Yamaha R6:a dör vid körning

mathias96

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2011
Ort
Åland,Godby
Hoj
05, Aprilia RS 125
Hoppas att jag postar detta i rätt forumdel annars får den som kan gärna sätta den på rätt :)

Grejen är den att jag var och provade en R6:a årsmodell -00 här om dagen och den verkade riktigt schysst och så, men när jag var ut och provade så efter att jag gett lite gas och varvat lite, så dog den efter att jag släppte gasen.
Stannade in och försökte få igång den, men den villa inte. Först efter en stund fick jag igång den igen.

Är det nån här som på rak arm vet vad det eventuellt skulle kunna vara för fel, om det är något lätt att åtgärda isåfall. Misstänker själv nått med förgasarna då den gick lite blöddrigt ibland nästans.

Anledningen att jag fortfarande eventuellt funderar på köp är att priset är väldigt fint, motsvarande 15500kr.

Tack på förhand :)
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Det kan vara så enkelt att den stått under vintern och det blivit skit i förgasarna som sätter igen pilotmunstycket. Då går den inte på tomgång och dåligt på lågvarv. Går den bra i övrigt så bör det inte vara allvarligare än att riva ner förgasarna ochr tengöra allt.
 

mathias96

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2011
Ort
Åland,Godby
Hoj
05, Aprilia RS 125
Tack för ditt snabba svar!!
Jo det låter som en rimlig grej, dock så gick den bra på tomgång och den starta väldigt snällt. Men inte kan det va så enkelt också att soppan tog slut i förgasarna när jag drog ur den lite ?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top