Öswe Ring- Köra bana i STHLM

Chicagokid

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Ort
Stockholm & Uppsala
Hoj
xt125x (såld) rg125f (till salu) rg125f (till salu) och nu en Suzuki GSXR -97 + en R1 -07 banhoj
Tjäna alla knuttar!
Jag jobbar på Gokart Stockholm och vi äger då också Öswe Ring, altså en utomhusbana. Jag har fått igenom iden till chefen att vi knuttar ska få piska lite där med!
Tänkte bara kolla om det e fler än jag som intresserad av att ha en MC avrostningsdag eller bandag hos oss på ÖsWe Ring i Upplands Väsby (Stockholm) nu i vår. Polisen kör sin avrostning hos oss och det går undan
Skulle det finnas intresse övrig tid på säsongen av att köra med egen hoj på banan emellan gokartheaten när banan är ledig? Eller ha bandagar för hojar.
Tar gärna emot förslag och synpunkter.
Här har ni ett vidoklipp från banan.
https://www.youtube.com/watch?v=mImQCGkDOHo
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Grymt initiativ! Jag är på!
Så nu sitter jag inte på mobilen och banan verkar trevlig. Jag är inte intresserad av en avrostningsdag men att köra hoj mellan heaten eller att till och med ha bandagar vore underbart. Desto oftare desto bättre. Vilken prisnivå kommer det att hamna på? Förstår om du inte kan säga exakt men vad tror du är rimligt?
Närmaste jag har nu är i uppsala dvs 8.5mil och denna ligger 2.2mil från mig så finns det möjlighet att hänga ofta här så är jag där
 
Last edited:

Kimring

Rrrhhaa MC
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr 1000RR -08. Yamaha 535 Bobber -96, Några små fiddys
Bandag!
Låter ju bra å nära, så jag skulle lätt kunna tänka mig att ta några varv med hojen där när banan är ledig:)
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Det blir knappast svårt att få ihop folk som vill köra, det vallfärdar Stockholmare till både Uppsala, Eskilstuna och Södertälje för att köra gokartbana.

Vore grymt med heldagar men alla chanser att köra beaktas. Har kört hyrkart på banan och den borde vara kul på hoj!
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
En annan fördel med Ös-We Ring är att det är ett litet parti med rolig mc väg till banan också = man är liksom glad när man kommer:)
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Tips från en som ordnat körningar förr: Undersök ev problem med buller, hojar på bana brukar få grannarna att se rött.
 

Blåå1

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R6 -05
Bandagar vore grymt!! :banana

Med tanke på att det brukar krävas att vara på Tuvängen 2-1 h innan platserna släpps samt att många åker både till Uppsala och Eskilstuna så torde det inte vara något problem att locka folk! Åkte förbi banan i helgen och tänkte då på varför finns det inte mer knix i Stockholm. Skulle vara fantastiskt om ni löste det. :tummenupp
 

Chicagokid

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Ort
Stockholm & Uppsala
Hoj
xt125x (såld) rg125f (till salu) rg125f (till salu) och nu en Suzuki GSXR -97 + en R1 -07 banhoj
Tack som fan för alla svar! Är som sagt bara 19 år och har pushat det här sen i vintras så kanske verkar som nåt litet men då jag inte har nån makt i företaget och är så ung har det verkligen varit en "up hill battle"

Vid nu läget verkar det som cheferna är till en början på för att tillåta hoj åkare att köra som drop in dvs när vi inte har karter på banan och om det finns tillräckligt med intresse kommer vi spika vissa dagar/ timmar som är endast för oss knuttar! Har fått ett godkännande att vi förmodligen kommer börja med att testa detta redan nästa tisdag eller onsdag om vädret tillåter!

Kom dock ihåg att detta började som en liten dröm och är ett eget initiativ av en 19 åring så kan garantera att det inte kommer vara perfekt från början men det är där jag behöver all konstruktiv kritik jag kan få samt alla frågor ni kan tänka på så jag kan dra upp dom vid nästa möte med cheferna.
Mer information kommer eftersom! Wish me luck
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Har varit med om att köra ett liknande upplägg på Vessingsboda, Åland. Vi var ett motardgäng som hade lite träningsläger och körde mellan kartpassen. Funkade riktigt bra och vi drog dit gott om folk som ville titta och därmed gick hyrkartverksamheten också mycket bättre när vi var där.

Den banan ligger dock lite mer öde än Öswe.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Först: Kul med någon som tar initiativ! :tummenupp

Sen: Jag tror att det kan vara lite tidigt nästa vecka, om det inte råkar bli väldigt varmt på kvällarna redan nu, vi hojåkare är kärringar när det gäller väder!

Sen tror jag att ni behöver ha en uttalad tid när det kommer att gå att köra mc där för att locka dit folk. Många av oss kan, som redan nämnts, tänka oss att köra en bra bit för att få leka av oss lite på någon sorts bana. Men om det är för mkt "kanske får köra".. "köra när det råkar bli paus i gokarten" så tror jag att många kör sin favoritväg eller på något ställe där man vet att det blir av så att säga.

Men kan ni avvara säg 3-4 timmar någon vardagkväll eller helgdag som ni kan kommunicera ut åtminstone ett par dagar i förväg och köra kanske 3 hastighetsgrupper i 15-20 min var så kan det nog bli bra! Första gångerna under "testet" kanske det räcker med 2 hastighetsgrupper om ni inte blir så många.

Någon sorts funktionär som håller koll på de olika passens tid, samt kan flagga av om någon vurpar kommer också att behövas.
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Slå en signal till SMC och kolla om de vill byta ut Rörken några kvällar :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top