Dålig erfarenhet av RG Brakes

Status
Ej öppen för fler svar.

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Följande citat angående ersättning till mig kan läsas i mitt första inlägg:

"...Det gör totalt 112 Euro x dagens kurs 9,68 vilket gör 1084 Sek.
Att Du genom okunskap “brännt” ytterligare 800 Sek är inte mitt problem utan Ditt.
resterande pengar kommer att överföras till Ditt konto och efter det ser jag det hela som
avslutat."


Idag ramlade det in lite pengar men bara 1017 kr, inte 1084 kr som han skrev att han skulle sätta in. Av ren nyfikenhet frågade jag varför och fick följande till svar:

"...vad jag skulle betala Dig var 112 Euro och dagskursen var när jag betalade 9,08 Sek
112 Euro x 9,08 sek blir 1017 kronor. Tydligen har växelkursen gått ner, där av differensen."


Ska man skratta eller gråta?
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Undrar om han fattar hur mycket dålig publicitet kostar istället för att komma överens med dig från första början. Som företagare hålla denna sandlådenivå på sitt kundbemötande.
Jag fattar att han tycker sig ha helt rätt, men som företagare så får man ibland tänka lite längre än vad näsan räcker


Följande citat angående ersättning till mig kan läsas i mitt första inlägg:

"...Det gör totalt 112 Euro x dagens kurs 9,68 vilket gör 1084 Sek.
Att Du genom okunskap “brännt” ytterligare 800 Sek är inte mitt problem utan Ditt.
resterande pengar kommer att överföras till Ditt konto och efter det ser jag det hela som
avslutat."


Idag ramlade det in lite pengar men bara 1017 kr, inte 1084 kr som han skrev att han skulle sätta in. Av ren nyfikenhet frågade jag varför och fick följande till svar:

"...vad jag skulle betala Dig var 112 Euro och dagskursen var när jag betalade 9,08 Sek
112 Euro x 9,08 sek blir 1017 kronor. Tydligen har växelkursen gått ner, där av differensen."


Ska man skratta eller gråta?
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Förutom att jag fick lägga på ett www så...ska den verkligen vara på "japanska"?
Om så kan du endera japanska eller så har jag missat ngt som gör att den går att få till engelska?

www <-- varsågod.

Bor i Japan, handlar i Japan, kan tillräckligt med japanska. Sen finns alltid Google chrome...

Att de sedan är tillverkade i Italien, kom med tyska manualer, såldes i Japan och installerades av en svensk är inte helt oroligt.
 

Tritanium

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2014
Ort
Skövde
Hoj
VTR SP-1, VFR800FI
:va Jaha, är det därför jag har fått problem med anliggande bromsar. Trots att jag renoverat oken till nyskick.
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Testade också RG brakes för ett par år sedan med lika uselt resultat och utan ersättning. Har hjälpt många vänner med bromsproblem och alltid när RG dykt upp i diskussioner sett till att den tanken snabbt raderas som en möjlighet!
 

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Jag skulle dra mig för att skicka något så viktigt som bromsdetaljer till ett företag som omsätter under 50000 kr per år. Verkar ju vara ett rent hobbyprojekt...

http://www.allabolag.se/480213OPLC/RG_Brakes

Hmm, det där håller jag verkligen inte med om som generell regel. Vet många extremt skickliga små enmansföretag som jag haft kanonbra erfarenheter av.

Är ju inte alla som vill omsätta mycket pengar. Men RG verkar vara nono på alla plan. Har själv hört det från andra med.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Följande citat angående ersättning till mig kan läsas i mitt första inlägg:

"...Det gör totalt 112 Euro x dagens kurs 9,68 vilket gör 1084 Sek.
Att Du genom okunskap “brännt” ytterligare 800 Sek är inte mitt problem utan Ditt.
resterande pengar kommer att överföras till Ditt konto och efter det ser jag det hela som
avslutat."


Idag ramlade det in lite pengar men bara 1017 kr, inte 1084 kr som han skrev att han skulle sätta in. Av ren nyfikenhet frågade jag varför och fick följande till svar:

"...vad jag skulle betala Dig var 112 Euro och dagskursen var när jag betalade 9,08 Sek
112 Euro x 9,08 sek blir 1017 kronor. Tydligen har växelkursen gått ner, där av differensen."


Ska man skratta eller gråta?

Vilken barnrumpa!
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Där gjorde han bort sig riktigt rejält, kommer aldrig att lämna in nåt där.

