Ah men vad fan. Kläm ihop er i MC-rutorna.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Hej kära medtrafikanter.

Idag när jag skulle parkera vid jobbet fick jag åka runt i 20 minuter för att hitta en ruta med plats. Ofta för att någon HD ska stå åt andra hållet eller för att någon nybörjarhoj står med en 80 cm lucka åt båda hållen. Kläm ihop er för fan! Gnälla på politiker kan vi göra när vi alla fall utnyttjar platsen som finns.

Om jag någon gång slarvar får ni gärna släpa min hoj åt sidan för att göra plats. Det tänker jag göra med era om ni inte bättrar er.

Skärpning!
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Nu kan jag vara helt ute och cykla, och i så fall får du rätta mig. Men är det inte endast tillåtet (i vissa kommuner) att använda en plats per cykel och inte stå fler?
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Nu kan jag vara helt ute och cykla, och i så fall får du rätta mig. Men är det inte endast tillåtet (i vissa kommuner) att använda en plats per cykel och inte stå fler?

Ofta är det 6 meter ruta och ju fler hojar desto bättre. Då är det ju illa om en ska 1,5 meter själv.

Nyckelord här = "MC-rutorna"

Kanske var oklart. Tack.
 

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
Kan tycka att alla scootrar inte behöver ta upp mc platserna eller can-am eller vad fan de nu heter.......:brinnerup
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Sen finns det de som parkerar så jävla nära så när de har lutat ner sin på sidostödet så är det helt jävla omöjligt att luta upp sin egen utan att det tar i :mad:
 

hasern

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2013
Ort
Gävle
Hoj
XT600
När jag själv bodde i den kungliga huvudstaden störde jag mig på att EU-mopedister och mopedister var fräcka nog att ställa sig på för ändamålet avsedd mc-parkering. Vill minnas att jag skrev ett brev till berörd instans för att klargöra varför ingen agerar på problemet men jag fick aldrig något svar. Det borde vara tydligare information om att mopedister inte skall parkera där och att böter utfärdas vid överträdelse.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
På mc-parkeringen på Davidshallstorg i Malmö ställer gärna CYKLISTER sina fordon. En höll på som bäst att låsa sin hingst när jag kom på hojen och skulle ta den.enda.lediga.platsen. som han helt oförskämt skulle ha sin jonne på. Det var ett stort jävla VA FAN!! Fortfarande irriterad på hipsterskrället.

Annars tycker jag det är rätt vettigt parkerat på hojplatserna här i stan, det är oftast respektabla avstånd där man gjort lagom med plats. Gubbarna på HD med ischias behöver ju lite svängrum för att komma på och av sina kromslädar också. :):D
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Reglerna är olika i olika städer. I Göteborg t ex skall EU-moppar stå i mc-ruta. Endast 30-moppar får stå i cykelställ. (Vilken j*kla brist på konsekvens...)

Hur det är i andra städer vet jag inte, men det finns viss risk att det är samma där?
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
View attachment 403921Man blir ju lite trött när man kommer till jobbet och det ser ut såhär :huvet
Ja, det är slött att inte tränga ihop sig bättre. Svår ruta, dessutom. Glidaren borde ha ställt sig längre in. Tvåan borde kunna parkera lite närmare glidaren. Trean borde kunna köra längre in. Men då riskerar både tvåan och trean att bli inparkerade när det dyker upp en fyra och en femma.
Svårt fall... Rena 15-spelet. http://sv.wikipedia.org/wiki/Femtonspel
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Skriv en lapp med att nästa gång så ligger din eu moppe ner som du parkerat på en mc parkering.Lär säkert inte återkomma på samma plats.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Har själv noterat utanför jobbet att kromsläde-piloter gärna parkerar med 45 grad vinkel. På så sätt upptar dom lätt 2 platser helt själva.... Dom är väl rädda om kromet kan jag tänka mig, vilket moppe-förare definitivt inte är.
 

motorras

Medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
jönköping
Hoj
bmw k1200rs 2002
Skriv en lapp med att nästa gång så ligger din eu moppe ner som du parkerat på en mc parkering.Lär säkert inte återkomma på samma plats.

Varför?eu moped (klass1) ska parkeras på mc-ruta.parkerar dom på trottoar så blir det böter..mopedklass II får parkeras på trottoarer mm som en vanlig cykel.
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Här i Trollhättan står bilarna parkerade på MC-rutorna :dummer
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top