Nya handskar!?

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Kort svar men AVAMC säljer ut A-star 365 för 990:-, finns kanske 5 par kvar. Jag köpte ett par i lördags och de är riktigt fina. De kompletterar mina GP PRO riktigt bra då de är för kalla. :tummenupp
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Tack för tipset! Knappast troligt att de finns kvar imorgon då jag kan åka iväg men jag får ringa o kika.
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Det fanns rätt många olika modeller i "lådan" så de finns nog kvar.
Jag har i vanliga fall L men M satt perfekt då det verkar behövas lite extra plats för Gore-tex materialet.

Hoppas du hittar ett par, de är toppen. :tummenupp
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Jag kör bara med gp pro, flera par att byta med. Bästa handskarna jag haft. Har behövt reparera sömmar efter de flesta krascherna men inget har gått upp så att jag fått någon skada. Enda negativa är förstärkningen i handloven, nåt mockaaktigt. Dels vill jag inte ha nåt som kan hugga i asfalten och dels börjar det snart gå sönder på högern. Ingen jättegrej men utan det hade de varit ännu bättre. De är lite kortare i fingrarna också vilket passar mig.
Mina 5 cent.
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Mycket tveksam kvalité på A-star handskar, iaf om man ska tro internetz.

Kolla t.ex. reviews på revzilla.
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Läste lite betyg om A-star så jag blir lite tveksam. Jag ska nog ta en tur till affären och prova gp tech och pro. Får se om det finns några andra bra kandidater också..
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Hade GP-Pro på jobbet förrut och dom var helt OK men kändes inte prisvärda med tanke på listpris.
Mina absoluta favoriter är Halvarsson Dino, sitter helt perfekt på mina händer, har skydd på rätt ställen och verkar hålla bra.

För kallt/blött väder rekommenderas handtagsvärme och flera par handskar att byta med snarare än fodrade handskar. På så sätt slipper man både frysa OCH bylsiga handskar utan känsla för reglagen. Undantaget är om man ska på långresa och väntar sig mycket regn.
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Hade GP-Pro på jobbet förrut och dom var helt OK men kändes inte prisvärda med tanke på listpris.
Mina absoluta favoriter är Halvarsson Dino, sitter helt perfekt på mina händer, har skydd på rätt ställen och verkar hålla bra.

För kallt/blött väder rekommenderas handtagsvärme och flera par handskar att byta med snarare än fodrade handskar. På så sätt slipper man både frysa OCH bylsiga handskar utan känsla för reglagen. Undantaget är om man ska på långresa och väntar sig mycket regn.

Tack för tipset! Ska prova dessa med.
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Hade GP-Pro på jobbet förrut och dom var helt OK men kändes inte prisvärda med tanke på listpris.
Mina absoluta favoriter är Halvarsson Dino, sitter helt perfekt på mina händer, har skydd på rätt ställen och verkar hålla bra.

För kallt/blött väder rekommenderas handtagsvärme och flera par handskar att byta med snarare än fodrade handskar. På så sätt slipper man både frysa OCH bylsiga handskar utan känsla för reglagen. Undantaget är om man ska på långresa och väntar sig mycket regn.

Kör också med dessa, väldigt sköna efter man slitit in dem och som Josef säger är kvalitén bra.
 

Bor1

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2013
Ort
Borås
Hoj
Yamaha R6 -08
Jag kör med Knox Handroid, riktigt häftiga och sitter grymt bra! Snabbfäste för att spänna och släppa! Ser ut att komma direkt ifrån en Alien film också :banana

Enda nackdelen är väl priset....:va
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Jag körde 2 år med mina a-star gp+ och hade inga problem, störtsköna handskar och satt som gjutna.
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Jag kör med Knox Handroid, riktigt häftiga och sitter grymt bra! Snabbfäste för att spänna och släppa! Ser ut att komma direkt ifrån en Alien film också :banana

Enda nackdelen är väl priset....:va

Jag var på G att köpa knoxhandskarna innan jag köpte lindstrands. Rätt coolt med snabbfästet men det känns som en onödig extrasak som kan gå sönder enkelt men jag kan ha fel.

Åker o testar lite handskar idag men jag har siktat in mig på halvarssons p.g.a priset, utseendet och skyddet.
 

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Jag har precis börjat köra (håller på med körskola och kör privat) och köpte mig ett par Held Race-tex. Finns inte i Sverige utan köpte dom på Ebay från England för 1500 kr tror jag. Är en "race"handske med goretex inlägg, kanske i svalaste taget tycker jag nu på vårkanten men dom kommer nog vara lagom varma under sommaren, sitter som ett smäck och känns rejäla mot marksyningar :)

http://www.revzilla.com/motorcycle/held-race-tex-gore-tex-gloves

http://www.sportsbikeshop.co.uk/motorcycle_parts/content_prod/111402
 

KkThxBye

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 2007
Jag köpte 2014s Dainese Full Metal RS via best offer på ebay för 1800 med frakt Tycker det var väl värt. Slapp betala tull och moms för säljaren skrev att värdet va 50 dollar på paketet.

Grymt shysta, rekommenderas starkt.
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Blev ett par Halvarssons Dino! Fasen så sköna de var. :banana
Tack för tipsen.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Halvarsson Dino här också. Har testat Dainese dyrhandskar, och de var skönare, men höll inte att köra motorcykel med i mer än två säsonger, sedan var det hål i handflatorna.
Halvarssons Dino känns tre gånger mer prisvärda och hållbara på bekostnad av en aning lyxig känsla och komfort.
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Jag fick precis hem mina Alpinestars handskar ifrån FC-Moto.
Grym passform, bra kvalité! Stort plus att dom är fräcka med ;)

Tänk på att Alpinestars ofta har mindre storlekar än tex dom amerikanska tillverkarna.
Jag har normalt sett Large på handskar, men dessa fick jag köra i XL.

Lycka till!
bild (9).jpg
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Kapar tråden lite. Någon som vet hur 4bikers handskars storlekar örhåller sig till andra märken?

E på jakt efte ett par nya och tänkte beställa från internet så har inte möjligheten att pröva i någon butik.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top