SMC Väst på Kinnekulle 4 Maj

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
SMC Väst kör Steg 1-4 på Kinnekulle helgen 3-4 Maj.
Lördagen är redan fullbokad men det finns platser kvar på Söndagen fortfarande!

Boka er på hemsidan

Varmt välkomna!
Danne & SMC Väst
 

Heffaklumpen

Kör helst ganska långsamt.
Gick med
4 Jun 2003
Ort
På jobbet
Hoj
1 tysk liter och några oranga i olika storlekar.
Kommer ner med Heffaklumpen å lillasyster.
Ska bli så himla skoj.:banana
 

Raderad medlem 61114

Guest
Jag är där på lördagen igen! Hoppas på lite draghjälp ifrån Boris igen som gav mig de roligaste minuterna på 2 hjul jag någonsin haft i början på Augusti förra året :krama Måste dock minnas att sänka farten när han släpper förbi mig bara, för utan hans hjälp med spårval var det nära att gå åt skogen i den farten :D :hej
 
Last edited by a moderator:

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Mölndal
Hoj
ZX10R-2011
Men du kan väl inte missa söndagen som blir ännu bättre?

Jag är där på lördagen igen! Hoppas på lite draghjälp ifrån Boris igen som gav mig de roligaste minuterna på 2 hjul jag någonsin haft i början på Augusti förra året :krama Måste dock minnas att sänka farten när han släpper förbi mig bara, för utan hans hjälp med spårval var det nära att gå åt skogen i den farten :D :hej
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Funktionär på lördagen pga fullbokad, men på söndagen ska det köras hoj!
 

900 Desmodue

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Härryda
Hoj
Ducati SF S -09, KTM 450 EXC -04
Jag kommer vara där både lördag och söndag! :rock
Då det finns lediga platser är det bara för er andra att prioritera om i era liv! :tummenupp
 

Raderad medlem 61114

Guest
Funderar på om man skulle anmäla sig som funktionär på söndagen, har tyvärr ej råd att köra 2 dagar då påskharen tog 2400kr av mig :huvet

Hur går man tillväga för att anmäla sitt intresse? Finns det någon man kan bunkra hos natten mellan lördag å söndag i närheten isf? Osugen på att köra fram å tillbaka en extra gång.

Mvh Andreas
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Funderar på om man skulle anmäla sig som funktionär på söndagen, har tyvärr ej råd att köra 2 dagar då påskharen tog 2400kr av mig :huvet

Hur går man tillväga för att anmäla sitt intresse? Finns det någon man kan bunkra hos natten mellan lördag å söndag i närheten isf? Osugen på att köra fram å tillbaka en extra gång.

Mvh Andreas
Du kan ju försöka määjla dannepunktsmcvastkanelbullegmailpunktcom
Danniel Byberg trääningsledare
 

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Mölndal
Hoj
ZX10R-2011
Även söndag blir bra väder, 8-10 grader och sol, garanterat av yr.no.
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Vi behöver ofta hjälp av några som kan tänka sig att flagga på våra kurser. Nu har vi redan full bemanning på plats för denna kurshelg. (Det är jag som har den där långa snygga mailadressen ovanför) :)

Däremot finns det deltagarplatser kvar på söndagen 4/5

Boka dig på söndagen också, inga laserpistoler så långt ögat når. Och skulle det vara Poliser på plats så är det helt ok att köra ifrån dem!! :)

Men som Juha säger, finfint vårväder och NYASFALTERAD bana! Fint ska det va! :fakta
 
Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Då undrar jag hur smc kan köra t.ex snabb grupp på Kinnekulle när den saknar svemo banlicens. Avsaknaden av banlicensen beror på låg bansäkerhet för mc-förare vid en eventuell avåkning.

Ena stunden följer smc sport svemo's regelverk genom att tillämpa svemo's reglemente. I ett annat sammanhang följer inte smc svemo's regelverk.

Det intressanta är att svemo's motiv för avsaknad av banlicens är säkerhetsrelaterad. Då känns det väldigt konstigt att en annan ''klubb'' (smc) kör övningar i hög fart på en bana som inte acepteras av svemo.
 
Last edited:

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Detta är en trafiksäkerhetskurs med SMC School. Steg 1-4. Den har ingenting med Svemo att göra. Det är inte heller en "bandag".

Så vi skippar hela den debatten här. Vill du diskutera ämnet så hör av dig via PM så ska du få mitt mobilnr.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Detta är en trafiksäkerhetskurs med SMC School. Steg 1-4. Den har ingenting med Svemo att göra. Det är inte heller en "bandag".

Så vi skippar hela den debatten här. Vill du diskutera ämnet så hör av dig via PM så ska du få mitt mobilnr.
Vad man kallar verksamheten är fullständigt ointressant om en deltagare ''slår i '' ett armcoräcke eller något annat förmål kring banan.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Edit: skippa debatten här var det ja :)

Ont: Är glad över att jag ska flagga på söndagen och ser fram emot söndagen lika mkt som lördagen när jag kör :banana Ser fram emot många nya bekantskaper och en lärorik helg! :tummenupp

Ser ni mig komma gärna fram å säg hej då jag troligtvis inte kommer känna en kotte denna gång. Jag är idioten som kedjat ihop en Arlen Ness-jacka med HELD-byxor :crash

Mvh Andreas
 
Last edited by a moderator:

Raderad medlem 61114

Guest
Snart dags :) Bara jobba lite imorgon, sen lasta hojen å packa :)

Tänkte bara kolla 2 saker, finns det möjlighet att kolla å justera däcktryck på plats? Man bör väl sänka trycket lite på banan? Har 2,5 nu.

Andra frågan: Har aldrig lastat en hoj innan. Behöver man fixera hjulen så de inte kan förflytta sig i sidled, eller räcker trycket neråt som blir när jag spänner ner hojen mot flaket? Å hur skulle man isf fixera hjulen? Har gott om lastöglor i flaket och riktiga spännband. Tom en bakgavellift så man slipper med såna hära dumheter :rofl
http://www.youtube.com/watch?v=z2EfBPgwi8E
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Snart dags :) Bara jobba lite imorgon, sen lasta hojen å packa :)

Tänkte bara kolla 2 saker, finns det möjlighet att kolla å justera däcktryck på plats? Man bör väl sänka trycket lite på banan? Har 2,5 nu.

Andra frågan: Har aldrig lastat en hoj innan. Behöver man fixera hjulen så de inte kan förflytta sig i sidled, eller räcker trycket neråt som blir när jag spänner ner hojen mot flaket? Å hur skulle man isf fixera hjulen? Har gott om lastöglor i flaket och riktiga spännband. Tom en bakgavellift så man slipper med såna hära dumheter :rofl
http://www.youtube.com/watch?v=z2EfBPgwi8E

Om du med "riktiga spännband" menar spännband med öglor som säljs på t ex biltema så räcker det med ett sånt och att spänna ner hojen. Jag brukar även dra ett band i baken åt vardera sidan "just in case". Aldrig varit några problem! Har du vanliga band kan man dra runt gaffelkronan och ner (blir samma princip). Lycka till och ha så skoj på kursen!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top