Passande baklampa?

rough_boy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Ort
Hemse
Hoj
Kawazaki GPZ 400
Han jag köpte hojen av hade modifoierat ihop en bakskärm från en mini-moto och orginal och behöver nu hitta en baklampa som kan tänkas passa till detta. Allt ska självklart slipas och lackas.
 

Bifogat

  • IMG_9087.jpg
    IMG_9087.jpg
    222.3 KB · Visningar: 116
  • IMG_9088.jpg
    IMG_9088.jpg
    211.5 KB · Visningar: 120

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Det var inte det vackraste jobbet :rolleyes: Men hur hade du tänkt göra med ramdelarna som sticker fram? hur ska skylten sitta? vad för typ av lampa är du ute efter: en större eller bara ett streck? hur ska du göra med hojens originalbak som sticker fram under den nyare kåpan? just nu ser det klart underligt ut så frågorna är många :tungan
 

rough_boy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Ort
Hemse
Hoj
Kawazaki GPZ 400
Nää han är väl ingen konstnär direkt, man kanska ska jaga ifatt en annan bakdel. Va heter aktern på hojjen egentligen? och vad tror du skulle va snyggt? (vill inte ha orginal) lampan spelar inte så stor roll egentligen men något som passar ganska bra. innerskärmen får jag väl ta och bygga en egen och belkarna kan man väl kapa?

skicka gärna länkar till trådar där nån bygger om sina kåpor :)
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Nää han är väl ingen konstnär direkt, man kanska ska jaga ifatt en annan bakdel. Va heter aktern på hojjen egentligen? och vad tror du skulle va snyggt? (vill inte ha orginal) lampan spelar inte så stor roll egentligen men något som passar ganska bra. innerskärmen får jag väl ta och bygga en egen och belkarna kan man väl kapa?

skicka gärna länkar till trådar där nån bygger om sina kåpor :)

Bakkåpa brukar jag säga.

Hittade denna bak (vet dock inte vad det är för bak):

Kawasaki-gpz400-1.jpg

Kawasaki-gpz400-2.jpg

http://www.sportbikerider.us/Pics36/20070921-1190370719953-1989-Kawasaki-GPZ400.jpg

R6-bak:
CPW1Y604L.jpg

Eller "klassikern" R1-baken från 2002:
33kvg5i.jpg

Honda CBR900RR har också snygga bakdelar, dock är det nog lättare att få tag på de nyare bakdelarna än de äldre, kolla efter kraschkåpor på exempelvis ebay :tummenupp

Hur mycket jobb att få på dessa bakdelar och så har jag ingen aning, det är dock sågande, sandpapprande och spacklande du kommer få göra.

Eller så försöker du rätta till nuvarande bak, exempelvis fortsätter såga lite i stänkskärmen och försöker hitta en lösning där du täcker "verktygslådorna" i plasten alternativt tar bort dem/minskar dem och mixtrar så skylten sitter över.
 
Last edited:

Woopidoo

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2013
Ort
Stockholm
Hoj
CBR929
Vad ska de bli för stuk på hojen?
Ebay har som vanligt stort utbud! Sök på 'tail fairing' i avdelning 'motorcycle part' så ska du nog hitta något lämpligt som passar med lite modd :)
 

rough_boy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Ort
Hemse
Hoj
Kawazaki GPZ 400
stuk vet jag inte egentligen... vill ha streetfighterstuk egentligen men tycker inte att ramen är tillräckligt snygg för det. Kanske ska spara den baken jag har nu då, men tycker att det verkar lite svårt att bygga en snygg sadel, helst skulle jag nog vilja ha enkelsits också...
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top