältarna". Idioter.

Nåväl. Skadorna uppkommer alltid på samma ställe, dvs utskjutande kåpdelar.

Finns det nån tjock skyddande plastfilm/färg eller nåt som man kan skydda hörnen med?
Några lager silvertejp skulle säkert fungera, men hur snyggt är det....
 

Calle_C

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2012
Ort
Luleå
Hoj
En naken Bandit 1250, Yamaha TR1 bobber -83
Sätt dit en larm klisterlapp, om inte det funkar skaffa ett rörelse känsligt larm? Inte vill man ha folk som håller på å sitter på ens hoj. :tummenupp
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Sätt dit en larm klisterlapp, om inte det funkar skaffa ett rörelse känsligt larm? Inte vill man ha folk som håller på å sitter på ens hoj. :tummenupp

C1:an är ju lite muppig, så den är tyvärr poppis att provsitta.
Men visst, man kanske skulle skaffa nåt som tutar.....
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Visst har dom vält den genom att dra i spaken för hjul och stöd?
Kan man inte dra ett buntband runt dessa, det blir ju till att ha buntband och avbitare med sig, bökigt men bättre än skador?
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
En enkel spännrem mellan handtag och skyddsbåge på varje sida funkar som "dörr" och jag tror de flesta drar sig för att börja lossa på saker för att kunna provsitta. Annars har BMWs måttsydda kapell artnr: 71607653948 men det kan eventuellt kosta mer än ett par spännremmar.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
http://www.rhinolinings.com/

Med den kan du lägga hojen ner och bogsera den utan problem.

Den är säkert bra, men jag vill ha nåt jag kan plocka bort....

Visst har dom vält den genom att dra i spaken för hjul och stöd?
Kan man inte dra ett buntband runt dessa, det blir ju till att ha buntband och avbitare med sig, bökigt men bättre än skador?

Jag vet faktiskt inte. Kanske räcker att bara dra dit ett litet spännband istället för buntband...


En enkel spännrem mellan handtag och skyddsbåge på varje sida funkar som "dörr" och jag tror de flesta drar sig för att börja lossa på saker för att kunna provsitta. Annars har BMWs måttsydda kapell artnr: 71607653948 men det kan eventuellt kosta mer än ett par spännremmar.

Har kapell, men det är för meckigt att sätta dit varenda gång. Dessutom blir kapellet till värsta seglet påd en höga hojen. På blåsiga Skeppsbron skulle hojen garanterat blåsa omkull av sig själv med kapell på...

Har beställt ett litet larm som kanske får personen i fråga att skämmas lite om de fingrar på hojen....
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Köp en bolltuta å tejpa fast på sadeln/fåtöljen. Kan funka med häftstift också men det är ju trist när man själv glömt att dom är där.
Eller så skriver du på en lapp att du ollat allt på hela hojen.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det blir innerslang och dubbelhäftande tejp.
(Jag har redan patenterat lösningen, så vill ni använda den måste ni betala mig först :yoparty)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Du skulle bara ana hur många som sitter på min moppe.....
Jag jobbar i Gamla Stan i Sthlm och parkerar på Slottsbacken. utanför slottet. Gissa hur många turister som går förbi där varje dag?

Speciellt asiater tycker moppen är väldigt lustig, för de har aldrig sett en sån.
Turisterna brukar vara försiktiga, men det är ändå inte ok.

Senaste skadan kommer från när jag parkerade på Tegeluddsvägen i utkanten av stan. Ett inte så jättebra område nattetid kanske. Säkert några fyllon som roat sig.

Amen vafan är fel på folk. :huvet
Går de och provsitter bilar med öppen dörr också?

:skrivaavsinvrede
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Plastidip, finns som "klarlack" om jag inte minns fel.
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Använd samma skit som säljs skit dyrt till mobiler. Copter heter den i sverige inte nämnvärt bra som displayskydd då det är för mycket friktion mot fingret. Sen kostar en 2*1 decimeter runt hundringen eller så köper du en löp meter eller två på ebay för hundra spänn istället. Sök på HELI TAPE:)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Använd samma skit som säljs skit dyrt till mobiler. Copter heter den i sverige inte nämnvärt bra som displayskydd då det är för mycket friktion mot fingret. Sen kostar en 2*1 decimeter runt hundringen eller så köper du en löp meter eller två på ebay för hundra spänn istället. Sök på HELI TAPE:)

Ahaaa. Nu börjar vi komma någonstans!
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Jag har genomskinlig tjock plastfilm- Techno-x ca 35 * 78cm oöppnad frp köpt på din-Mc för 169:- ngt år gammal. Kan det vara intressant? Kan tas med till helgens avrostning. Priset går att pruta på.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top