Haka på till Norge en vecka i början av juli?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Min ordinarie reskamrat drar till Spanien och kör i sommar så söker någon att köra till Norge med.

Beräknad avresa från Sthlm tidigt fre 4/7 och hemkomst fredagen därpå,11/7, alt lördagen.
Oftast brukar jag köra in i Norge i höjd med Idre för att snabbt komma till det göttiga. Bor normalt i hyttor för att slippa så mycket packning.

Har kört mycket i Norge så det är inte skrivet i sten. Om någon har ett bättre "mini-äventyr" så är jag absolut inte omöjlig.

Norge erbjuder dock fina vägar och miljöer, dock inte så mycket grus tyvärr.
Hojta till!

Från förra året, min polare:
Norg.jpg
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har kört båda. Den du föreslår är fin men tar såklart längre tid. Jag brukar försöka komma över på norska sidan dag 1, så jag brukar normalt ta snabbaste vägen. "Din" väg har jag bara kört en gång. Hemåt brukar jag har ännu mer brådis eftersom jag då ofta dröjt mig kvar i Norge :)

Annat var det förr när man inte hade tider att passa. Sambon brukar inte vara pigg på att passa kids en dag längre än en vecka :)

Jag testar att låna tråden och ställa en fråga. När du åker över Idre mot Norge kör du riksväg 70 då eller har du provat denna vägen? https://www.google.se/maps/dir/61.8...62685,10z/data=!4m5!4m4!1m0!1m0!1m0!3e0?hl=sv
 

Braggerman

Medlem
Gick med
12 Sep 2008
Ort
Borlänge
Hoj
BMW K1300R BelgianBlack
Tjena Starstriker !

Funderar på om man skulle hänga på,,,brukar dänga solo mest med tanke på hur jag kör,,,kanske kan haka på om inte annat möta upp vid tillfälle...
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ey. Cool. Jag har mer och mer börjat fundera på Finland eftersom jag kört så mycket i Norge. Typ ta båten över från Sthlm till Helsingfors, sen norrut genom Finland och ner genom Sverige (?)

Sen kör jag en hel del grus. Fixar du det med din 1300?

Tjena Starstriker !

Funderar på om man skulle hänga på,,,brukar dänga solo mest med tanke på hur jag kör,,,kanske kan haka på om inte annat möta upp vid tillfälle...
 
Last edited:

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
göteborg
Hoj
busa
Nu blev jag lite sugen:tummenupp

Tanken var att tjejen å jag skulle ta en Europatur vid den tidpunkten men vi har skjutit upp det tills september istället, hur lång blir resan ung?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kul, du kör ju dessutom en riktig hoj :)
Kommer vara borta ganska precis en vecka, och planen är att bo i tält i långt ut i skogen. Primaten i mig har börjat vakna till liv.

Nu blev jag lite sugen:tummenupp

Tanken var att tjejen å jag skulle ta en Europatur vid den tidpunkten men vi har skjutit upp det tills september istället, hur lång blir resan ung?
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Fyfan, tält är väl inte riktigt min passion jag vill hellre ha 4 stjärnigt om jag får välja:tummenupp

Du har en stor hoj, så ta med stort tält, persiska mattor och en kristallkrona. Du kan säkert krångla ned en hyfsat stor platt-TV oxå.
 

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
göteborg
Hoj
busa
Jomen det är gött med en het dusch efter en dagstur,,du kan inte tänka dig att tälta på baksidan av hotellen om jag sover inomhus?:D
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Tjena Starstriker !

Funderar på om man skulle hänga på,,,brukar dänga solo mest med tanke på hur jag kör,,,kanske kan haka på om inte annat möta upp vid tillfälle...

Ey. Cool. Jag har mer och mer börjat fundera på Finland eftersom jag kört så mycket i Norge. Typ ta båten över från Sthlm till Helsingfors, sen norrut genom Finland och ner genom Sverige (?)

Sen kör jag en hel del grus. Fixar du det med din 1300?

Kul, du kör ju dessutom en riktig hoj :)
Kommer vara borta ganska precis en vecka, och planen är att bo i tält i långt ut i skogen. Primaten i mig har börjat vakna till liv.
Morsning! Har också börjat fundera på Finland, tex båten över och sen österut mot sjöarna, därifrån köra norr. Tältar helst också ute i vildmarken, men gruskörning med min oriktiga hoj fullpackad råkade jag få göra förra sommaren, mardrömslikt! Fy fan, aldrig mer!:) Vet inte när jag drar eller om jag ska köra solo eller om det ens blir Finland, men roligt att fler funderar på den rutten iaf!
 

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
göteborg
Hoj
busa
Elden??:confused: Tror att det regnar där på kväll/nätterna så någon värme blir det säkert inte, om man nu inte ska vara väldigt närgångna :krama mot varandra och DET är inte min grej heller :3freak..nä, hotell eller motsvarande får det allt vara. Tjejen :tuttar tjatar också om att det skulle vara såå romantiskt:dummer med tält medans jag ser kyla/fukt/mygg.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hehe, äre romance du är ute efter så ska nu nog åka med tjejjen istället ;)
Tror du på allvar att du skall hitta fyrstjärniga hotell i finska karelen? Där finns på sin höjd en nedgången mack och några inavlade familjer.

Elden??:confused: Tror att det regnar där på kväll/nätterna så någon värme blir det säkert inte, om man nu inte ska vara väldigt närgångna :krama mot varandra och DET är inte min grej heller :3freak..nä, hotell eller motsvarande får det allt vara. Tjejen :tuttar tjatar också om att det skulle vara såå romantiskt:dummer med tält medans jag ser kyla/fukt/mygg.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
kanske inte hotell,men ett hus iaf. Jag tar med banjon :banana

Ta med lite banjo i din iPad istället så spar du lite plats :)

Sitter som bäst och letar efter ett tält som skall ersätta mitt gamla. Man kan köra den lätta varianten och ta ett 3-säsongers 2-mans eller den mer bekväma och ta ett rejält 3-mannatält dugligt för en everestexpedition. Jag lutar åt det senare alternativet :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top