Udda uppdrag - hund

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag fick frågan från en kompis om jag kunde anmäla honom till en hundutställning, fråga inte varför, och då skall man ange "Utställningsklass".

WTF är det?

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Edit: vadå certifikat? :4skrika
 
Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Är det en jycke med stamtavla? Annars får de väl inte ens vara med? De ska heta nåt i stil med "Glesbygdens Jack Bonanza" och inte bara Fido eller mammas lilla gulleplutt...

Dessutom är det ju krav på att de ska uppföra sig och se rätt ut, ungefär som att posera med hojen på Sveavägen.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Är byrackan champion, d v s skryter Din vän vitt och brett om alla lagrar den fått, har ett rum fullt med färgglada rosetter och en hel vägg fylld med bilder när hen knäböjer fånigt, håller upp byrackans svans och ler ansträngt mot kameran? I så fall är det championklassen som gäller. Har pälsämnet blivit dessutom kommit upp i åren och blivit ljusgrå om nosen - veteranklassen.

Är slyngeln fullständigt oregerlig och vägrar att följa ens det enklaste kommando? Valpklassen är det Du ska sikta på.

3 certifikat = Champion, tror jag. Certifikat kan Du se som någon form av äkthetsbevis eller besiktningsprotokoll på att öket besitter alla de sönderavlade egenskaper och rastypiska olater som domaren för dagen prioriterar.

I alla andra fall gäller öppen klass.

Rasen bör Du kunna ange. I annat fall bifogar Du en bild. Av fyrfotingen, inte ägaren.

Ungefär så kanske? Lycka till:tummenupp
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
  1. Har pälsämnet blivit dessutom kommit upp i åren och blivit ljusgrå om nosen - veteranklassen.
  2. Är slyngeln fullständigt oregerlig och vägrar att följa ens det enklaste kommando? Valpklassen är det Du ska sikta på.

Någonstans mittemellan :gnissla
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Är byrackan champion, d v s skryter Din vän vitt och brett om alla lagrar den fått, har ett rum fullt med färgglada rosetter och en hel vägg fylld med bilder när hen knäböjer fånigt, håller upp byrackans svans och ler ansträngt mot kameran? I så fall är det championklassen som gäller. Har pälsämnet blivit dessutom kommit upp i åren och blivit ljusgrå om nosen - veteranklassen.

Är slyngeln fullständigt oregerlig och vägrar att följa ens det enklaste kommando? Valpklassen är det Du ska sikta på.

3 certifikat = Champion, tror jag. Certifikat kan Du se som någon form av äkthetsbevis eller besiktningsprotokoll på att öket besitter alla de sönderavlade egenskaper och rastypiska olater som domaren för dagen prioriterar.

I alla andra fall gäller öppen klass.

Rasen bör Du kunna ange. I annat fall bifogar Du en bild. Av fyrfotingen, inte ägaren.

Ungefär så kanske? Lycka till:tummenupp

Alltså, du har för bred kunskap om ämnet för att det skall vara sunt.:rofl



Hur vet jag det förresten.:mad:
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Medelklass? Låter ju galet. Öfverklass måste det väl vara?

Det är Gröfvre klass på denna.
Däremot våldtog han en pitbull i Vanadislunden, så det är både lite förort på det och brat-style.
Ägarinnan blev väldigt arg, men hussen sade att "så går det när ni kommer in till stan med era svanktatueringar"

:gnissla
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top