För övrigt, riktigt bra skrivet av TS vad gäller händelseförlopp, saklighet, mejlkonversation osv :tummenupp
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Vad fan är det för fel på folk, egentligen? Har man ett företag som i någon procent av tiden har med kunder och kundbemötande att göra, så borde man begripa vikten av "nöjd kund".

(Med det så menar jag inte att man måste gå med på alla kunders krav, för i vissa fall, ej detta, så kommer nog kunden med ganska orimliga krav, men man kan neka kraven på ett bra och seriöst sätt, med sakliga och välgrundade argument. Inte bara dumförklara och trycka ner kunden i skosulorna)

Slår vad om att RG Brakes kommer att kursa inom en snar framtid, och ägaren kommer säkert att undra varför... :dumfan
 
Last edited:

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
:va Jaha, är det därför jag har fått problem med anliggande bromsar. Trots att jag renoverat oken till nyskick.

Kolla om de går väldigt nära bromsoken. Kan stå i manualen hur mycket marginal det ska finnas. Är det för tight kan de nog ligga an.
 

Kjell-Anders

Medlem
Gick med
27 Jul 2008
Ort
Södertälje
Hoj
Jättegammal R6
Kapar tråden lite, Boris du verkar ju kunna allt, hur rengör man nitar på enklaste sättet? Mina sitter stenhård på min ninja och jag har lite konstiga vibrationer i styret vid broms på vissa hastigheter, tänkte testa det enkla först. Tips mottages på bästa sätt att själv rekonda sina nitar...

Dra runt och vicka på nitarna. Dra fast en bult/mutter genom niten så är det lätt. Du kan även använda en skruvdragare. Tanken är att få bort det damm som gärna packar sig mellan skiva/centrumfäste och nitarna. Niten ska alltså inte sitta stenhårt utan tillåta lite flex.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Vilka jävla sopor.... Jag hoppas du meddelat dem att du tänker skriva om dina erfarenheter av deras företag på varenda internetforum du kan uppkomma, publicera deras nedvärderande ord om dig som kund och hur du blivit behandlad av dem..

Skrattar bäst som skrattar sist...
 

Tritanium

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2014
Ort
Skövde
Hoj
VTR SP-1, VFR800FI
Kolla om de går väldigt nära bromsoken. Kan stå i manualen hur mycket marginal det ska finnas. Är det för tight kan de nog ligga an.
Jag kollade manualen 0.7mm mellan skiva och bromsokshållaren.
Satte en bricka på vardera bult som håller bromsoket.
Ja nu vilken skillnad det blev, nu rullar det finfint och nyper som det ska, utan några vibrationer :banana
Bränsleförbrukningen sjönk också, trots mer inspirerande körning.
Det kunde väll gubben ha sagt något om att offseten kunde variera.:dummer
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Vilka jävla sopor.... Jag hoppas du meddelat dem att du tänker skriva om dina erfarenheter av deras företag på varenda internetforum du kan uppkomma, publicera deras nedvärderande ord om dig som kund och hur du blivit behandlad av dem..

Skrattar bäst som skrattar sist...

Jodå, det sa jag till honom innan jag skrev här så att han kanske skulle komma på andra tankar. Svaret blev detta:

Lycka till med din polisanmälan och AR.
Det jag hänvisar till är original fast lite bättre.
Snacka Du skit på nätet så kommer Du bara att bli utskrattad.
Vi har gjort fel men försök inte att blåsa mig utan bli som alla andra kunder, de
är ärliga och det går att föra en normal dialog med dem. pengarna är på väg
och mer får Du inte. Kan Du bevisa att Dina belägg över huvud taget var original????
Fortsättningsvis är Du inte en för oss seriös kund och vi vill inte se Dig som kund hos RG BRAKES


EDIT: Detta skrev han alltså efter att han hade hittat "original fast bättre" belägg för 30 pund.
 
Last edited:

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Jag kollade manualen 0.7mm mellan skiva och bromsokshållaren.
Satte en bricka på vardera bult som håller bromsoket.
Ja nu vilken skillnad det blev, nu rullar det finfint och nyper som det ska, utan några vibrationer :banana
Bränsleförbrukningen sjönk också, trots mer inspirerande körning.
Det kunde väll gubben ha sagt något om att offseten kunde variera.:dummer

Grattis, tur att du hade axiellt monterade bromsok då! :)

Jo, jag tycker att det är självklart att informera om det innan man gör en beställning men det tycker tydligen inte han.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top