Snabelbilen på rix-ettan

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Siktade snabelbilen i morse i full fart att fattigmans-laga gamla rix-ettan mellan Salem-Fiskarhagen. Ni som kör där i helgen, ta't försiktigt så ni inte klotar p g a oljegrus som brukar spridas över hela jävla vägen.....
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Tack för tipset, har en gps-rutt som passerar där som jag tänkte köra på lördag. Slipper jag prova på den överraskningen åtminstone.
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Mycket riktigt låg det grus lite här och där, ärligt talat fattar jag inte varför de lappar den vägen mer. Den är ju i bedrövligt skick och det blev ju inte bättre av att ösa lite grus med snabelbilen. Det läskiga är att det där gruset ser ju ut som asfalten så det är riktigt svårt att avgöra vad som är vad..
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Mycket riktigt låg det grus lite här och där, ärligt talat fattar jag inte varför de lappar den vägen mer. Den är ju i bedrövligt skick och det blev ju inte bättre av att ösa lite grus med snabelbilen. Det läskiga är att det där gruset ser ju ut som asfalten så det är riktigt svårt att avgöra vad som är vad..

Detta skulle du skickat till berörd myndighet istället :)
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
De hade ju satt upp såna här skyltar:stenskott.png
Så de tycker väl att det räcker, det är ju inte ens varning för halt underlag. Det där är ju varning för stenskott, värsta skämtet..

:fyllisar
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Såg inte en skyltjävel längs rix-ettan men det mesta gruset verkar ha varit bortkört idag. Vägen över Vellinge däremot, jesus kristus..... Den var ett jävla äventyr, grus i varenda kurva. Vet inte hur mycket hjulsläpp jag fick trots överdrivet låg fart. Där har Snabelbilen gjort processen kort med vägen för inte fan har vägstandarden höjts iallafall. Men skyltat var det iallafall, ordentligt som tur var.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top